Brändit

S-ryhmä avaa Viroon kuusi uutta Prismaa – suomalaisbrändit saavat ison hyödyn

Virosta on löytynyt tähän mennessä yhdeksän Prismaa.
Kuva:
S-ryhmä
S-ryhmä avaa Viroon kuusi uutta Prismaa – suomalaisbrändit saavat ison hyödyn

S-ryhmä jatkaa kasvuaan Virossa. Yhtiö kertoo, että maahan avataan tämän ja ensi vuoden aikana yhteensä kuusi uutta Prismaa, joista kaksi ensimmäistä avataan jo lähiviikkoina.

Virossa on tähän mennessä ollut yhdeksän Prismaa. Kohta avattavat hypermarketit sijaitsevat Tallinnan itäosassa Linnamäessä ja Tallinnan länsipuolella Tiskressä. Ensi vuonna omat Prismansa saavat Rapla, Saue, Tallinnan Harku ja Maardu.

Kauppamäärän kasvattaminen Virossa kuuluu isona osana S-ryhmän kasvustrategiaan. Panostuksia tehdään myös jo olemassa oleviin Viron Prismoihin, joita aiotaan päivittää. Moniin kauppoihin tuodaan muun muassa sommelier-tason viinejä.

Prisman tavoitteena on kaksinkertaistaa markkinaosuutensa Virossa ja olla maan johtava ruokakauppa. Prisma on voittanut maassa useita hintavertailukilpailuja. Hinnan lisäksi kauppa erottuu kilpailijoista valikoimallaan.

– Edullisen hintatason lisäksi ehdottomina vahvuuksinamme ovat laajat valikoimat sekä nykyaikaiset ja miellyttävät myymälät. Tuomme Viroon ajan trendejä seuraavat ja suomalaiseen konseptiosaamiseen pohjautuvat kaupat, joista löytyy sushia, myymäläleivontaa, paikallisten pienyritysten tuotteita sekä mahtava hedelmien ja vihannesten osasto. Valikoimissa painottuvat myös suomalaiset tuotteet, joita ei kilpailijoilta löydy, S-ryhmän kansainvälisen vähittäiskaupan johtaja Ilkka Alarotu avaa tiedotteessa.

Prisman kasvu Virossa on ollut ennusteita nopeampaa.

– Suomalaiset ovat tottuneet Prisman valikoimiin, mutta tämä on Virossa monille vielä uutta. Hypermarketeiden laaja käyttötavaravalikoima on meille selkeä kilpailuetu, ja sen myynti on tänä vuonna ylittänyt myös meidän omat myyntiennusteemme.

S-ryhmän Viron-panostukset hyödyttävät luonnollisesti monia suomalaisbrändejä, sillä Virossa odottaa yli 1,3 miljoonan ihmisen markkina. Lisäksi Tallinna on suosittu turistikohde, sillä ennen korona-aikaa kaupungissa vieraili vuosittain miljoonia ulkomaalaisia. Uuringud.tallinn.ee-sivuston mukaan Tallinnassa vieraili vuonna 2017 jopa 4,56 miljoonaa turistia.

– Virossa Prismojen valikoimissa on runsaasti suomalaisia tuotteita, ja myimme niitä viime vuonna jo yli 14 miljoonalla eurolla. Viennistämme hyötyvät lukuisat yritykset, niiden työntekijät ja viime kädessä koko suomalainen yhteiskunta, Alarotu kertoo.

Prisman liikevaihto oli viime vuonna Virossa 175 miljoonaa euroa.

Seuraa MarkkinointiUutisia sosiaalisessa mediassa ja saat tuoreet uutiset helposti feediisi.

Lisää luettavaa