Brändit

Pankkialalle "Netflix-kokemusta" tuova SweepBank sai vaikuttavan alun Suomessa: keräsi kuudessa viikossa yli 30 000 uutta asiakasta

Mobiilisovellukseen kaiken toimintansa keskittävä SweepBank haluaa olla Suomen ensimmäinen älypankki.
Kuva:
SweepBank
Pankkialalle "Netflix-kokemusta" tuova SweepBank sai vaikuttavan alun Suomessa: keräsi kuudessa viikossa yli 30 000 uutta asiakasta

Syyskuun lopussa lanseerattu mobiilipankkipalvelu SweepBank on onnistunut kasvattamaan asiakasmääräänsä tehokkaasti: palvelulla on jo yli 30 000 käyttäjää Suomessa.

SweepBank on uudenlainen neopankki, joka eroaa perinteisistä pankeista ja verkkopankeista. Palvelulla ei ole konttoreita eikä pankkikortteja, vaan kaikki toiminta tapahtuu yhden mobiilisovelluksen avulla. Tämän vuoksi SweepBank on käyttäjilleen edullisempi kuin tavalliset pankit.

Mobiilipankkipalvelun takana on Suomen suurin fintech-yritys Multitude, joka tavoittelee SweepBankista Suomen ensimmäistä "smartbankia" eli älypankkia.

– Pankkialalta puuttuu vielä Netflix-kokemus, eli yksityiskohtia myöten hiottu ja personoitu palvelu. Smartbankina palvelu tulee näyttäytymään kaikille asiakkaille erilaisena riippuen räätälöidyistä suosituksista sekä käyttäjän omista suosikeista ja tavoista käyttää rahaa, aivan kuten Netflixissä. Tavoitteena on tehdä asiakkaiden rahankäytöstä helppoa ja fiksua, Multituden markkinointijohtaja Elina Himberg kertoo tiedotteessa.

Tavoitteen saavuttaakseen SweepBank aikoo ottaa asiakkaansa osaksi palvelun kehittämistä. He myös panostavat läpinäkyvyyteen kaikessa tekemisessään.

– Haluamme mullistaa sen, miten pankit palvelevat asiakkaitaan ja ovat mukana näiden elämässä. Uskomme joukkovoimaan sekä pankin sisällä että sen ulkopuolella, jonka vuoksi innovointia ja tuotekehittelyä tehdään yhdessä asiakkaiden kanssa. Myös läpinäkyvyys on meille tärkeä asia, joka korostuu etenkin hinnoittelussa ja yhteydenpidossa asiakkaiden kanssa, kertoo SweepBankin omistavan Ferratum Bankin CCO ja varatoimitusjohtaja Julie Chatterjee.

Palvelun näyttävää alkua oli luultavasti kiihdyttämässä lanseerauksen yhteydessä toteutettu markkinointitempaus, jossa jokaiselle uudelle asiakkaalle maksettiin 20 euroa käyttörahaa. SweepBank kertoi tavoitteekseen saada kuluttajat tukemaan käyttörahalla ravintoloita ja kulttuuria korona-ajan jälkeen.

Seuraa MarkkinointiUutisia sosiaalisessa mediassa ja saat tuoreet uutiset helposti feediisi.

Lisää luettavaa