UUSIMMAT
AIHEET
Viestintä
Myynti
Ilmiöt
Brändit
Digitaalisuus
Luovuus
Mainonta
Media
Toimistot
NÄKÖKULMA
Artikkelit joiden aihe on
Kulttuuri
Toimistot
Kata Sandström Nordic Live Productionsin vastaavaksi tuottajaksi
Isojen yleisötapahtumien tuottaminen ja erityisesti musiikkifestivaalit ovat vetäneet Sandströmiä puoleensa.
Mikko Perttunen
Toimistot
Merge Mansion -pelin kampanjalle hopeaa Clio Entertainment -kilpailussa
Kampanjan suunnitteli Reaktor Creative.
Mikko Perttunen
Viestintä
Finalistit valittu Keskuskauppakamarin Vuoden vastuullisuusteoksi
Ehdotuksia annettiin kaikkiaan yli 50, joista finaaliin valittiin kolme.
Mikko Perttunen
Luovuus
Teosto: Digitaaliset alustat nyt ensimmäistä kertaa suurimpana tekijänoikeuskorvausten lähteenä
Maailmanlaajuisesti tekijänoikeuskorvaukset nousivat yhteensä yli 12 miljardiin euroon.
Mikko Perttunen
Luovuus
Kauppakeskus Jumbo-Flamingo osallistaa lähialueen asukkaat luomaan yhteistä taideteosta
Projektilla kiinnitetään huomiota ekologiseen ja sosiaaliseen vastuuseen.
Mikko Perttunen
Media
Tutkimus: 30 prosenttia suomalaisista uskoo tekoälymusiikin lisääntyvän – kaksi kolmesta ajattelee kuitenkin vain ihmisten tekemän olevan oikeaa musiikkia
Autoradio pitää edelleen paikkansa modernien kuuntelukanavien rinnalla.
Mikko Perttunen
Media
MTV:n suoratoistopalvelut yhdistyivät uudeksi MTV Katsomoksi
Palvelun lisäksi myös brändit yhtenäistyivät.
Mikko Perttunen
Luovuus
3 kaveria valjasti Helsingin kuvataidelukiolaiset yhteistyöhön – taidenäyttelyn töissä inspiraationa muun muassa jäätelön luomat aistikokemukset
Ajatus syntyi siitä, että jäätelö ja banaanit ovat yleistä kuvastoa myös populaaritaiteessa.
Mikko Perttunen
Ilmiöt
Amerikkalaiset laittavat halloween-namuihin 3,6 miljardia dollaria – katso alkava juhlakausi lukuina
Myynti kasvaa Yhdysvalloissa viime vuodesta, mutta yhä useampi vinguttaa luottokorttia.
Mikko Perttunen
Luovuus
Suomalaisille online-elokuville ehdokkuuksia Golden Drum -kilpailussa
Finaaleissa kolme suomalaista. Palkinnot jaetaan ensi viikolla Sloveniassa.
Mikko Perttunen
Luovuus
”Pistsiitsitvielviissattaapiispist ja tee siitsit veistos”
Kauppakeskus tuo kakkuveistostaiteilijan piispanmunkkiveistoksen osaksi alennusmyyntitapahtumaansa.
Mikko Perttunen
Luovuus
🔎 Idea Liikennelaulun uudesta versiosta puhutteli heti – Valion yhteiskunnallisen kampanjan tuotos saattaa jäädä elämään
Valion, Palefacen ja SEK:n yhteistyössä syntyneestä kappaleesta innostuttiin myös Liikenneturvassa.
Mikko Perttunen
Brändit
Kotus: Julkishallinnon nimien tulisi olla asiallisia ja selkeitä – Espoon kaupunginteatterille palautetta
”Kommentoijien mielikuvissa nimen keksineet mainostoimiston konsultit nauravat partaansa ja käärivät taskuihinsa hyvät rahat”, Ulla Onkamo kirjoittaa blogissa.
Mikko Perttunen
Mainonta
McDonald’s on ollut näkyvä osa populaarikulttuuria viime vuosikymmenet – nyt tätä roolia hyödynnetään tuoreessa kampanjassa
Uusi ateria on tarjolla ensi viikolla yli sadassa maassa.
Mikko Perttunen
Brändit
Flow Festival luopuu kumppanuudesta Heineken Silverin kanssa
Olutbrändi ei ole vielä onnistunut irtaantumaan Venäjältä.
Mikko Perttunen
Mainonta
Populaarikulttuurin muutos haastaa markkinoijat – alakulttuurit tarjoavat brändeille uudenlaisia mahdollisuuksia
Markkinoijan on tärkeää ymmärtää populaarikulttuurin muutosta, sillä populaarikulttuuri vaikuttaa brändien rakentamiseen ja kuluttajille viestimiseen, pohdittiin torstaina Cannesissa.
Iina Kansonen
Mainonta
Musti ja Mirri tuo koira- ja kissaversiot Tom of Finlandin taiteesta katukuvaan
Työt saivat Tom of Finland Foundationin virallisen lisenssin.
Mikko Perttunen
Ilmiöt
Vähittäiskaupan aika keskustojen ensisijaisena vetovoimatekijänä on ohi – suomalaiset kaipaavat kylille nyt elämyksiä
Ilmaiset ulkoilmatapahtumat nousevat listan kärkeen. Helsinkiläiset toivovat parempaa käveltävyyttä.
Mikko Perttunen
Brändit
Joensuu hakee kaupungin testaajia – muuttoagentti auttaa asettumaan
Kampanja näkyy suurten kaupunkien katukuvassa.
Mikko Perttunen
Toimistot
Suomalainen IPR-lakitoimisto yhteistyöhön kiinalaisen teknologiajätin kanssa
Monen vuoden hierominen palkittiin viimein.
Mikko Perttunen
Media
Kirjolla-dokumenttisarja on vuoden viestintäteko
Muina palkittuina tapahtumapäällikkö ja ex-maajoukkuekapteeni.
Mikko Perttunen
Brändit
Turku julisti kesärauhan alkaneeksi nyt kolmatta kertaa
Vuonna 2021 alkanut perinne on saanut inspiraationsa joulurauhan julistuksesta.
Mikko Perttunen
Luovuus
Pohjois-Karjala palkkasi kesätöihin kolme vaatesuunnittelijaa – vaihtuvatko farkut verkkarihousuun?
Pohjois-Karjala on tänä vuonna Flow-festivaalien virallinen kumppani.
Mikko Perttunen
Mainonta
Kiinnostavimmat markkinointiuutiset maailmalta: Rakkautta ilmassa! – smoothie-firma laittoi tekoälyn kirjoittamaan harlekiiniromaanin
Yhdysvalloissa luotetaan laastariin, Japanissa Toyotaan. Metan vastine Twitterille kohta valmis. Markkinointijohtajat pahassa rahapulassa.
Mikko Perttunen
Mainonta
Suomalaisohjaajan ja -tuottajan Supercell-filmi nappasi palkintoja The One Show’ssa
Clash from the pastia on arvostettu korkealle jo monessa alan kilpailussa.
Mikko Perttunen
Seuraava
Tilaa uutiskirje
Saat viikoittaisen koosteen tärkeimmistä uutisista suoraan mailiisi.
Kyllä, Haluan liittyä MarkkinointiUutisten sähköpostilistalle.
Tietosuoja- ja rekisteriselosteen löydät
täältä
.
Kiitos! Lähetys onnistui, käythän vielä hyväksymässä tilauksen sähköpostissasi.
Hups! Jotain meni pieleen - jos ongelma ei poistu, olethan yhteydessä niin korjaamme sen.