Brändit

Tapahtumamarkkinointi on tehnyt paluun: loppuvuonna luvassa vielä noin 20 messutapahtumaa

“Sekä kävijöillä että näytteilleasettajilla on patoutuneita tarpeita, jotka voidaan nyt täyttää turvallisesti”.
Kuva:
Messu- ja tapahtumajärjestäjät ry
Tapahtumamarkkinointi on tehnyt paluun: loppuvuonna luvassa vielä noin 20 messutapahtumaa

Koronapandemian seurauksena rajuja kolhuja ottanut tapahtuma-ala alkaa palata ennalleen. Kuluttaja- ja ammattimessut ovat tulleet näyttävästi takaisin jo monissa kaupungeissa, kuten Helsingissä, Tampereella, Turussa ja Lahdessa, ja loppuvuoden tapahtumakattaus näyttää runsaalta.

Messu- ja tapahtumajärjestäjät ry:n mukaan loppuvuonna on edessä vielä noin 20 messutapahtumaa. Ensi vuonna alalla lienee ensimmäinen “normaali” vuosi sitten vuoden 2019, ja odotuksissa on vahvaa kasvua, sanoo Messu- ja tapahtumajärjestäjät ry:n hallituksen puheenjohtaja Marja Pekkanen.

– Korona-aika katkaisi hyvän kehityksen, mutta ensi vuoteen pääsemme jälleen suuntaamaan kasvuodotuksin. Sekä kävijöillä että näytteilleasettajilla on patoutuneita tarpeita, jotka voidaan nyt täyttää turvallisesti, Pekkanen toteaa tiedotteessa.

Messu- ja tapahtumajärjestäjät ry:n mukaan alkusyksyn tilaisuuksista etenkin Turun Kirjamessut ja Lahdessa järjestetyt Raksa-messut saivat yritykset hyvin liikkeelle näytteilleasettajina.

Monissa yrityksissä on kaivattu tapahtumia isosti, sillä tapahtumat ovat monille tärkeä markkinointiväylä. Messuilla lanseerataan uusia tuotteita, solmitaan kauppoja ja hankitaan liidejä.

Loppuvuonna järjestetään Kirjamessujen lisäksi hyvinvointiin, kauneuteen ja liikuntaan liittyviä tapahtumia sekä esimerkiksi käsitöihin liittyviä messuja. Messuja pidetään messukeskuksissa ja muissa tapahtumatiloissa kahdeksalla paikkakunnalla: Helsingissä, Turussa, Tampereella, Lahdessa, Jyväskylässä, Seinäjoella, Kalajoella ja Kokkolassa.

Messuilla on merkittävä vaikutus myös Suomen talouteen, sillä tutkimusten mukaan normaalina messuvuonna messut tuovat järjestämispaikkakunnilleen liki puolen miljardin euron tulovirran. Tapahtumien työllisyysvaikutus on yli 6 000 henkilötyövuotta.

Lue myös:

Markkinoinnin huipputekijä Mikael Castrén nousee tärkeään rooliin Tapauksessa, joka pyrkii kasvattamaan liikevaihtonsa yli 50 miljoonaan euroon

Suomen Yrittäjien toimitusjohtaja Mikael Pentikäinen näkee messujen puuttumisen olevan vakava ongelma

Seuraa MarkkinointiUutisia sosiaalisessa mediassa ja saat tuoreet uutiset helposti feediisi.

Lisää luettavaa