UUSIMMAT
AIHEET
Viestintä
Myynti
Ilmiöt
Brändit
Digitaalisuus
Kolumni
Luovuus
Mainonta
Media
Toimistot
Kolumnit
Artikkelit joiden aihe on
Yhteiskunta
Brändit
Mainostoimisto SEK teki MM-kisojen pitkäaikaiselle pääyhteistyökumppanille Škodalle tyystin erilaisen lätkäkampanjan
25.5.2022 10:20
Autobrändi nosti kampanjassaan keskiöön kiekkoäidit.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Ukrainaa auttaneille suomalaisille yrityksille ja yhteisöille lanseerattiin yhteinen symboli
24.5.2022 12:25
Hanketta koordinoi Marketing Finland, ja symbolin suunnitteli LM Someco.
Toni Rajamäki
Luovuus
Mielenkiintoisimmat markkinointiuutiset maailmalta: Ruotsalainen mainostoimistoketju loi virtuaalivaikuttajan, jolla on Downin syndrooma
23.5.2022 13:40
Forsman & Bodenfors loi historiallisen virtuaalivaikuttajan. The One Show’ssa huomion varasti työ, jossa tunnetuista aseiden kannattajista tuli aseväkivallan vastaisen kampanjan päähahmoja.
Toni Rajamäki
Mainonta
🔍 Patagonialle kyytiä, Valiolle kiitosta – näille brändeille tuore Viherpesuopas ja sen tekijät jakavat kritiikkiä ja tunnustusta
25.5.2022 7:00
Iso osa yritysten vastuullisuusviestinnästä on hyvesignalointia, liioittelua tai viherpesua, sanovat Antti Isokangas ja Jani Niipola. He kehottavat yrityksiä vuoropuheluun aktivistien kanssa.
Iina Kansonen
Kolumni
Markkinointi tarvitsee oman “jarisarasvuonsa”
23.5.2022 8:40
Väitän, että me toimistot olemme edelleen liian ujoja tai osaamattomia ottamaan kantaa asiakkaan markkinointiin ja viestintään liiketoiminnan tuloksellisuuteen vaikuttavana kokonaisuutena, kirjoittaa Arttu Käyhkö.
Arttu Käyhkö
Brändit
“Olemme harmissamme siitä, että mainontaamme pidetään viherpesuna” – Fortum kommentoi Vuoden huiputus -kilpailua
19.5.2022 10:05
Fortum “voitti” Greenpeacen myöntämän kilpailun, jossa valittiin kuluneen vuoden törkein tai harhaanjohtavin fossiilimainos.
Toni Rajamäki
Kolumni
Make Love, Not Special Military Operation
18.5.2022 10:55
Kuluttajan huomion kaappaamiseen on pyritty vuosien varrella vaihtuvin konstein. Markkinointiviestintä ja siten myös sloganit ovat aina heijastelleet omaa aikakauttaan, kirjoittaa Anssi Järvinen.
Anssi Järvinen
Toimistot
🔍 Huippunimien perustama United Imaginations aikoo tuoda positiivisen tuulahduksen toimistokenttään
18.5.2022 9:05
Uuden toimiston taustalta löytyvät suomalaisen markkinoinnin tähtikaartiin kuuluvat Jyrki Poutanen, Steve Brown ja Henri Valtere sekä Helsingin Sanomien päätoimittaja Anu Ubaud. Sijoittajina taustalla ovat Robin Bade ja Tom Nickels.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Miksi brändit eivät tavoita Z-sukupolvea tarpeeksi hyvin? Bob the Robotilla työskentelevältä nuorelta lahjakkuudelta Rasmus Kärkkäiseltä löytyy selkeä vastaus
17.5.2022 10:05
Kärkkäisen mukaan nuoret aikuiset on tärkeintä tavoittaa aikaisessa vaiheessa, sillä he ovat tulevaisuuden asiakkaita.
Toni Rajamäki
Kolumni
Panostetaan monopoleihimme, sillä maailma on niitä täynnä TikTokista alken
16.5.2022 7:05
VR, Alko ja Veikkaus voivat olla Suomen kultakaivoksia, jos uskallamme tehdä monopoleistamme globaaleja, kirjoittaa Nea Barman.
Nea Barman
Toimistot
Greenpeace korostaa markkinointitoimistojen roolia ilmastonmuutoksen torjumisessa
10.5.2022 8:40
Greenpeacen aktivistit valtasivat lavan Vuoden huiput -kisassa herätelläkseen markkinoijia.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Inna-Pirjetta Lahti ja Tuomo Meretniemi kirjoittivat kirjan, joka voi avata yrityksille täysin uuden maailman
11.5.2022 8:25
“Kun omasta vastuullisuudesta osaa viestiä ymmärrettävästi, yritys saa siitä kilpailuetua”, sanoo Tuomo Meretniemi.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
EA Sports taklaa jääkiekon yhtä suurta ongelmaa vaikuttajamarkkinoinnin avulla – “Rasismia ja homofobiaa ei enää sallita pukuhuoneessa tai jäällä”
3.5.2022 10:00
Kampanjan keulahahmona on ex-jääkiekkoilija Janne Puhakka, joka tuli kaapista ulos vuonna 2019.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Tutkimus: Suomalaisia painaa terveydellisten huolien sijaan taloudellinen epävarmuus, mutta kuluttaminen on kääntynyt hienoiseen nousuun
2.5.2022 9:00
Asiakaskeskeisyystoimisto Franklyn kyselyn mukaan vain kolmannes suomalaisista suhtautuu Venäjän aloittaman sodan myötä tulevaisuuteen luottavaisin mielin.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Liki neljäsosa suomalaisista aikoo kuluttaa aiempaa kestävämmin IPCC:n tuoreen ilmastoraportin tulosten seurauksena
29.4.2022 11:50
Etenkin nuoret aikuiset ovat valmiita muuttamaan kulutustottumuksiaan. Liki puolet suomalaisista kokee, että aiemmat muutokset ovat riittäviä.
Toni Rajamäki
Mainonta
Fortumin fossiilimainos ylivoimaiseen voittoon Vuoden huiputus -kilpailussa
29.4.2022 9:05
Greenpeacen järjestämässä kilpailussa valittiin kuluneen vuoden törkein tai harhaanjohtavin fossiilimainos.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Tällaisia ilmastotekoja suomalaiskuluttajat ovat tehneet: kierrättäminen ja pikamuodin karsiminen suosiossa, rahalahjoitukset vain harvojen juttu
28.4.2022 13:50
MarkkinointiUutisten ja IROResearchin tutkimuksen mukaan monet suomalaiset ovat tehneet ympäristön kannalta aiempaa kestävämpiä ratkaisuja.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Suomalainen teknologiayhtiö lanseerasi maailman ensimmäisen avoimen vaikuttavuusdata-alustan – “Vaikutusdatasta on puuttunut läpinäkyvyys ja vertailukelpoisuus”
28.4.2022 9:35
Uprightin ensimmäinen versio sisältää dataa jopa yli 700 yrityksestä.
Toni Rajamäki
Brändit
Vincit on isoista yrityksistä Suomen paras työnantaja – mutta miksi, toimitusjohtaja Julius Manni?
27.4.2022 18:00
Työntekijälähtöisyys on Vincitin DNA:ssa, mikä näkyy monilla eri tavoilla.
Toni Rajamäki
Mainonta
Duunitori herätti huomiota Helsingin Sanomien etusivun mainoksellaan – kehottaa työnantajia palkka-avoimuuteen
26.4.2022 8:20
Duunitori on lisännyt palveluunsa ominaisuuden, jolla työnantajat voivat helposti lisätä rekrytointi-ilmoituksiinsa palkkahaitarin.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Suomeen tehtiin viime vuonna startup-sijoituksia yli miljardilla eurolla – yksisarvisia löytyy jo kymmenen
21.4.2022 11:05
Suomalaisen startup-kentän ekosysteemin kehitys toi yrityksille ennätyssuuren potin.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
S-ryhmän koronasta kärsineet liiketoiminnot palautumassa
21.4.2022 10:00
Osuuskaupparyhmän myynti kasvoi alkuvuonna. Matkailu- ja ravitsemiskaupan myynnissä hurja nousu viime vuoteen verrattuna.
Toni Rajamäki
Kolumni
Me ollaan huijareita kaikki, kun oikein silmin katsotaan
21.4.2022 19:00
“Varsinkaan meillä pienemmillä toimijoilla ei riitä mitenkään kaista hanskata kaikkea. On pakko erikoistua ja tehdä yhteistyötä muiden toimijoiden kanssa”, kirjoittaa Arttu Käyhkö.
Arttu Käyhkö
Kolumni
Piileskelin bisnesseminaarissa naistenhuoneessa, koska yhteistyöehdotukset kävivät liian henkilökohtaisiksi
19.4.2022 14:10
Aloittelevana asiakaspäällikkönä jouduin pohtimaan, mitä tapahtuu yhteistyölle, jos annan ahdistelevalle asiakkaalle litsarin ja käsken jättämään minut rauhaan, kirjoittaa Marica Thorén.
Marica Thorén
Luovuus
Uudessa hankkeessa tutkitaan, millaista luovuutta Suomesta löytyy
19.4.2022 13:50
Tutkimuksen tavoitteena on löytää yhteinen tapa, jolla sanoitetaan ja hyödynnetään luovuutta toimialasta riippumatta.
Toni Rajamäki
Edellinen
Seuraava
Tilaa uutiskirje
Saat viikoittaisen koosteen tärkeimmistä uutisista suoraan mailiisi.
Kyllä, Haluan liittyä MarkkinointiUutisten sähköpostilistalle.
Tietosuoja- ja rekisteriselosteen löydät
täältä
.
Kiitos! Tilaus onnistui.
Hups! Jotain meni pieleen - jos ongelma ei poistu, olethan yhteydessä niin korjaamme sen.