Brändit

Vuoden iskulause näyttää aika hyvältä

25.4.2023 14:44
Mikko Perttunen
Kellovalmistaja Havun iskulauseesta välittyy rohkeus erottua, kerrotaan perusteluissa.

Markkinointiliiton Iskulausetoimikunta on valinnut vuoden 2022 iskulauseeksi puisia design-rannekelloja valmistavan Havu Watches Oy:n sloganin Aika näyttää hyvältä. Iskulause on suunniteltu yhdessä mainostoimisto Mint Companyn kanssa.

Perusteluissa mainitaan, että oululaisveljesten 2019 perustaman Havun iskulauseesta välittyy yrityksen rohkeus erottua muista ja että sen iskulause on oivaltava ja pysäyttää hetkeksi ajattelemaan.

"Hyvä iskulause kutittelee mukavasti aivonystyröitä."
MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)

– Hyvä iskulause kutittelee mukavasti aivonystyröitä sekä tarjoilee lautasella keskeisen asiakaslupauksen ja -edun, kuten Havu Watches vuoden iskulauseessaan. Nerokas slogan on äärimmäisen kustannustehokas markkinointikeino, jota soisi hyödynnettävän enemmänkin, toteaa Iskulausetoimikunnan jäsen Jussi Hirvelä Markkinointiliiton tiedotteessa.

Vuoden iskulause -tunnustuksen lisäksi toimikunta antoi kunniamaininnat Roof Group Oy:n Get a roof!- ja E-Oppi Oy:n Mitä diginä haluat opettaa -sloganeille. Sanaleikittely oli tänä vuonna siis valttia, kuten iskulauseissa usein muutenkin.

Vuoden Iskulause on valittu jo vuodesta 1999 lähtien. Se valitaan edellisen vuoden aikana Markkinointiliiton Iskulauserekisteriin hyväksyttyjen iskulauseiden joukosta. Iskulauseiden rekisteröinnillä pyritään antamaan iskulauseen käyttäjän tietoon käytössä olevia iskulauseita, ennaltaehkäisemään toisiinsa sekoitettavissa olevien iskulauseiden käyttöä ja evästämään mainonnan suunnittelijoita. Rekisteröinti toimii myös dokumenttina mahdollisissa kiistatapauksissa.