Brändit

Hartwall hyödyntää Yhdysvaltain lonkerobuumia – suomalaistuotetta myydään nyt jo 10 osavaltiossa

Alkuperäistä lonkeroa myydään nyt muun muassa New Yorkissa ja Los Angelesissa.
Kuva:
Hartwall
Hartwall hyödyntää Yhdysvaltain lonkerobuumia – suomalaistuotetta myydään nyt jo 10 osavaltiossa

Suomalainen juomavalmistaja Hartwall panostaa entistä vahvemmin Yhdysvaltoihin kasvattamalla lonkeromarkkinansa kokoa. Yhtiö tiedottaa, että vuonna 1952 kehitetty Original Long Drink -lonkero on lanseerattu kuudessa uudessa osavaltiossa. Näin ollen juomaa myydään nyt yhteensä 10 eri osavaltiossa.

Hartwall lanseerasi juoman viime syksynä Pennsylvaniassa, Marylandissa, Länsi-Virginiassa ja Washington DC:ssä. Uudet markkina-alueet ovat Kalifornia, Georgia, New York, Connecticut, Rhode Island ja Massachusetts, joten suomalaista hittituotetta myydään nyt muun muassa Los Angelesin ja New York Cityn kaltaisissa jättikaupungeissa.

Markkina-alueen kasvattamisen taustalla on Yhdysvalloissa näkyvä lonkerobuumi. Lonkero kuuluu niin sanottuihin ready to drink -juomiin, joka on Yhdysvaltain nopeimmin kasvava juomakategoria.

– Kalifornia ja New York ovat Yhdysvaltojen väkirikkaimmat osavaltiot, joten uusi aluevaltauksemme on merkittävä. Olemme ylpeitä siitä, että pian jo 70-vuotiasta alkuperäistä lonkeroa saa viimeinkin myös Yhdysvalloissa, ja kymmenestä eri osavaltiosta, kertoo Hartwallin lonkeroista ja siidereistä vastaava kategoriamarkkinointijohtaja Eeva Ignatius tiedotteessa.

Lonkerojuoma sai viime viikolla yllättävää näkyvyyttä rapakon takana, kun tositelevisiotähti Kim Kardashian julkaisi Instagram-tilillään kuvan Finnish Long Drink Companyn tölkeistä. Kardashianilla on Instagramissa 240 miljoonaa seuraajaa.

Seuraa MarkkinointiUutisia sosiaalisessa mediassa ja saat tuoreet uutiset helposti feediisi.

Lisää luettavaa