Brändit

Suomalainen kryptovaluuttatoimija tarjoaa uusille asiakkailleen ilmaiset pizzat – idea syntyi surullisenkuuluisasta bitcoin-tarinasta

Coinmotion juhlii tällä viikolla bitcoinin vuosipäivää ja houkuttelee uusia asiakkaita pizzan voimalla.
Kuva:
Coinmotion
Suomalainen kryptovaluuttatoimija tarjoaa uusille asiakkailleen ilmaiset pizzat – idea syntyi surullisenkuuluisasta bitcoin-tarinasta

Suomalainen kryptovaluuttapalveluiden tarjoaja Coinmotion on keksinyt aikaan sopivan tavan houkutellakseen uusia asiakkaita: yritys nimittäin lupaa tarjota uusille asiakkailleen ilmaiset pizzat. Aikaan se sopii siksi, että tällä viikolla juhlitaan Bitcoin Pizza Daytä.

Koko kampanjan taustalla on kuitenkin surullisenkuuluisa tarina, joka liittyy maailman suurimman kryptovaluutan, bitcoinin, historiaan. Bitcoin Pizza Daytä vietetään historian ensimmäisen kaupallisen bitcoin-ostotapahtuman kunniaksi, mutta surullisenkuuluisuus tulee itse ostotapahtumasta, jossa iso pizzaketju sai 10 000 bitcoinia kahdesta pizzasta. 

Yhdysvaltalainen Laszlo Hanyecz osti vuonna 2010 kaksi pizzaa kotiinkuljetettuna 10 000 bitcoinilla, joiden sen hetkinen arvo oli noin 40 dollaria eli noin 38 euroa. Tänä päivänä 10 000 bitcoinin arvo on noin 280 miljoonaa dollaria. Viime vuoden puolella yhden Bitcoinin arvo kävi noin 60 000 dollarissa, eli 10 000 bitcoinin arvo oli parhaimmillaan 600 miljoonassa dollarissa.

Positiivista oli kuitenkin se, että kaupalliset bitcoin-ostotapahtumat saivat alkunsa tuosta kaupasta. Sittemmin bitcoinista on tullut suhteellisen yleinen maksuvaluutta maailmassa.

– Olemme iloisia saadessamme juhlistaa 12 vuoden aikana kertyneitä kaupallisia bitcoin- ja kryptovaluuttaostoja. Laszlo Hanyeczin kahden pizzan tilaus oli suhteellisen kovan työn takana, mutta nykyään tilanne on toinen. Coinmotionin tavoitteena on tehdä kryptosijoittamisesta ja kryptovaluutan käyttämisestä osa tavallista arkea ja yhtä sujuvaa kuin muiden fiat-rahojen käyttämisestä. Haluamme osoittaa, että kryptovaluutan käyttö on helppoa ja luotettavaa, kertoo Coinmotionin toimitusjohtaja Heidi Hurskainen tiedotteessa.

Coinmotionin kampanjassa yhtiö antaa palvelun uusille käyttäjille 15 euron arvoisen Wolt-kupongin, jolla käyttäjät voivat ostaa itselleen pizzaa.

Seuraa MarkkinointiUutisia sosiaalisessa mediassa ja saat tuoreet uutiset helposti feediisi.

Lisää luettavaa