Mikko Perttunen
Toimistot

Sanoma valitsi vasta vuosi sitten perustetun United Imaginationsin vastaamaan kaikkien uutisbrändiensä markkinointiviestinnästä

26.4.2023 9:18
Mikko Perttunen
Yhteistyön piiriin kuuluvat muun muassa Helsingin Sanomat, Ilta-Sanomat ja Aamulehti.

Sanoman Uutiset ja featuremedia -yksikkö on valinnut uudeksi toimistokumppanikseen brändi- ja viestintätoimisto United Imaginationsin. Kevään aikana käydyn toimistokilpailutuksen piirissä olivat kaikki Sanoman uutisbrändit, eli Suomen suurimpiin ja luetuimpiin uutismedioihin lukeutuvat Ilta-Sanomat ja Helsingin Sanomat sekä merkittävimpiin maakuntamedioihin kuuluvat Aamulehti ja Satakunnan Kansa. Lisäksi Sanoman Uutiset ja featuremedia -yksikköön kuuluu yksitoista paikallismediaa.

Brändi- ja viestintätoimisto United Imaginationsin perustivat vuosi sitten Henri Valtere, Jyrki Poutanen, Steve Brown ja Anu Ubaud. Strategiajohtaja Ubaudilla on pitkä tausta juuri Sanomalta, viimeksi Helsingin Sanomien päätoimittajan roolista.

Lue myös: 🔍 Huippunimien perustama United Imaginations aikoo tuoda positiivisen tuulahduksen toimistokenttään

Vuodessa toimisto on kasvanut 15 hengen yritykseksi.
MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)

Vuodessa toimisto on kasvanut 15 hengen yritykseksi, jolla on jo muitakin suuria asiakkaita, kuten SOK, Terveystalo ja VR.

Sanoman uutismediayksikön kilpailutuksessa ja yhteistyötiimissä on United Imaginationsin lisäksi mukana toimisto Erma & Reinikainen, jonka perustivat viime vuonna luova työpari Erno Reinikainen ja Aleksi Erma.

Sanoman kilpailutukseen osallistunutta ja yhteistyön aloittavaa tiimiä.

Kilpailutukseen liittyvässä kilpailutyössä Sanoma haki markkinointiviestinnän tekemiseen vahvaa digitaalista kulmaa.

Lue myös: TBWA:sta tutut Cannes-palkitut Aleksi Erma ja Erno Reinikainen perustivat yhteisyrityksen