UUSIMMAT
AIHEET
Viestintä
Myynti
Ilmiöt
Brändit
Digitaalisuus
Luovuus
Mainonta
Media
Toimistot
NÄKÖKULMA
Artikkelit joiden aihe on
Hinnoittelu
Mainonta
Selvitys: Lähes 8 prosenttia Black Friday -alennuksista jälleen keinotekoisia – valtaosan tuotteista on saanut tänä vuonna samaan hintaan tai halvemmalla
Black Fridayn 2023 suosituin tuote oli PS5-konsoli.
Mikko Perttunen
Myynti
Näin Black Fridayta ja joulusesonkia odotetaan isoilla Euroopan markkinoilla sekä Yhdysvalloissa
Yhdysvaltalaiset vähittäiskauppiaat luultavasti paremmassa asemassa kuin eurooppalaiset.
Mikko Perttunen
Mainonta
Klarnan kysely: Black Friday houkuttelee tänä vuonna harkittuihin hankintoihin
Erityisesti nuoremmat ikäluokat ovat tarjousten perässä.
Mikko Perttunen
Mainonta
MarkkinointiUutisten selvitys: Black Friday -tarjoukset ärsyttävät 59 prosenttia suomalaisista
Noin joka kolmas kertoo vähintään joskus ostavansa tarjous- ja alennusmyyntikampanjoiden vuoksi asioita, joihin heillä ei olisi varaa.
Mikko Perttunen
Ilmiöt
22 prosenttia suomalaisista elää yli varojensa – keskimäärin 226 eurolla kuukaudessa
Kaksi kolmesta kertoo etsivänsä halvimman mahdollisen tuotteen tai palvelun aiempaa todennäköisemmin.
Mikko Perttunen
Mainonta
Maskun Kalustetalo valitti markkinaoikeuden päätöksestä korkeimpaan hallinto-oikeuteen
Masku sai 300 000 euron sakon harhaanjohtavasta markkinoinnista elokuussa.
Mikko Perttunen
Brändit
Tutkimus: Hintojen nousu on saanut yli 40 prosenttia suomalaisista vaihtamaan tai harkitsemaan käyttämiensä yritysten vaihtamista
Päivittäistavarakaupassa asiakkaiden liikkuvuus suurinta.
Mikko Perttunen
Media
MTV uudistaa mainostaja- ja toimistoasiakkaita palvelevan organisaationsa rakennetta
Uudistuneen organisaation johtajana jatkaa Sauli Asikainen.
Mikko Perttunen
Mainonta
Uusi alennusmyyntilaki vaikuttaa nyt ensimmäistä kertaa Black Friday -tarjouksiin – miten se näkyy marraskuun lopun kampanjoissa?
Ruotsissa vastaava lakimuutos aiheutti sen, että hintoja ”pumpattiin” ylös aiemmin. Samanlainen ilmiö on mahdollisesti nähtävillä myös Suomessa.
Mikko Perttunen
Mainonta
Haave kultaharkosta sai Powerin asiakkaat kierrättämään moninkertaisesti normaaliin nähden
Suurimmissa myymälöissä satoja kierrätystapahtumia.
Mikko Perttunen
Ilmiöt
Suomalaiset suosivat edelleen kivijalkakauppaa, vaikka maailmalla mennään yhä enemmän verkkokaupan suuntaan
Ostokokemus nähdään kivijalkakaupassa parempana.
Mikko Perttunen
Ilmiöt
Erikoiskaupan liitto: Joka kolmas suomalainen aikoo vähentää kulutustaan tulevan vuoden aikana
Vastuullisuuteen kiinnitetään huomiota, mutta siitä ei olla useinkaan valmiita maksamaan kovin paljoa.
Mikko Perttunen
Mainonta
Amazon tuo mainokset Prime Video -palveluunsa
Ylimääräisellä maksulla välttää mainossisällön.
Mikko Perttunen
Ilmiöt
Amazon lakitupaan monopoliasemansa väärinkäytöstä
Yhtiön väitetään tukahduttavan nykyiset ja tulevat kilpailijansa.
Mikko Perttunen
Ilmiöt
Kaupan liitto: Suomen kiertokaupan kokonaismarkkina lähes 900 miljoonaa euroa
Vertaisverkkokauppa on kasvanut valtavasti, mutta second hand -muodin ostajat ovat usein myös pikamuodin ruokkijoita.
Mikko Perttunen
Ilmiöt
SOK:n hevihävikin myynti laajeni koko Suomeen
Yhdessä S-marketissa myydään viikossa keskimäärin 70 kiloa hävikkiheviä.
Mikko Perttunen
Mainonta
🔍 Maskun Kalustetalolle uusi markkinointijohtaja – mielikuva ketjusta on ryvettynyt markkinaoikeudessa, eikä se ole Jani Engbergin mukaan nopeasti korjattavissa
Engberg palkattiin yhtiöön paitsi rakentamaan digitaalista asiakaskokemusta myös uudistamaan sisäisiä toimintamalleja.
Mikko Perttunen
Ilmiöt
Pellot pursuavat kukkakaalia – S-ryhmä ryhtyi hintatalkoisiin
Ketjun mukaan kaupan toimenpiteillä on aiemminkin ollut merkitystä sadon paremmassa hyödyntämisessä.
Mikko Perttunen
Digitaalisuus
Entisen Posti-pomon verkkokauppapalvelu keräsi 3,5 miljoonan euron rahoituksen
Starcartin toimintaperiaate muistuttaa lento- ja hotellipalveluita yhteen kokoavia verkkopalveluita.
Mikko Perttunen
Mainonta
Globaalit megajulkkikset voivat tienata yhdellä Instagram-julkaisulla enemmän kuin suuri osa elämänsä aikana
Listan kärjessä kaksi jalkapalloilijaa.
Mikko Perttunen
Brändit
Tunnistettavin pienpanimo-olut on Kukko – valmistaja tosin painii omassa sarjassaan
Suomalaiset suosivat kappalehinnaltaan alle 2,5 euron tölkkejä tai pulloja.
Mikko Perttunen
Ilmiöt
Kuluttajatutkimus: Suomalaiset etsivät nyt laatua, mutta halvalla – ja ilmasto toivottavasti kiittää
Luova toimisto Kuudennen tekemä tutkimus kertoo, että turvallisuushakuiset kuluttajaryhmät eivät olekaan kasvaneet odotettuun tapaan.
Mikko Perttunen
Mainonta
DNA lanseeraa uudenlaisen puhelinten hinnoittelun – automatiikka hakee alimman markkinahinnan
Vertailussa ovat mukana kilpailijat ja suuret kodinelektroniikkaketjut.
Mikko Perttunen
Ilmiöt
Liki puolet suomalaisista ei ole valmis maksamaan pankkipalveluista mitään
Suomalaiset ovat tottuneet pankkien fyysisen palveluverkoston kutistumiseen ja hoitavat pankkiasiat mieluiten kotona.
Mikko Perttunen
Digitaalisuus
Kaalimadolle radiomainos tekoälyllä
Ensimmäinen tekoäly loi tekstin avainsanojen perusteella, ja lopuksi valmis mainos syötettiin luonnollista puhetta tuottavalle tekoälylle.
Mikko Perttunen
Seuraava
Tilaa uutiskirje
Saat viikoittaisen koosteen tärkeimmistä uutisista suoraan mailiisi.
Kyllä, Haluan liittyä MarkkinointiUutisten sähköpostilistalle.
Tietosuoja- ja rekisteriselosteen löydät
täältä
.
Kiitos! Lähetys onnistui, käythän vielä hyväksymässä tilauksen sähköpostissasi.
Hups! Jotain meni pieleen - jos ongelma ei poistu, olethan yhteydessä niin korjaamme sen.