UUSIMMAT
AIHEET
Viestintä
Myynti
Ilmiöt
Brändit
Digitaalisuus
Kolumni
Luovuus
Mainonta
Media
Toimistot
Kolumnit
Artikkelit joiden aihe on
Digitalous
Kolumni
Jos amerikkalaisten järjestelmien ylivalta kismittää, mutta et löydä vaihtoehtoja - kannattaa etsiä ainakin yhdestä paikasta
25.4.2025 14:40
Amerikkalaisten ohjelmistojättien vallan kasvaessa ja Yhdysvaltojen luottamuspääoman huvetessa yhä useampi yhtiö tai organisaatio pohtii myös eurooppalaisia vaihtoehtoja erilaisille digitaalisille palveluilleen, Harri Junttila kirjoittaa.
Harri Junttila
Digitaalisuus
Helsingin Messukeskukseen uusi digitaalisen kaupan tapahtuma keväällä 2026
24.2.2025 10:14
”Digitaalinen kauppa on tällä hetkellä kaupan yritysten nopein kasvukanava.”
Mikko Perttunen
Ilmiöt
Yliopistotutkimus: Nuoret hakevat virikearvoa impulssiostoksista digiympäristössä
19.2.2025 9:47
Virikearvoilla on yhteys korkeampaan elämäntyytyväisyyteen, mutta epäsuorasti myös matalampaan tyytyväisyyteen.
Mikko Perttunen
Toimistot
Juho Kuusijärvi johtamaan Arvo Partnersin markkinointia
4.2.2025 13:49
”Juhon johdolla markkinointimme on systemaattisempaa.”
Mikko Perttunen
Ilmiöt
Yli puolet ravintoloitsijoista uskoo positiiviseen kehitykseen – markkinointiin kaivataan apua
28.1.2025 12:23
Moni ravintoloitsija uskoo henkilöstömäärän ja asiakaspaikkojen kasvavan seuraavan kahden vuoden aikana.
Mikko Perttunen
Digitaalisuus
Mobilepay-sovellukseen toivelista lahjastressin kanssa painiskeleville käyttäjille – samalla uusi alusta myös mainostajille
6.11.2024 8:54
Iso osa suomalaisista saa yhtiön kyselyn perusteella vähintään yhden epämieluisan lahjan vuoden aikana.
Mikko Perttunen
Luovuus
Tekijänoikeuskorvaukset saavuttivat viime vuonna uuden ennätystason – Suomessa kasvu jäi 2,8 prosenttiin
25.10.2024 13:25
Kasvu on hidastunut aiemmista vuosista.
Mikko Perttunen
Toimistot
Louhos osti Panic Marketingin verkkosivujen ylläpitoliiketoiminnan
6.9.2024 13:50
Kyseessä on jo kesän toinen kerta, kun Louhos käy yrityskaupoilla.
Mikko Perttunen
Digitaalisuus
Sovellusten kautta ostamisen suosio kasvaa – 18–24-vuotailla puhelimessaan keskimäärin viisi ostosovellusta
14.8.2024 10:53
Puhelimen selain menee kuitenkin nuoremmilla ikäluokilla ja tietokone vanhemmilla vielä sovellusten edelle.
Mikko Perttunen
Ilmiöt
Suomalaisilla usein vaikeuksia pitää kirjaa ”osta nyt, maksa myöhemmin” -hankinnoistaan – ongelmat korostuvat nuorilla
12.8.2024 8:50
”Kuluja kasautuu helposti huomaamatta yli oman talouden kestokyvyn, jos tehdään useita hankintoja, joiden maksua lykätään.”
Mikko Perttunen
Digitaalisuus
Lähes joka kolmas suomalainen välttelee digipalveluiden käyttöä aiempaa enemmän huijausten pelossa – Finanssiala kampanjoi valppauden lisäämiseksi Salkkari-tähden kasvoilla
11.6.2024 8:54
Huijattujen varojen kokonaissumma yli kaksinkertaistui vuoden aikana.
Mikko Perttunen
Digitaalisuus
Jopa kolmasosa ruuasta päätyy roskiin – rientävätkö digitaaliset kaksoset apuun?
14.5.2024 8:45
Pilottiprojektissa vähittäiskauppiaalle tarjotaan tietoa hedelmien laadusta ja jäljellä olevasta kypsymisajasta, jotta myyjä voi hinnoitella tuotteet dynaamisesti.
Mitra Vasara
Digitaalisuus
Business Finlandilta 100 miljoonaa suomalaisen digiturvallisuusosaamisen viemiseksi maailmalle
2.5.2024 8:52
100 miljoonan euron ohjelma kestää lähes viisi vuotta.
Mitra Vasara
Digitaalisuus
Teknologiayritys Maire kehittää työkalua, jonka avulla suuret B2C-yritykset voivat ennustaa tulevaisuuden kysyntää
30.4.2024 9:47
Ennustavaa analytiikkaa tuottavan Mairen rahoittajissa on mukana Suomen tunnetuimpia sijoittajia kuten Leena Niemistö, Tuomo Riekki ja Tikura Ventures.
Mitra Vasara
Ilmiöt
Heineken lanseerasi ”tylsän puhelimen” – tavoitteena lopettaa doomscrollaus
30.4.2024 8:55
Kesäkuussa julkaistaan myös sovellus, jonka avulla minkä tahansa puhelimen voi muuttaa sellaiseksi, että vain soittaminen ja tekstiviestit ovat mahdollisia.
Mitra Vasara
Digitaalisuus
Yhteistyö Eurovision laulukilpailun kanssa toi suomalaiselle no code -talo Choicelylle 73 prosentin kasvun liikevaihtoon
25.4.2024 10:43
"No code -teknologiat ovat yksi tämän vuosikymmenen voimakkaimmin kasvavia teknologiatrendejä."
Mitra Vasara
Digitaalisuus
Peräti 45 prosenttia lapsista ja nuorista haluaa rajoittaa puhelimella viettämäänsä aikaa – myös vanhempien huoli lapsen puhelimen käytöstä kasvanut merkittävästi
22.4.2024 9:56
Vanhempia huolettavat lapsen puhelimen käytössä eniten koukuttavuus, grooming ja tietoturvauhat.
Mitra Vasara
Digitaalisuus
Aalto-yliopiston tutkijat loivat Googlen kanssa tekoälymallin, joka simuloi tekstin näppäilyä älypuhelimella
18.4.2024 11:22
Malli täydentää oikeilla käyttäjillä tehtyä, usein kallista ja aikaavievää testausta.
Mitra Vasara
Digitaalisuus
Personoidut tekoälyassistentit Koillismaalle? Uusi hanke tuo tekoälyn ihan tavallisille kuntalaisille ja yrittäjille
18.4.2024 8:49
Naturpoliksen uuden hankkeen avulla halutaan tukea Koillismaan alueen digitaalista kehitystä.
Mitra Vasara
Digitaalisuus
Fonecta avaa yritysdatansa ilmaiseksi – hyötyä esimerkiksi markkinointipanostusten pohdinnassa
16.4.2024 12:02
Tulevaisuudessa yhtiö aikoo tuoda esille tietoa eri toimialojen hakukäyttäytymisestä.
Mitra Vasara
Digitaalisuus
Miten tekoäly saadaan ymmärtämään ihmisen käyttäytymistä, ajattelua ja tunteita paremmin? Uusi tutkimus sai merkittävän rahoituksen
11.4.2024 13:16
Antti Oulasvirta on saanut 2,5 miljoonan euron Euroopan tutkimusneuvoston Advanced Grant -rahoituksen käyttäjämallien tutkimiseen.
Mitra Vasara
Digitaalisuus
HiQ pääsee ostamaan Ambientian julkisen sektorin liiketoiminnan
2.4.2024 9:44
Yrityskaupan myötä yhtiöllä on Suomessa noin 280 työntekijää.
Mikko Perttunen
Digitaalisuus
Kelpaisiko maksuton ja avoin tekoälyn mikrotutkinto? Microsoft, Elisa ja Reaktor mukana yhteishankkeessa
28.3.2024 13:59
Koulutus on osa hanketta, jonka tavoitteena on kouluttaa 100 000 uutta tai lisäkoulutettua teknologiaosaajaa viiden vuoden aikana.
Mitra Vasara
Digitaalisuus
Kauppakeskus Itis ja Frendie lanseeraavat sosiaalista hyvinvointia edistävän sovelluksen
27.3.2024 9:41
Itikseen rakennetaan myös ITIS x Frendie -kohtaamispaikka.
Mitra Vasara
Toimistot
Ruotsalainen Klingit laajentaa Suomeen haastamaan perinteisen mainostoimistomallin
7.2.2024 12:45
Toimitusjohtaja: ”Suhtaudumme nöyrästi kovaan kilpailuun mutta olemme myös vakuuttuneita siitä, että pystymme kilpailemaan alan parhaiden kanssa.”
Mikko Perttunen
Seuraava
Tilaa uutiskirje
Saat viikoittaisen koosteen tärkeimmistä uutisista suoraan mailiisi.
Kyllä, Haluan liittyä MarkkinointiUutisten sähköpostilistalle.
Tietosuoja- ja rekisteriselosteen löydät
täältä
.
Kiitos! Tilaus onnistui.
Hups! Jotain meni pieleen - jos ongelma ei poistu, olethan yhteydessä niin korjaamme sen.