MarkkinointiUutiset
MarkkinointiUutiset
Uusimmat
Media
Ilmiöt
Luovuus
Näkökulma
Digitaalisuus
Brändit
Toimistot
Mainonta
Etusivu
Media
Ilmiöt
Luovuus
Näkökulma
Digitaalisuus
Brändit
Toimistot
Mainonta
Tekijät
Ota yhteyttä
Tietosuojaseloste
Artikkelit joiden aihe on
Verkkomedia
Mainonta
Mediamainonta kasvoi viime vuonna 4,1 prosenttia – verkkomainontaan käytettiin 700 miljoonaa euroa
Kantar palkitsi vuoden mainostajana norjalaisen ruoan verkkokauppa Odan.
Mikko Perttunen
Näkökulma
Otsikoista huolimatta maailmassa tapahtuu tänäänkin paljon hyviä asioita
Negatiiviset uutiset ovat kaikkein luetuimpia, ja ne myös saavat eniten jakoja sosiaalisessa mediassa. Toimittajien ja lukijoiden tulisi haastaa itsensä korjaamaan uutisoinnin negatiivista vinoumaa, kirjoittaa Toni Perez.
Toni Perez
Näkökulma
Herätys Sanoma, Alma, muut kotimaiset mediat ja Medialiitto! Twitterin sekoilu on lapasyöttö, mutta kuka laittaisi sisään?
Kotimaisella medialla on nyt iskun paikka, kun mediaympäristön laatu on noussut puheenaiheeksi, kirjoittaa Santtu Kottila.
Santtu Kottila
Media
Tässä ovat Suomen luetuimmat aikakauslehdet
Asiakasmediat ovat tutusti kärkipäässä. Yksittäisistä lehtiryhmistä talouden ja yritystoiminnan lehdet pärjäsivät mittauksessa erityisen hyvin.
Toni Rajamäki
Media
Jenna perusti Itä-Helsinki-verkkomedian, koska kyllästyi valtamedian tapaan kuvata aluetta: ”Stereotypiat ja ennakkoluulot kukoistavat”
Noin 10 000 lukijaa kuussa tavoittava media perustettiin apurahojen voimin, mutta saa nykyään tuloja muun muassa natiivi- ja bannerimainonnasta. Perustaja Jenna Lehtonen sijoittaa siihen myös omaa rahaa.
Iina Kansonen
Näkökulma
Luotettava oma media vaatii uskottavuutta, joka syntyy kameran edessä aitoudesta
Kun esiinnymme kameran edessä, ajatuksemme ja asenteemme näkyvät ulospäin. Siksi ei suinkaan ole samantekevää, ketkä yrityksen omissa medioissa esiintyvät ja miten, kirjoittaa Antti Sipilä.
Antti Sipilä
Digitaalisuus
Internetmainontaan käytettiin Suomessa viime vuonna yli 600 miljoonaa euroa
PwC arvioi kasvun jatkuvan 6,1 prosentin vuosivauhtia. Globaalin keskiarvon uskotaan olevan 9,1 prosenttia.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Suomalaisia palkataan aiempaa hanakammin Yhdysvaltoihin ja Isoon-Britanniaan – tällaisia työpaikkoja on eniten tarjolla
Etätyöskentelyn normalisoituminen on tuonut monille suomalaisille markkinointialalla työskenteleville uusia uramahdollisuuksia.
Toni Rajamäki
Luovuus
Tällainen on Cannes Lionsin historia
Markkinoinnin huipputapahtumaa on järjestetty 1950-luvulta lähtien.
Toni Rajamäki
Näkökulma
Turhautuminen keski-ikäiseen ja -luokkaiseen journalismiin paljastaa, minkä puolesta joukko milleniaaleja ja zilleniaaleja haluaa tehdä töitä
Tiimini ei ole ainoa, joka kokee tarvetta journalismin muutokselle. Median on jo vuosia ollut vaikea tavoittaa nuoria, kirjoittaa Vilma Rimpelä.
Vilma Rimpelä
Näkökulma
Moni hukkaa mahdollisuuden orgaaniseen näkyvyyteen YouTubessa – mainostaminen voi olla kohtalokas virhe
Monessa somekanavassa sisällön elinkaari voidaan mitata tunneissa. YouTubessa kiinnostavalle sisällölle voi saada orgaanista näkyvyyttä vielä kuukausia julkaisun jälkeenkin, kirjoittaa Antti Sipilä.
Antti Sipilä
Digitaalisuus
Katso tästä Grand Onen kaikki voittajat
Digitaalisille palveluille ja markkinointiviestinnän töille tarkoitetussa Grand One -kilpailussa voittajia palkittiin 19 eri sarjassa.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Myrsky mekasti Grand Onessa ja teki historiaa, TBWA\Helsinki jälleen Vuoden yritys
Bob the Robotin virtuaalivaikuttaja voitti kampanjapuolen Grand Prix’n ja viisi eri sarjaa.
Toni Rajamäki
Luovuus
Duunitorin poikkeuksellinen konsepti on kerännyt jo yli 15 miljoonaa näyttökertaa – kaupallinen johtaja Lauri Iso-Markku kertoo, mihin menestys perustuu
Vuoden mittaisesta #Koeaika-projektista tuli jättimenestys, jolle suunnitellaan nyt jatkoa.
Toni Rajamäki
Toimistot
TBWA\Helsinki ja Nitro palkittiin Aikakausmedian Editkilpailussa
TBWA:n HelsinkiMissiolle tekemä työ voitti parhaan mainoksen palkinnon, Nitro vastasi parhaasta kampanjasta.
Toni Rajamäki
Mainonta
Readpeakin uusi maajohtaja haluaa saada brändit oivaltamaan yhden tärkeän asian natiivimainonnasta
Ville Veikkolaisen mukaan natiivimainonnan mahdollisuuksia ei aina ymmärretä. Teknologisen kehityksen myötä mahdollisuudet ovat sen kuin vain kasvaneet.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Lähes puolet suomalaisista suosii mainonnalla rahoitettavaa verkkopalvelujen liiketoimintamallia
Reilu 40 prosenttia suomalaisista kertoo olevansa huolissaan omasta tietosuojastaan.
Toni Rajamäki
Media
Pohjoismaiset markkinoinnin ja viestinnän alan mediat yhdistävät voimansa – ”Olemme pitkään haaveilleet tästä”
Mediatalot yhdistävät voimansa tarjotakseen aiempaa paremman kuvan siitä, mitä pohjoismaisilla markkinoilla tapahtuu.
Minna Lehto
Digitaalisuus
PlayAd Media toimii Suomessa jatkossa ShowHeroes-nimellä
ShowHeroes Group osti ruotsalaislähtöisen PlayAd Median viime marraskuussa.
Toni Rajamäki
Brändit
🔍 Schibsted Suomi aloitti historiallisen markkinointikampanjan, jolla halutaan kertoa yhtiön brändien poikkeuksellisista mainostamismahdollisuuksista
Schibsted on valtava kansainvälinen konserni, mutta yhtiötä ei tunneta Suomessa kovin hyvin – ainakaan vielä.
Toni Rajamäki
Tilaa uutiskirje
Saat viikoittaisen koosteen tärkeimmistä uutisista suoraan mailiisi.
Kyllä, Haluan liittyä MarkkinointiUutisten sähköpostilistalle.
Tietosuoja- ja rekisteriselosteen löydät
täältä
.
Kiitos! Lähetys onnistui, käythän vielä hyväksymässä tilauksen sähköpostissasi.
Hups! Jotain meni pieleen - jos ongelma ei poistu, olethan yhteydessä niin korjaamme sen.