UUSIMMAT
AIHEET
Viestintä
Myynti
Ilmiöt
Brändit
Digitaalisuus
Kolumni
Luovuus
Mainonta
Media
Toimistot
Kolumnit
Uusimmat uutiset
Brändit
2.3.2022 13:25
Hartwall on irtisanonut markkinointisopimuksensa Hartwall Arenaa hoitavan Helsinki Halli Oy:n kanssa – yli 20 vuoden kumppanuus päättyi
Hartwall kertoi viime viikolla selvittävänsä mahdollisuutta irtaantua sopimuksesta. Nyt yhteistyön päättymiselle saatiin sinetti.
Toni Rajamäki
Media
2.3.2022 12:55
Monien digitoimistojen emoyhtiö Ilkka-Yhtymä uudistaa brändiään kevään aikana
Jatkossa mediakonsernin brändinimenä on Ilkka. Sen alla toimii kaikki yhtiön brändit.
Toni Rajamäki
Brändit
2.3.2022 12:35
Apple lopettaa tuotteidensa myynnin Venäjällä
Appleen oli kohdistunut aiemmin julkista painetta, ja nyt yhtiö päätti ryhtyä toimiin.
Toni Rajamäki
Brändit
2.3.2022 11:55
Elintarvikealan yritys Snellman hakee ukrainalaisten työntekijöidensä perheet turvaan Suomeen
Yrityksen yhteistyökumppanit olivat tiistaina linja-autoineen Puolan ja Ukrainan rajan tuntumassa.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
2.3.2022 10:40
Pitkään ProComin toimitusjohtajana toiminut Elina Melgin jättää tehtävänsä elokuussa
Melgin on toiminut viestinnän ammattilaisten järjestön johdossa vuodesta 2005 lähtien.
Toni Rajamäki
Mainonta
2.3.2022 9:35
Folk Finlandille mainostoimistoista eniten ehdokkuuksia Voitto-mainoselokuvakilpailussa
Lidl Suomi sai eniten ehdokkuuksia mainostajista, Directors Guild tuotantoyhtiöistä.
Toni Rajamäki
Brändit
2.3.2022 8:45
Vastuullisuusasiantuntija Maija Lumme toivoo, että yritykset miettivät oman toimintansa vaikutuksia Ukrainan kriisin keskellä
Lumme muistuttaa, että oma pesä on oltava kunnossa, jotta ulostulot eivät vaikuta vastuullisuuspesulta.
Toni Rajamäki
Kolumni
2.3.2022 7:15
Onko meillä oikeutta mainostaa, kun läntisessä maailmassa on sota?
On absurdia, että puhelinmyyjä soittaa ja kaupittelee Aku Ankkaa samana päivänä, kun Ukrainassa on syttynyt sota, kirjoittaa Nea Barman.
Nea Barman
Brändit
1.3.2022 16:20
Paulig luopuu nyhtökaurasta: ”Emme ole onnistuneet kasvattamaan liiketoimintaa kannattavasti”
Paulig ei ole onnistunut kasvattamaan Gold&Green-liiketoimintaa kannattavasti. Yritys myy brändin Valiolle ja keskittyy kasvuun tärkeimmissä tuoteryhmissään.
Minna Lehto
Ilmiöt
1.3.2022 15:10
Stockmannin muotiraportti valottaa kevään ja kesän tärkeimpiä trendejä: luvassa vastuullisuutta, joustavuutta ja väri-ilottelua
Trendiraportti korostaa vastuullisuutta sekä muotia, joka sopii monikäyttöisesti eri tilanteisiin.
Minna Lehto
Toimistot
1.3.2022 12:00
MarkkinointiUutiset listasi helmikuun nimitykset
MarkkinointiUutiset listaa kuukausittain markkinoinnin alan nimityksiä.
Toimitus
Ilmiöt
1.3.2022 10:10
Marketing Finland on lähettänyt kattojärjestöilleen vetoomuksen katkaista suhteensa venäläisiin toimijoihin
Marketing Finland painottaa, että osa venäläisistä jäsentoimistoista on voinut olla osallisena sodan ympärillä näkyvään valeuutisointiin.
Toni Rajamäki
Brändit
1.3.2022 9:45
Suomalaisyritykset ryhtyneet toden teolla tekoihin Venäjän hyökkäyksen takia
Kesko kertoi lopettavansa venäläisten tuotteiden myynnin ja elintarvikkeiden viennin Venäjälle, myös Stockmann poistaa kaikki venäläiset tuotteet valikoimastaan.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
1.3.2022 8:55
Lähes puolet suomalaisista suosii mainonnalla rahoitettavaa verkkopalvelujen liiketoimintamallia
Reilu 40 prosenttia suomalaisista kertoo olevansa huolissaan omasta tietosuojastaan.
Toni Rajamäki
Kolumni
1.3.2022 7:05
Yksi Facebook-postaus keskellä Ukrainan sotaa palautti uskoni sosiaaliseen mediaan
Vielä kuukausi sitten saattoi vierähtää viikkokin niin, etten kirjautunut Facebookiin. Nyt olen viikon ajan kirjautunut sinne joka päivä selaamaan yhtä ja samaa ryhmää, kirjoittaa MarkkinointiUutisten päätoimittaja Iina Kansonen.
Iina Kansonen
Digitaalisuus
28.2.2022 16:45
Verkkokaupan osuus globaalista vähittäismyynnistä jo neljännes vuonna 2025 – ”Internetin yleistyminen vauhdittaa kasvua vuosi vuodelta”
Tietokoneella tehdyt verkkokauppatilaukset ovat edelleen suosituimpia, mutta mobiilitilaukset kurovat eroa kiinni.
Minna Lehto
Brändit
28.2.2022 14:35
Mielenkiintoisimmat markkinointiuutiset maailmalta: Meta estää Venäjän valtionmediaa mainostamasta, Cannes Lions palkitsi vuoden luovimman markkinoijan
Facebookin emoyhtiö ryhtyi toimiin Venäjän hyökkäyksen takia. AB InBev voitti vuoden luovimman markkinoijan tittelin. Ravintolaketju Applebee’s lopettaa mainostamisen CNN:llä epäonnistuneesta mainospaikan valinnasta johtuen.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
28.2.2022 12:10
Marketing Finland ja suomalaiset vaikuttajayhteisöt neuvovat, kuinka viestiä vastuullisesti Ukrainan sodasta
Marketing Finland ja suomalaiset vaikuttajayhteisöt haluavat kiinnittää vaikuttajien huomion, koska disinformaation levittäminen on tänä päivänä iso osa sodankäyntiä.
Toni Rajamäki
Brändit
28.2.2022 11:05
Lukuisat suomalaistahot boikotoivat Teboilia – Kamux lopettaa kaiken yhteistyön venäläisomisteisen huoltamoketjun kanssa
Muun muassa monet järjestöt ovat kertoneet boikotoivansa ketjua.
Toni Rajamäki
Brändit
28.2.2022 9:20
S-ryhmä ja Alko lopettavat venäläisten tuotteiden myynnin
“Kaikki toivovat keinoja vaikuttaa tilanteeseen jollain tavalla, meille tämä valikoimalinjaus oli yksi sellainen”.
Toni Rajamäki
Edellinen
Näytä lisää
Tilaa uutiskirje
Saat viikoittaisen koosteen tärkeimmistä uutisista suoraan mailiisi.
Kyllä, Haluan liittyä MarkkinointiUutisten sähköpostilistalle.
Tietosuoja- ja rekisteriselosteen löydät
täältä
.
Kiitos! Tilaus onnistui.
Hups! Jotain meni pieleen - jos ongelma ei poistu, olethan yhteydessä niin korjaamme sen.