67 prosenttia Z-sukupolvea ja milleniaaleja edustavista verkkokauppa-asiakkaista odottaa hintojen laskua kauneustuotteissa, vaikka se tarkoittaisi riskiä, että tuote loppuu varastosta, kertoo suoran kuluttajamyynnin verkkokauppaan erikoistuneen ESW:n raportti. Lisäksi raportti osoitti, että lähes 40 prosenttia "tehoshoppailijoista", jotka käyttävät vuodessa vähintään 2500 dollaria kauneustuotteisiin, ovat tarkkoja kosmetiikan hinnoista.
Raportti paljasti toisaalta myös sen, että brändien "superfanit" reagoivat hyvin eksklusiivisuuteen. Nämä asiakkaat ovat valmiita maksamaan täyden hinnan ollakseen ensimmäisten joukossa, joilla on tuote (21 prosenttia vastaajista) tai omistaakseen rajoitetun erän tuotetta (25 prosenttia vastaajista).
Euroopasta eniten ulkomailta tuotteita ostivat sveitsiläiset.