UUSIMMAT
AIHEET
Viestintä
Myynti
Ilmiöt
Brändit
Digitaalisuus
Kolumni
Luovuus
Mainonta
Media
Toimistot
Kolumnit
Artikkelit joiden aihe on
B2C-markkinointi
Kolumni
Oletko markkinoinnin yksinäinen puurtaja, joka kulkee epäonnistumisesta toiseen? Syy voi olla aivoissasi
20.5.2022 7:05
Jos markkinointi ei tuo tulosta, voimme muuttaa sen sisältöä ja jakelua. Mutta entä jos syy tuloksettomuuteen onkin markkinoinnin tekijän aivoissa, pohtii Antti Sipilä.
Antti Sipilä
Mainonta
Voittiko Lidl jääkiekon MM-kisojen markkinointipelin tällä mainoksella?
18.5.2022 13:10
Lidl loihti näyttävän mainoksen Helsingin Sanomien etusivulle. Myös monet muut brändit ovat osoittaneet luovuutensa MM-kisojen aikana.
Toni Rajamäki
Kolumni
Mainostoimisto ei kuuntele asiakasta – se ottaa päähän kerta toisensa jälkeen ja muistuttaa, että nöyryys on toimiston paras ominaisuus
19.5.2022 7:05
Luovalla alalla jokainen rakastuu omiin ideoihinsa ja puolustaa niitä henkeen ja vereen. Se voi olla hyvä piirre – mutta vain tiettyyn pisteeseen asti, kirjoittaa Mika Hyötyläinen.
Mika Hyötyläinen
Brändit
Suomalainen kryptovaluuttatoimija tarjoaa uusille asiakkailleen ilmaiset pizzat – idea syntyi surullisenkuuluisasta bitcoin-tarinasta
18.5.2022 11:45
Coinmotion juhlii tällä viikolla bitcoinin vuosipäivää ja houkuttelee uusia asiakkaita pizzan voimalla.
Toni Rajamäki
Kolumni
Edelleen moni asiakas joutuu toimiston huijaamaksi – siksi on aika lanseerata asiakasvastuullisuuden käsite
13.5.2022 10:20
Itseään asiantuntevaksi tekijäksi kutsuvan toimiston on oltava vastuullinen ilman, että sitä pitää erikseen vaatia, kirjoittaa Marika Siniaalto.
Marika Siniaalto
Kolumni
Panostetaan monopoleihimme, sillä maailma on niitä täynnä TikTokista alken
16.5.2022 7:05
VR, Alko ja Veikkaus voivat olla Suomen kultakaivoksia, jos uskallamme tehdä monopoleistamme globaaleja, kirjoittaa Nea Barman.
Nea Barman
Luovuus
Zalando toi kuluttajat valokeilaan – verkkokauppajätin kevään kampanja on oiva esimerkki kokemuksellisuuden hyödyntämisestä markkinoinnissa
13.5.2022 9:50
Dentsu vastasi luovasta työstä ja mediasuunnittelusta kampanjan jalkautuksessa Suomen-markkinaan.
Toni Rajamäki
Kolumni
Sinunkin organisaatiosi on median vapaamatkustaja, jos ette satsaa maksettuun mainontaan
11.5.2022 9:55
Jos kaikki organisaatiot satsaavat vain ei-maksetun markkinoinnin keinoihin, ei meillä kohta ole kotimaisia tiedotusvälineitä, kirjoittaa Toni Perez.
Toni Perez
Kolumni
Justin Bieber osti apinankuvan miljoonalla ja koditon perhe sai asunnon – metaversumissa tapahtuu nyt, eikä markkinoijalla ole varaa jättäytyä ulkopuolelle
10.5.2022 13:35
Markkinointikiertue Jenkeissä opetti minulle, että edelläkävijäbrändit ostavat nyt kampanjoita metaversumista ja kryptovaluutat ovat monille kuluttajille arkipäivää, kirjoittaa Laura Olin.
Laura Olin
Kolumni
Vain munaton markkinoija kerää dataa, muttei hyödynnä sitä päätöksenteossa
9.5.2022 11:37
Datan pitäisi ohjata päätöksentekoa markkinoinnissa. Väitän, että se ei kuitenkaan toteudu monessa organisaatiossa, ja syy on yksinkertaisesti munattomuudessa, kirjoittaa Datanisti Petri Mertanen.
Petri Mertanen
Toimistot
🔍 Vuoden viestintäkonsultti kannustaa puhumaan samaa kieltä johdon kanssa: ”Markkinointitoimenpiteitä ei voi perustella sillä, että tämä on saatanan hyvä idea”
4.5.2022 7:05
Netprofilen strategiajohtaja ja osakas Jirimiko Oranen muistuttaa, että markkinoinnissa ja viestinnässä on lopulta kyse yksinkertaisesta, inhimillisestä psykologiasta.
Iina Kansonen
Kolumni
Olipa kerran proikkaritesti, josta asiakkaat kärsivät vielä tänäkin päivänä
3.5.2022 7:00
Pirstaloituneessa hybriditoimistojen maailmassa projektijohdon heikko arvostus kostautuu, kirjoittaa Leena Komulainen.
Leena Komulainen
Brändit
Mielenkiintoisimmat markkinointiuutiset maailmalta: Samsungin mainoksesta nousi kohu, Forbes listasi maailman yrittäjähenkisimmät markkinointijohtajat
2.5.2022 13:40
Elektroniikkajätti Samsung joutui kohun keskelle, Cannes Lionsin tuomaristo julkistettiin ja Meta julkaisi ensimmäisen neljänneksen tuloksensa.
Toni Rajamäki
Kolumni
Näillä kolmella helpolla vinkillä voit vauhdittaa myyntiä LinkedInissä huomattavasti
4.5.2022 7:05
On surullista huomata, kuinka moni yrittää viedä perinteiset kylmäpuhelut ja kasvottoman, tyrkyttävän mainonnan sellaisenaan suoraan LinkedIniin, ihmettelee Tom Laine.
Tom Laine
Kolumni
Sain urani huonoimman neuvon, kun esihenkilö veti minut asiakaspalaverin jälkeen sivuun ja kertoi minun esittäytyneen väärin
28.4.2022 7:00
Kesti kauan ennen kuin tajusin, kuinka myrkyllinen neuvo oli. Se perustuu ajatukseen, että asiantuntijan arvo on tiedossa ja tieto pysyy muuttumattomana tilanteesta riippumatta, kirjoittaa Ulla Jones.
Ulla Jones
Kolumni
Moni hukkaa mahdollisuuden orgaaniseen näkyvyyteen YouTubessa – mainostaminen voi olla kohtalokas virhe
27.4.2022 7:05
Monessa somekanavassa sisällön elinkaari voidaan mitata tunneissa. YouTubessa kiinnostavalle sisällölle voi saada orgaanista näkyvyyttä vielä kuukausia julkaisun jälkeenkin, kirjoittaa Antti Sipilä.
Antti Sipilä
Brändit
Mielenkiintoisimmat markkinointiuutiset maailmalta: Eläinten oikeuksia puolustava Peta kasvatti kampanjallaan McDonald’sin myyntiä
25.4.2022 13:15
McDonald's sai yllättävää vetoapua kasvipohjaisen hampurilaisen myyntiin. Netflix harkitsee mainosten tuomista palveluunsa. Disney on luonut emotionaalisimman siteen kuluttajiin, kertoo tuore tutkimus
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Digimarkkinoinnin uranuurtaja Mika Koivula haluaa luoda tekoälyn avulla talouskasvua Suomeen
25.4.2022 11:30
Tekoäly voisi olla suomalaisyritysten valttikortti kansainvälisessä kilpailussa, mutta suomalaisia on tähän mennessä leimannut kokeilunhalun puute, joka jarruttaa kasvua.
Toni Rajamäki
Mainonta
Karkaatko sinäkin mainostauolla jääkaapille, MTV:n yksikön johtaja Susa Valvio?
25.4.2022 7:05
MarkkinointiUutiset haastoi MTV:n People, Brand & Culture -tiimiä johtavan Susa Valvion paljastamaan, näprääkö hän mainostauolla kännykkää tai karkaako jääkaapille.
Iina Kansonen
Media
Mainosmarkkinaan mukaan lähtemistä miettivä Netflix voisi olla “streaming-palveluiden Hesarin etusivu”, sanoo asiantuntija
22.4.2022 11:20
Markkinoinnin asiantuntijoiden mukaan Netflix voisi tarjota mainostajille mielenkiintoisen vaihtoehdon, joskin kysymysmerkkejäkin löytyy.
Toni Rajamäki
Kolumni
Tämä on avoin kirjeeni sinulle, ensimmäistä kertaa esihenkilönä työskentelevä
22.4.2022 8:23
Nämä sanat olisin toivonut jonkun sanovan minulle, kun olin ensimmäistä kertaa esihenkilönä, kirjoittaa Jemmi Laaninen.
Jemmi Laaninen
Brändit
Uusi kotimainen mediapalveluyhtiö sijoittaa hittituotteita kehittäneen KomeroFoodin markkinointiin ja mainontaan miljoona euroa
21.4.2022 11:50
8 Media Ventures Oy tarjoaa rahoitusta media for equity -periaatteella.
Toni Rajamäki
Kolumni
Piileskelin bisnesseminaarissa naistenhuoneessa, koska yhteistyöehdotukset kävivät liian henkilökohtaisiksi
19.4.2022 14:10
Aloittelevana asiakaspäällikkönä jouduin pohtimaan, mitä tapahtuu yhteistyölle, jos annan ahdistelevalle asiakkaalle litsarin ja käsken jättämään minut rauhaan, kirjoittaa Marica Thorén.
Marica Thorén
Kolumni
Suomalaiset markkinoijat pelkäävät arvioida työnsä tuloksellisuutta euroissa, ja silloin on turha haaveilla kulmahuoneesta
19.4.2022 7:05
Jos emme itse ole valmiita tarttumaan lapioon ja tekemään töitä työmme tuloksellisuuden osoittamiseksi, on ihan turha peräänkuuluttaa kulmahuoneeseen pääsyä, kirjoittaa Mika Hyötyläinen.
Mika Hyötyläinen
Brändit
Neljä toimitusjohtajaa kertoo, näkyykö kaoottinen maailmantilanne suomalaisyritysten markkinointi-investoinneissa
13.4.2022 15:00
Haastavina aikoina yritysten kannattaa kääntää katse brändinrakentamiseen, neuvovat asiantuntijat.
Toni Rajamäki
Edellinen
Seuraava
Tilaa uutiskirje
Saat viikoittaisen koosteen tärkeimmistä uutisista suoraan mailiisi.
Kyllä, Haluan liittyä MarkkinointiUutisten sähköpostilistalle.
Tietosuoja- ja rekisteriselosteen löydät
täältä
.
Kiitos! Tilaus onnistui.
Hups! Jotain meni pieleen - jos ongelma ei poistu, olethan yhteydessä niin korjaamme sen.