UUSIMMAT
AIHEET
Viestintä
Myynti
Ilmiöt
Brändit
Digitaalisuus
Kolumni
Luovuus
Mainonta
Media
Toimistot
Kolumnit
Artikkelit joiden aihe on
B2C-markkinointi
Toimistot
Sanoma valitsi vasta vuosi sitten perustetun United Imaginationsin vastaamaan kaikkien uutisbrändiensä markkinointiviestinnästä
26.4.2023 9:18
Yhteistyön piiriin kuuluvat muun muassa Helsingin Sanomat, Ilta-Sanomat ja Aamulehti.
Mikko Perttunen
Brändit
Vuoden iskulause näyttää aika hyvältä
25.4.2023 14:44
Kellovalmistaja Havun iskulauseesta välittyy rohkeus erottua, kerrotaan perusteluissa.
Mikko Perttunen
Kolumni
Finnair ja Fortum ovat kunnostautuneet vastuuttomassa markkinoinnissa – liittyykö joukkoon seuraavaksi Neste?
2.5.2023 7:05
Suomen valtio omistaa Fortumista noin 51 ja Finnairista 56 prosenttia. Kimmo Viertola siirtyy Fortumin hallituksesta käyttämään valtion omistajaohjauksen ääntä Nesteen hallitukseen. Nähtäväksi jää, nouseeko Neste Fortumin ja Finnairin haastajaksi ensi vuonna Vuoden huiputuksissa, kirjoittaa Anssi Järvinen.
Anssi Järvinen
Mainonta
World Visionin ja TBWA\Helsingin kampanja nousi maailman parhaiden vastuullisuuskampanjoiden listalle
25.4.2023 14:07
Toimitusjohtaja Sami Tikkanen myöntää, että jättiläisten seurassa näyttäytyminen vetää nöyräksi.
Mikko Perttunen
Luovuus
Energiaseikkailija Ellen hyppäsi lastenkirjan sivuilta someen opettamaan energiasta
25.4.2023 13:41
Ellen on osa energiayhtiö Helenin energiakasvatushanketta, jonka tavoitteena on tuottaa helposti ymmärrettävää tietoa energiamurroksesta, erilaisista energialähteistä ja ilmastokriisistä.
Satu Hurme
Kolumni
Markkinoija, opi elokuvantekijöiltä – pidä kiinni punaisesta langasta tällä työkalulla
26.4.2023 7:31
Tuote ja ongelma yhdessä muodostavat markkinoinnissa tarinan juonen. Kaikkien tarinassa on se, mutta premissi puuttuu monelta, sanoo Antti Sipilä videokolumnissaan.
Antti Sipilä
Toimistot
Directors Guildille kansainvälisen läpimurron kynnyksellä oleva suomalaisohjaaja
25.4.2023 9:54
Sopimus koskee vain Suomen markkinoita.
Mikko Perttunen
Mainonta
Nord DDB ja Directors Guild The One Show’n finaaliin
25.4.2023 8:47
Suomessakin palkintoja pokannut McDrip-kampanja on ehdolla kahdessa kategoriassa.
Mikko Perttunen
Mainonta
Postin brändijohtaja: ”Se, että kampanja herättää keskustelua, on ainoastaan hyvä asia”
25.4.2023 8:00
Tuore Välitämme-kampanja keräsi kyllä huomiota, mutta vähemmän kiitosta.
Mikko Perttunen
Ilmiöt
Suomalainen kuluttaja on mielellään kanta-asiakas ja luottaa ostopäätöksessä muiden arvioihin
24.4.2023 13:55
Ostoksia tehdään mieluiten ostoskeskuksissa tai verkkokaupassa.
Satu Hurme
Kolumni
Saimi Hoyerilla ja American Expressillä on tuhannen taalan paikka hälventää suomalaisten epäonnistumisen pelkoa
27.4.2023 7:05
Toisin kuin moni brändi luulee, harva meistä identifioi itsensä kaikessa onnistuvaan kiiltokuvaan. Kiinnostavimmat tarinat kautta aikojen ovat aina sisältäneet myös epäonnistumisia, kirjoittaa Toni Perez.
Toni Perez
Kolumni
Markkinoija ei palaa toimistolle, jos etäily on hänen työnsä ainoa vapaus
25.4.2023 7:05
Etätyö lisää yksinäisyyttä ja etäännyttää ihmiset toisistaan. Se ei silti saa meitä palaamaan toimistolle, ja siihen on varsin simppeli syy, kirjoittaa Leena Komulainen.
Leena Komulainen
Luovuus
Nuoret markkinoijat kisasivat paikoista Cannesiin – nämä osaajat matkaavat kesäkuussa Ranskaan
24.4.2023 9:34
Työt toteutettiin Aamu Säätiön toimeksiantojen perusteella seitsemässä sarjassa.
Mikko Perttunen
Ilmiöt
Kiinnostavimmat markkinointiuutiset maailmalta: Microsoft ja Twitter tukkanuottasilla
21.4.2023 14:36
Ikea tekee megaluokan panostukset jenkkimarkkinoille. Instagram-käyttäjät saivat kaivatut lisälinkit. Netflixin mainosversiolla hyvä startti.
Mikko Perttunen
Brändit
Tutkimus: tuotevalikoiman uudistaminen edistää yrityksen kasvua
21.4.2023 13:38
Yhteen tuotteeseen erikoistuneiden yritysten määrä on kasvussa Suomessa. Myös yritysten sisäisen tuotannon monipuolisuus on vähentynyt.
Satu Hurme
Mainonta
Keskon Toni Jarimo jatkaa Asiakkuusmarkkinointiliiton hallituksen puheenjohtajana
21.4.2023 11:44
Hallitukseen valittiin kolme uutta jäsentä.
Mikko Perttunen
Kolumni
Markkinoija, pidä sisäinen Trumpisi kurissa ja lakkaa kiristämästä journalistisia medioita mainoseuroilla
24.4.2023 7:05
Markkinoinnin ammattilaiset pyytävät oikaisuja mielipidekirjoituksiin ja boikotoivat markkinointieuroillaan mediamyyntiä, kun journalistit kirjoittavat asioista, joista he eivät pidä, kirjoittaa Marica Thorén.
Marica Thorén
Luovuus
Tässä ovat viime vuoden luovan suunnittelun Vuoden Huiput – Grand Prix -voittaja ei enää yllätä
20.4.2023 22:30
Eniten Huippuja kahmi Bob the Robot, kaksi kultaista ja neljä hopeista.
Mikko Perttunen
Mainonta
Ponsse ja Suomen Digimarkkinointi valittiin Suomen parhaiksi myyntiorganisaatioiksi
20.4.2023 13:03
Asiakaslähtöisyys ja asiakaskokemus ovat entistä enemmän toiminnan kehittämisen keskiössä.
Mikko Perttunen
Mainonta
Finnairin mainos äänestettiin Vuoden huiputukseksi: “Oppikirjaesimerkki viherpesusta”
20.4.2023 12:19
Yleisöäänestyksellä järjestetyssä kilpailussa ääniä saivat myös metsä- ja energia-alan toimijat.
Satu Hurme
Brändit
Alko merkitsee myymälöissään ja verkkokaupassaan kritisoidun Pernod Ricardin tuotteet
20.4.2023 8:54
Monopoliyhtiö kertoo tekevänsä sen mitä voi, mutta selitys ei ole kaikille uponnut.
Mikko Perttunen
Digitaalisuus
Zalando pestaa tekoälyn auttamaan ihmisiä pukeutumisessa
19.4.2023 11:02
ChatGPT:tä hyödyntävä muotiassistentti huomioi tulevaisuudessa myös asiakkaan omat erityismieltymykset.
Mikko Perttunen
Kolumni
Markkinoijan mielenterveys järkkyy heikon itsensä johtamisen takia – niin kävi minullekin, ja tässä on tarinani
20.4.2023 7:05
Juurisyy uupumiseeni markkinoinnin tehtävissä oli vanhempieni kuolemien käsittelyn lykkääminen. Liiallinen työnteko ja työstä palautumisen laiminlyönti olivat kohdallani vain oireita syvemmästä henkilökohtaisesta epätasapainosta, kirjoittaa Mikko Rindell.
Mikko Rindell
Kolumni
Musiikki voi saada sinut ostamaan saksalaista viiniä, koska aivosi päivitettiin 50 000 vuotta sitten
28.4.2023 7:05
Ihmiset eivät ole tietoisia käyttäytymisensä syistä ja motivaatioista. Siksi asiakastutkimukset voivat johtaa markkinoijia ikävästi harhaan, kirjoittaa Markus Kivikangas.
Markus Kivikangas
Brändit
Kansainvälinen tutkimus paljastaa: 67 prosenttia nuorista ostaa kauneustuotteet alennusmyynnistä
18.4.2023 14:35
”Superfanit” maksavat täyden hinnan eksklusiivisuudesta.
Mikko Perttunen
Edellinen
Seuraava
Tilaa uutiskirje
Saat viikoittaisen koosteen tärkeimmistä uutisista suoraan mailiisi.
Kyllä, Haluan liittyä MarkkinointiUutisten sähköpostilistalle.
Tietosuoja- ja rekisteriselosteen löydät
täältä
.
Kiitos! Tilaus onnistui.
Hups! Jotain meni pieleen - jos ongelma ei poistu, olethan yhteydessä niin korjaamme sen.