UUSIMMAT
AIHEET
Viestintä
Myynti
Ilmiöt
Brändit
Digitaalisuus
Kolumni
Luovuus
Mainonta
Media
Toimistot
Kolumnit
Artikkelit joiden aihe on
B2C-markkinointi
Digitaalisuus
Tutkimus: Vastuullisuus vaikuttaa verkkokauppojen asiakkaiden valintoihin, mutta monet verkkokauppiaat eivät ole vakuuttuneita asiakkaiden valmiudesta maksaa vastuullisuudesta
24.8.2021 11:20
Jopa 83 prosenttia kuluttajista on valmiita maksamaan hiilijalanjäljen kompensoinnista.
Toni Rajamäki
Kolumni
Kohderyhmäsi arvomaailma on muuttunut, ja se on yrityksenne suurin liiketoimintariski
23.8.2021 10:35
On se aika vuodesta kun vuoden 2022 tavoitteita ja budjetteja lyödään lukkoon. Viimeistään nyt on kuitenkin aika poiketa rutiinista. Euromääräisten tavoitteiden lisäksi yrityksen pitää tarkistaa kohderyhmän muuttuneet kulutustottumukset ja muuttuneet arvot, kirjoittaa Nea Barman.
Nea Barman
Ilmiöt
Vaikuttajamarkkinoinnissa rikotaan usein lakipykäliä – lakitoimisto Somelaw’n juristi kertoo yleisimmät ongelmat
20.8.2021 9:15
Muun muassa lakisääntely aiheuttaa päänvaivaa vaikuttajamarkkinoinnissa.
Toni Rajamäki
Luovuus
Pitkään Tori.fi:n brändiä kehittänyt Laura Kuusela vaihtoi Edenredille ja hyppäsi ison haasteen pariin
19.8.2021 10:10
Kuuselan tehtävänä on rakentaa “lounareista” tutun Edenredin brändistä yhä tunnetumpi.
Toni Rajamäki
Mainonta
MTV:n ja Nordic Venturesin poikkeuksellisella yhteistyöllä halutaan osoittaa massamarkkinoinnin voima suomalaisyrityksille
18.8.2021 9:35
MTV ja Nordic Ventures tarjoavat yrityksille kasvua “media for equity” -mallilla.
Toni Rajamäki
Luovuus
Forbes listasi kuusi asiaa, jotka erottaa asiakaskeskeiset yritykset muista
17.8.2021 13:55
Muun muassa innovatiivisuus yhdistää yrityksiä, joilla on korkea asiakastyytyväisyys.
Toni Rajamäki
Media
Mitä brändien pitää tietää TikTok-markkinoinnista? Paina nämä neuvot mieleen
17.8.2021 11:50
TikTok-markkinoinnin suosio kasvaa koko ajan.
Toni Rajamäki
Kolumni
Olen päässyt mainonnasta eroon, koska mainonta on kriisissä – ja tulevaisuudessa kriisi saattaa vain paisua
16.8.2021 9:50
Mainosten välttely on jatkossa entistä helpompaa, kirjoittaa Pasi Sillanpää.
Pasi Sillanpää
Brändit
S-ryhmä avaa Viroon kuusi uutta Prismaa – suomalaisbrändit saavat ison hyödyn
13.8.2021 9:55
Virosta on löytynyt tähän mennessä yhdeksän Prismaa.
Toni Rajamäki
Brändit
Tokmanni lanseeraa kanta-asiakasohjelman ensi viikolla – “Olemme varmoja siitä, että kaikki halpojen hintojen ystävät ottavat Tokmanni Klubin ilolla vastaan”
12.8.2021 13:30
Myös Tokmanni alkaa tarjota kanta-asiakkailleen etuja. Isoista kaupan alan toimijoista viimeisimpänä etuohjelman otti käyttöön Lidl.
Toni Rajamäki
Toimistot
Markkinoinnin huipputekijä Mikael Castrén nousee tärkeään rooliin Tapauksessa, joka pyrkii kasvattamaan liikevaihtonsa yli 50 miljoonaan euroon
12.8.2021 9:20
Mikael Castrén siirtyi johtamaan tapahtumatoimistossa kuluttajatapahtumien liiketoimintaa Pohjoismaissa.
Toni Rajamäki
Mainonta
Duunitori kampanjoi erottuvasti jääkiekon MM-kisojen aikana – markkinointijohtaja Mikko Martikainen kertoo, millaisiin markkinointituloksiin yritys ylsi
11.8.2021 13:30
Kampanjan kokonaiskontaktimäärä ylsi lähes 17 miljoonaan.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Suomalainen nettilakipalvelu Aatos hankki vajaassa vuodessa 15 000 käyttäjää – nyt markkinointieurot lyödään Pohjoismaiden valloittamiseen
10.8.2021 9:55
Lupaava startup-yhtiö keräsi 1,2 miljoonan euron rahoituksen, jonka avulla yritys kiihdyttää kansainvälistä kasvuaan.
Toni Rajamäki
Luovuus
Nämä neljä trendiä nousivat esiin 2021 Cannes Creative Effectiveness Lions -menestystöissä
6.8.2021 12:10
Voittajia yhdisti muun muassa teknologian taitava hyödyntäminen ja rohkeus.
Toni Rajamäki
Mainonta
Globaalien mainosinvestointien määrä kasvaa tänä vuonna odotettua nopeammin
5.8.2021 10:55
Euroopan investointien määrä on kasvamassa yli 12 prosentilla viime vuodesta.
Toni Rajamäki
Kolumni
Onnistunut sisältömarkkinointi on matkailuelämys
3.8.2021 13:05
Markkinointi on parhaimmillaan kuin elämyksiä tarjoavaa matkailua. Siksi matkailuelämyksen lainalaisuuksista on paljon opittavaa sisältömarkkinoinnissa, kirjoittaa Antti Sipilä.
Antti Sipilä
Media
MTV ja uusi mediarahastoyhtiö tarjoavat yrityksille kasvua Suomessa harvinaisella markkinointimallilla
2.8.2021 12:10
Sijoitusyhtiön taustalla on media-alalla menestyneitä henkilöitä.
Toni Rajamäki
Brändit
Hartwall hyödyntää Yhdysvaltain lonkerobuumia – suomalaistuotetta myydään nyt jo 10 osavaltiossa
2.8.2021 10:20
Alkuperäistä lonkeroa myydään nyt muun muassa New Yorkissa ja Los Angelesissa.
Toni Rajamäki
Kolumni
Digitaalisesti rakennetut ihmiset muuttavat markkinointia
23.6.2021 7:00
Lu do Magalu ja Lil Miquela ovat digitaalisesti luotuja virtuaalivaikuttajia, joiden avulla myydään luksusmuotia kymmenille miljoonille ihmisille – ja tämä on vasta alkua, Laura Olin kirjoittaa.
Laura Olin
Digitaalisuus
🔍 Näin huippukoripalloilija Anni Mäkitalo yhdistää ammattilaisurheilun ja markkinointityön: ”Vaikeinta on ollut itse asettamani paineet”
22.6.2021 0:30
Koripalloilija Anni Mäkitalon työstressi loppuu, kun hän vetää koristossut jalkaansa.
Iina Kansonen
Kolumni
Ansaitset lomasi vasta, kun olet lukenut tämän kolumnin
18.6.2021 7:00
Joulun alla tehdään markkinointikampanjoita vähävaraisten hyväksi. Mutta miksi mainostajat unohtavat kesällä ne, joilla ei ole varaa Lintsin rannekkeisiin ja huolettomaan lomaan, kysyy Nea Barman
Nea Barman
Brändit
Makian “Lidl-huppari” tulee myyntiin tällä viikolla – tältä se näyttää
15.6.2021 11:20
Suomalaisen vaatebrändin ja kauppaketjujätin yhteistyöstä kerrottiin kuukausi sitten.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Klarna kehitti asiakkailleen uuden markkinointialustan, joka maksimoi kauppiaiden mainonnan panostuksista saatavan tuoton
15.6.2021 10:05
Klarnan asiakkaat hyötyvät uudesta palvelusta monella tapaa.
Toni Rajamäki
Mainonta
Porin matkailumarkkinoinnissa on käytetty tänä vuonna yllättäviä keinoja – nerokkaan kampanjan taustalla on luova toimisto Sherpa
11.6.2021 9:50
Kampanjassa muun muassa lähetellään ihmisille yksityisiä Instagram-rakkausviestejä.
Toni Rajamäki
Media
Muut somealustat jäävät latausmäärissä selkeästi TikTokin varjoon – toukokuussa hittisovellusta ladattiin yli 80 miljoonaa kertaa
10.6.2021 14:45
TikTokin ja Facebookin latausmäärissä oli viime kuukauden aikana lähes 30 miljoonan latauksen ero.
Toni Rajamäki
Edellinen
Seuraava
Tilaa uutiskirje
Saat viikoittaisen koosteen tärkeimmistä uutisista suoraan mailiisi.
Kyllä, Haluan liittyä MarkkinointiUutisten sähköpostilistalle.
Tietosuoja- ja rekisteriselosteen löydät
täältä
.
Kiitos! Tilaus onnistui.
Hups! Jotain meni pieleen - jos ongelma ei poistu, olethan yhteydessä niin korjaamme sen.