Mainonta

Duunitori kampanjoi erottuvasti jääkiekon MM-kisojen aikana – markkinointijohtaja Mikko Martikainen kertoo, millaisiin markkinointituloksiin yritys ylsi

Kampanjan kokonaiskontaktimäärä ylsi lähes 17 miljoonaan.
Kuva:
Duunitori
Duunitori kampanjoi erottuvasti jääkiekon MM-kisojen aikana – markkinointijohtaja Mikko Martikainen kertoo, millaisiin markkinointituloksiin yritys ylsi

Jääkiekon MM-kisat on vuosittain suomalaisten kohokohta, joka saa myös brändit kampanjoimaan vahvasti turnauksen aikana. Viime kevään MM-kisojen aikaan markkinointikampanjan järjesti muun muassa työnhakupalvelu Duunitori, jonka Uskalla unelmoida -kampanja näkyi vahvasti esimerkiksi televisiossa Suomen otteluiden pelikatkoilla.

Lisäksi yritys rakensi vahvan tv-mainonnan ympärille ison markkinointikokonaisuuden omiin viestintäkanaviinsa. Duunitorin sivuilla käy kuukausittain yli miljoonaa vierailijaa, ja yrityksen somekanavia seuraa yhteensä noin 600 000 ihmistä.
 
Jälkikäteen katsottuna päätös lähteä kampanjoimaan isosti MM-kisojen aikaan oli onnistunut, sanoo Duunitorin markkinointijohtaja Mikko Martikainen, joka avasi kampanjan tuloksia MarkkinointiUutisille.
 
Martikaisen mukaan yrityksen kampanja osoitti, että suurten tapahtumien yhteydessä markkinoiminen on oikein tehtynä äärimmäisen tehokasta.

– Suuret tapahtumat tuovat ihmiset yhteen. Duunitorille jääkiekon MM-kisat oli sopiva tilaisuus herätellä ihmisiä unelmoimaan isosti myös työelämässä. Viestimme tavoitti nopeasti suuren yleisön ja vaikutti tärkeisiin mittareihimme. Oli hienoa olla kasvattamassa Duunitorin tunnettuutta tällaisen mestaruusjahdin yhteydessä, Martikainen summaa.

Duunitorin luvut ovat kieltämättä vakuuttavia. Kampanjan kokonaiskontaktimäärä kasvoi 16,9 miljoonaan. Mainosspotit kerryttivät kahden viikon aikana 12,1 miljoonaa näyttöä, ja loput kontaktit tulivat omista kanavista. Televisiossa yritys tavoitti yli puolet Suomen väestöstä.

– Suomen suurimpana työnhakupalveluna Duunitorille on tärkeää puhutella valtakunnallisesti, ja kampanja onnistui siinä loistavasti. Brändimainontamme tavoitti yli kolme miljoonaa yksittäistä katsojaa televisiossa. Tämä on hyvä tulos myös investointiin nähden. Kasvatimme suoraa liikennettä duunitori.fi-sivustolle, ja saimme 25 prosenttia enemmän uusia käyttäjiä edellisvuoden touko-kesäkuuhun verrattuna.

Duunitorin sivuston toukokuun kokonaisliikenne kasvoi 28 prosenttia viime vuoden vertailuajankohdasta. Kesäkuussa kasvua nähtiin 21 prosenttia. Myös Duunitoria koskevat Google-haut kasvoi, kuten kasvoi myös Duunitorin osuus kaikista hakukonehauista, jossa kehitystä nähtiin viime vuoteen verrattuna 14 prosenttia.

Seuraa MarkkinointiUutisia sosiaalisessa mediassa ja saat tuoreet uutiset helposti feediisi.

Lisää luettavaa