UUSIMMAT
AIHEET
Viestintä
Myynti
Ilmiöt
Brändit
Digitaalisuus
Kolumni
Luovuus
Mainonta
Media
Toimistot
Kolumnit
Artikkelit joiden aihe on
B2C-markkinointi
Mainonta
Tutkimus: Digitaalisen ulkomainonnan ja verkkomainonnan budjetit kasvavat evästeiden käytön vähentyessä
23.11.2021 13:15
Myös televisiomainonnan ja ulkomainonnan budjettien odotetaan kasvavan tulevaisuudessa.
Minna Lehto
Kolumni
Konsultoiva myyjä pelottaa asiakkaan
23.11.2021 9:25
Myynnin psykologia kääntyy liian pitkälle vietynä itseään vastaan, kirjoittaa Pasi Sillanpää.
Pasi Sillanpää
Luovuus
Republic ja Studeo tekevät taas yhteiskunnallisesti vaikuttavaa kampanjaa – tällä kertaa pyritään parantamaan lukiolaisten hyvinvointia
19.11.2021 14:45
Studeon kampanjassa tavoitellaan ilonpalautusideoita, jotka auttaisivat lukiolaisia voimaan paremmin.
Toni Rajamäki
Kolumni
Kohu metaversumista oli myrsky vesilasissa – sinäkin elät jo metaversumia todeksi
19.11.2021 7:00
Otin ensi askeleet metaversumia kohti, kun lakkasin kutsumasta vapaa-ajalla nettiä päällä pitäviä ihmisiä nörteiksi ja liityin samaan jengiin, Laura Olin kirjoittaa
Laura Olin
Brändit
Pankkialalle "Netflix-kokemusta" tuova SweepBank sai vaikuttavan alun Suomessa: keräsi kuudessa viikossa yli 30 000 uutta asiakasta
17.11.2021 15:00
Mobiilisovellukseen kaiken toimintansa keskittävä SweepBank haluaa olla Suomen ensimmäinen älypankki.
Minna Lehto
Mainonta
Arla haastettiin Ruotsissa oikeuteen ilmastoviestintänsä takia – näin yhtiö vastaa
17.11.2021 11:30
Arlan mukaan on tärkeää, että kestävään kehitykseen liittyvään viestintään luodaan selkeät pelisäännöt.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Markkinoijat aikovat käyttää enemmän rahaa verkkokauppaan ja sisällöntuottajiin – uusi raportti auttaa kohtaamaan ensi vuoden haasteet
17.11.2021 10:10
WARC julkaisi kyselypohjaisen raportin, joka kokoaa yhteen 1500 markkinoijan näkemyksiä.
Minna Lehto
Brändit
Uusi sivusto avaa K-ryhmän tuotteiden toimitusketjuja – ”Yrityksiltä odotetaan entistä avoimempaa tietoa siitä, mistä tuotteet ovat kotoisin”
11.11.2021 10:00
Tuotteiden jäljillä -sivusto avaa K-ryhmän omien tonnikalasäilykkeiden, ruusujen, t-paidan ja puutavaran alkuperää sekä reittiä.
Minna Lehto
Brändit
Atriasta maailman ensimmäinen toimija, joka kertoo possutuotteidensa hiilijalanjäljen pakkauksissaan
10.11.2021 13:50
Aiemmin yritys toi hiilijalanjälkimerkinnän kaikkiin kanatuotteisiinsa.
Toni Rajamäki
Luovuus
🔍 Ansver Oksman on visiönääri, jolla on oma samppanja ja joka on suunnitellut yli 400 logoa: “Logon tekeminen on ongelmanratkaisua”
10.11.2021 7:35
Itseoppinut Ansver Oksman on tehnyt suunnittelutyötä muun muassa Adidakselle ja Sonylle. Seuraavaksi hän haluaisi suunnitella kuosin Marimekolle.
Iina Kansonen
Ilmiöt
Liki puolet suomalaisista suosii jouluostoksilla kivijalkamyymälöitä – vain pieni osa keskittyy pääsääntöisesti verkko-ostamiseen
8.11.2021 14:50
MarkkinointiUutisten ja IROResearchin tekemän selvityksen mukaan verkkoshoppailun megasuosio ei näy joulun aikana.
Toni Rajamäki
Mainonta
EU:n tuleva lainsäädäntöhanke saattaa tehdä digimainonnan datapohjaisesta kohdentamisesta historiaa – ja se olisi katastrofi pk-yrityksille
5.11.2021 15:55
EU:n Digital Services Act -lakiehdotuksella voi olla merkittävät seuraukset mainostajille.
Toni Rajamäki
Luovuus
🔍 Patrik Korhonen perusti mainostoimiston, menestyi urallaan ja kuormittui – maalaa nyt muraaleja: ”Elämässä on enemmän värejä kuin aikaisemmin”
8.11.2021 7:10
Maailman menestyneimmät taiteilijat ovat äärikaupallisia ja suuria henkilöbrändejä, muistuttaa rajanvetoa taiteen ja kaupallisuuden välillä pohtiva yrittäjä Patrik Korhonen.
Iina Kansonen
Kolumni
Jäitä hattuun, boomerit – ilman meitä ei olisi (sosiaalista) mediaa
5.11.2021 7:45
Pääministerin kommentit ovat viime aikoina päässeet iltapäivälehtien otsikoihin. Markkinointialan tulisi tiedostaa, miksi boomer-keskustelua on tärkeä ymmärtää laajemmin, kirjoittaa Nea Barman.
Nea Barman
Luovuus
Hasan & Partners suunnitteli HIFK:lle kampanjan, joka nostattaa kulmakarvoja jääkiekkopiireissä – tästä on kyse
3.11.2021 11:05
HIFK:n tavoitteena on aktivoida nuoria, joiden ajasta käydään kovaa kilpailua.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
GDPR-sakot yleistyvät Suomessa, jos yritykset eivät ala kiinnittää aiempaa enemmän huomiota vastuulliseen dataan
3.11.2021 9:35
Markkinoilla on yhä dataa kauppaavia toimijoita, joiden tietojen alkuperästä ei voi olla varma, sanoo Ville Honkimäki.
Toni Rajamäki
Kolumni
Haluaminen tehtiin meille niin helpoksi, että voittamisesta tuli vaikeaa
3.11.2021 8:40
On vaikeaa karsia ja uhrata asioita suurten tavoitteiden saavuttamiseksi. Mutta mitä kovemmat tavoitteesi ovat, sitä enemmän uhrauksia joudut tekemään, kirjoittaa Mika Hyötyläinen.
Mika Hyötyläinen
Mainonta
Sari Haaviston väitöskirjassa pureudutaan suomalaisten mainos- ja mediatoimistojen historiaan, joka alkaa vuodesta 1883
1.11.2021 10:15
Haaviston väitöstilaisuus on tulevana perjantaina.
Toni Rajamäki
Brändit
Tapahtumamarkkinointi on tehnyt paluun: loppuvuonna luvassa vielä noin 20 messutapahtumaa
29.10.2021 10:05
“Sekä kävijöillä että näytteilleasettajilla on patoutuneita tarpeita, jotka voidaan nyt täyttää turvallisesti”.
Toni Rajamäki
Kolumni
Inhoatko myyntityötä? Minäkin inhosin, kunnes tajusin, miten nostaa myyntiluvut kasvuun
29.10.2021 7:45
Paras tapa saada ihmiset myymään on lopettaa myynnistä puhuminen, kirjoittaa Ulla Jones.
Ulla Jones
Digitaalisuus
Suomalainen teknologiayritys auttoi Netflixiä luomaan graafisen käyttöliittymän, joka mahdollistaa entistä paremman käyttäjäkokemuksen luomisen
28.10.2021 11:35
Codemate on ollut Netflixin Metaflow-kehityskumppani keväästä 2020 lähtien.
Toni Rajamäki
Brändit
Millainen kaupallinen vaikutus Cristiano Ronaldolla on Manchester Unitedille?
22.10.2021 13:30
Monta kertaa maailman parhaaksi jalkapalloilijaksi valitulla Ronaldolla on ollut aiemmin merkittävä vaikutus edustamiensa seurojen kaupallisuuteen.
Toni Rajamäki
Kolumni
Aivoverisuoneni ovat liian usein katkeamispisteessä, kun puhutaan markkinoinnista
22.10.2021 9:55
Myynti on markkinoinnin osa, ei erillinen toiminto – eikä edes samantasoinen asia. Markkinointi on kokonaisuus, kirjoittaa Pasi Sillanpää.
Pasi Sillanpää
Mainonta
Kuluttajat ovat kyllästyneitä perinteiseen mainontaan – ”Seuraavan luovan vallankumouksen tulee liittyä hyödyllisyyteen”
21.10.2021 9:20
Erityisesti videonkatselun keskeyttävät mainokset kyllästyttävät kuluttajia.
Minna Lehto
Mainonta
TikTokin yhteistöissä suurin seuraajamäärä ei välttämättä takaa parasta tulosta
20.10.2021 10:05
Pienemmillä sisällöntuottajilla on usein intohimoisempia seuraajia.
Minna Lehto
Edellinen
Seuraava
Tilaa uutiskirje
Saat viikoittaisen koosteen tärkeimmistä uutisista suoraan mailiisi.
Kyllä, Haluan liittyä MarkkinointiUutisten sähköpostilistalle.
Tietosuoja- ja rekisteriselosteen löydät
täältä
.
Kiitos! Tilaus onnistui.
Hups! Jotain meni pieleen - jos ongelma ei poistu, olethan yhteydessä niin korjaamme sen.