UUSIMMAT
AIHEET
Viestintä
Myynti
Ilmiöt
Brändit
Digitaalisuus
Kolumni
Luovuus
Mainonta
Media
Toimistot
Kolumnit
Artikkelit joiden aihe on
Sosiaalinen media
Digitaalisuus
Instagram poistaa livelähetyksistä ostoslinkkien käytön
22.2.2023 13:25
Aasialainen markkinointitrendi ei ole saavuttanut länsimaissa odotettua tulosta. Sosiaalisen median livelähetysten kautta tehdyt ostokset kattavat vain noin viisi prosenttia kaikista verkko-ostoista Yhdysvalloissa.
Satu Hurme
Digitaalisuus
Snapchat saavutti 750 miljoonan käyttäjän rajapyykin – alusta ei silti sitouta käyttäjiä yhtä tiukasti kuin kilpailijat
21.2.2023 8:46
Kasvua on erityisesti kehittyvillä markkinoilla.
Mikko Perttunen
Mainonta
Mielenkiintoisimmat markkinointiuutiset maailmalta: Kannabista saa nyt mainostaa Twitterissä Yhdysvalloissa
16.2.2023 10:48
Kaupan media painostaa mainostajia mukaan Yhdysvalloissa. Netflixin osuus suoratoistopalvelumarkkinasta laskee. Airbnb:n brändimarkkinointi on osoittautunut kannattavaksi.
Mikko Perttunen
Mainonta
Amazon teki mainostamisen maailmanennätyksen
15.2.2023 10:29
Yritys käytti mainostamiseen ja markkinointiin viime vuonna yli 20 miljardia dollaria.
Mikko Perttunen
Ilmiöt
🔍 Näin Boksi vastaa vaikuttajien esittämään kritiikkiin palkkioista – hinta-algoritmi poistettiin käytöstä
8.2.2023 9:10
Boksin tekemät muutokset saattavat karsia palvelusta pois kaikkein vähiten tavoittavat vaikuttajat.
Mikko Perttunen
Tiktokin sisällöntuottajat pääsevät nyt aiempaa paremmin kiinni videoidensa saavuttavuuteen
6.2.2023 13:05
Video Insight -analytiikalla on mahdollista vertailla omien videoidensa suoriutumista verrattuna alan yleisiin trendeihin.
Mikko Perttunen
Brändit
Metan loppuvuosi yllätti: osakkeet nousivat ja Facebook saavutti kahden miljardin päivittäisen käyttäjän rajan
3.2.2023 8:00
Meta tiedotti odotettua paremmasta tuloksesta vuoden viimeiseltä neljännekseltä. Tulosta vauhditti mainonnan kasvanut kysyntä.
Satu Hurme
Media
Tutkimus: Yli puolet suomalaisnuorista seuraa uutismediota säännöllisesti, tulos on kansainvälisesti merkittävä
2.2.2023 12:10
Tutkijat ovat huolissaan "uutisminimalisteista", jotka törmäävät uutisiin vain sattumalta sosiaalisessa mediassa ja altistuvat väärälle tiedolle herkemmin kuin uutisia säännöllisesti seuraavat nuoret.
Satu Hurme
Brändit
🔍 Freska teki siivouksesta taidetta – konsepti syntyi kahden siivoojan oivalluksesta ilman toimistokumppaneita
1.2.2023 9:35
”Olimme jonkun hienon äärellä, kun palveluamme tuottavat ihmiset pääsivät luomaan sitä, miten siitä kerrotaan kuluttajille”, sanoo markkinointi- ja brändijohtaja Samppa Kaartinen.
Iina Kansonen
Mainonta
Mediamainonta kasvoi viime vuonna 4,1 prosenttia – verkkomainontaan käytettiin 700 miljoonaa euroa
31.1.2023 15:15
Kantar palkitsi vuoden mainostajana norjalaisen ruoan verkkokauppa Odan.
Mikko Perttunen
Mainonta
Digin osuus mainospotista jatkaa kasvuaan
31.1.2023 12:24
Maailmanlaajuisesti digimainonnan osuus on kasvanut kolmessa vuodessa 78 prosenttia.
Mikko Perttunen
Toimistot
Suomalaisesta Shook Digitalista ensimmäinen pohjoismainen videotuotannon kumppani TikTokille
30.1.2023 17:55
Markkinointiteknologiaan erikoistunut Shook tähtää maailman parhaimmaksi TikTok-mainosten tuottajaksi.
Satu Hurme
Toimistot
Bob the Robot vahvistaa sosiaalisen median osaamistaan
26.1.2023 10:05
Katariina Ollari siirtyy TBWA\Helsingiltä Bob the Robotin sisältöpäälliköksi.
Mikko Perttunen
Digitaalisuus
Talouden epävarmuus ajaa yritykset rakentamaan brändiä sosiaalisessa mediassa – TikTokin merkitys kasvaa vuosi vuodelta
24.1.2023 13:22
Markkinoinnin ja viestinnän ammattilaiset nostivat merkittävimmäksi haasteeksi sometekemisessä sen, ettei aikaa ja resursseja ole tarpeeksi.
Mikko Perttunen
Toimistot
Ping Helsingille uusi liiketoimintajohtaja
20.1.2023 7:35
Ping Helsingin uusi liiketoimintajohtaja Jenni Marttinen kertoo haluavansa tehdä suomalaista osaamista tunnetuksi kansainvälisillä markkinoilla.
Iina Kansonen
Ilmiöt
Tiedonhaku siirtyy sosiaaliseen mediaan, ennustaa tuore raportti
16.1.2023 9:15
Kaksikymmentäviisi toimistoa ympäri maailman listasi tärkeimmät sometrendit vuodelle 2023. Heidän mukaansa vaikuttajakulttuuri jatkaa kukoistamistaan.
Iina Kansonen
Kolumni
Nämä seitsemän kysymystä selvittävät, kannattaako sinun rakentaa henkilöbrändiäsi
18.1.2023 7:00
Henkilöbrändäys voi vauhdittaa urakehitystä ja liiketoimintaa, mutta siihen liittyy myös riskejä. On tapauksia, joissa kovin vahvasta henkilöbrändistä voi olla jopa haittaa, kirjoittaa Toni Perez kolumnissaan.
Toni Perez
Media
Instagramiin tulee ominaisuus, joka vaikuttaa suoralta BeReal-kopiolta
14.12.2022 12:35
BeRealin innovaatio sai suuret somekanavat toimimaan. Ennen Metaa ominaisuudesta oman kopionsa teki TikTok.
Toni Rajamäki
Media
Muskin mukaan mainostajat palaavat Twitteriin, nyt mainostulot jäävät kauas odotuksista
12.12.2022 11:03
Sopu Applen kanssa ja Amazonin mainospanostukset voivat vakauttavat Twitterin tilannetta.
Satu Hurme
Media
Tässä ovat vuoden 2022 suosituimmat YouTube-videot Suomessa
2.12.2022 7:20
Kärkijoukosta löytyvät muun muassa suosikkivaikuttajat Roni Bäck, Daniel Ahola ja Lakko.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Klarna julkaisee vaikuttajamarkkinointialustansa Suomessa
1.12.2022 13:40
Klarnan Creator Platform -alusta yhdistää vaikuttajia ja verkkokauppiaita.
Satu Hurme
Media
Liki 50 miljoonaa dollaria Twitter-mainontaan käyttävä Apple on vetäytymässä kanavasta, Elon Musk on “valmiina sotaan” teknologiajättiä vastaan
30.11.2022 13:05
Muskin mukaan Apple on uhannut poistaa Twitterin App Storesta.
Satu Hurme
Kolumni
Miksi pahuus on asettunut Jodelin Mainostoimisto-kanavalle?
29.11.2022 7:00
Olen kuullut monen toimistolaisen päivittelevän Jodelin Mainostoimisto-kanavan kauheutta ja pohtivan, onko alamme aivan erityisen mätä paikka. Onko se, kysyy Leena Komulainen.
Leena Komulainen
Digitaalisuus
Suomalainen markkinointiteknologia-alan toimija keksi, miten brändit voivat saavuttaa aiempaa parempia tuloksia lyhytvideoillaan – nyt asiakkaita on jo 20 maassa, ja edessä siintää miljardimarkkinat
25.11.2022 8:45
Exolyt luotiin alun perin somevaikuttajille, mutta sitten yritykset kiinnostuivat työkalusta.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Suomalainen videotuotantoyhtiö lanseeraa uudenlaisen tuotteen brändeille – “Yritykset haluavat olla vuorovaikutuksessa seuraajiensa kanssa viikkotasolla”
24.11.2022 8:45
Snacksizen mukaan tuote on ensimmäinen laatuaan Suomessa.
Toni Rajamäki
Edellinen
Seuraava
Tilaa uutiskirje
Saat viikoittaisen koosteen tärkeimmistä uutisista suoraan mailiisi.
Kyllä, Haluan liittyä MarkkinointiUutisten sähköpostilistalle.
Tietosuoja- ja rekisteriselosteen löydät
täältä
.
Kiitos! Tilaus onnistui.
Hups! Jotain meni pieleen - jos ongelma ei poistu, olethan yhteydessä niin korjaamme sen.