UUSIMMAT
AIHEET
Viestintä
Myynti
Ilmiöt
Brändit
Digitaalisuus
Kolumni
Luovuus
Mainonta
Media
Toimistot
Kolumnit
Artikkelit joiden aihe on
B2C-markkinointi
Mainonta
S-ryhmä haastoi Suomen apteekkimonopolin täysin avoimella lobbauksella
16.3.2023 15:06
Myös kampanjassa tehty virhe nousi uutiseksi.
Mikko Perttunen
Kolumni
Kun kuluttaja tekee ostopäätöksiä, pelastuva sademetsä ei voita hyvää makua tai halpaa hintaa
17.3.2023 7:05
Enemmistö kuluttajista ostaa vastuullisen tuotteen tai palvelun vasta, kun ei ole pakotettu tinkimään muista itselleen tärkeistä ominaisuuksista, kuten edullisesta hinnasta, muistuttaa Markus Kivikangas.
Markus Kivikangas
Brändit
Ruotsalaiset kauppaketjut ottavat Sini-brändin tuotteita valikoimiinsa
16.3.2023 12:59
Vuosi sitten lanseeratut puhdistusainetabletit tulevat Ruotsin kivijalkaliikkeisiin kevään aikana.
Satu Hurme
Ilmiöt
Suomalaisten huoli kasvavien menojen vaikutuksesta hyvinvointiin kasvaa
16.3.2023 7:30
Tuoreen tutkimuksen mukaan inflaatio vaikuttaa heikentävästi valtaosaan suomalaisia talouksia. Yli 60 prosenttia suomalaisista aikoo muuttaa kulutustottumuksiaan vaikean taloustilanteen vuoksi.
Satu Hurme
Kolumni
McDonald's teki palkitun rekrymarkkinointikampanjan, jonka väljähtäneillä perinteillä ei vastata todellisiin strategisiin haasteisiin
15.3.2023 7:05
Onko edelleen niin, että rekrytointimarkkinointiin uskalletaan investoida vasta, kun täytettävänä on kerralla satoja kesätyöpaikkoja, kysyy Lauri Vaisto.
Lauri Vaisto
Digitaalisuus
Wordpress-toimisto Evermade kasvatti Ilkka-yhtymään kuuluvan Lianan tulosta viime vuonna
14.3.2023 13:11
Tänä vuonna yritys panostaa Wordpress-integraatioonsa.
Mikko Perttunen
Ilmiöt
MMA:n tutkimus: Markkinointialan miesten kuukausiansiot lähes tonnin suurempia kuin naisten
14.3.2023 12:00
Työnantajat palkitsevat hyvästä tuloksesta herkemmin myyjiä kuin markkinoijia.
Mikko Perttunen
Kolumni
Kymmenen tarjousta laudalla ja yhteydenottopolttopallo ovat bisnesmaailman leikkejä, joissa joudun todistamaan huonoa käytöstä kerta toisensa jälkeen
14.3.2023 7:05
Joudun työelämässä välillä tahtomattani mukaan sellaiseen pelleilyyn ja lapselliseen vastuunkantamattomuuteen, että päädyin listaamaan kolme esimerkkiä suosituista bisnesleikeistä, kirjoittaa Marica Thorén.
Marica Thorén
Mainonta
Tulikuuma Hollywood-tähti antoi kasvonsa suomalaisen peliyhtiön kampanjalle
13.3.2023 16:39
Pedro Pascal näyttelee mukadokumentissa Merge Mansion -pelistä tuttua kartanoa tutkivaa etsivää.
Mikko Perttunen
Kolumni
HR ja markkinointi ne yhteen sopii – ja jos eivät sovi, heitetään rahaa taivaan tuuliin
20.3.2023 7:05
Työnantajamielikuvaa rakennetaan liian usein kaukana brändistä, ja se käy yrityksille kalliiksi, kirjoittaa Leena Komulainen.
Leena Komulainen
Mainonta
Iso osa suomalaisista seuraa nyt tarjousmainontaa aiempaa aktiivisemmin
13.3.2023 10:41
MarkkinointiUutisten ja Iro Researchin kyselytutkimus kertoo, että reilusti yli puolet suomalaisista valikoi ostospaikkansa tarjousten perusteella.
Mikko Perttunen
Ilmiöt
”Voi meitä!” Lähes kaksi kolmesta markkinoijasta ei ole saanut tulospalkkiota työstään, paljastaa MarkkinointiUutisten kysely
10.3.2023 12:30
Koko firman tulokseen sidotut bonukset eivät motivoi markkinointialan ammattilaisia.
Mikko Perttunen
Mainonta
Viime vuoden parhaat mainoselokuvat palkittiin – katso tästä kaikki Voitto-voittajat
9.3.2023 23:00
Porisuhdeneuvoja Luukkone pehmitti tuomariston ja yleisön.
Mikko Perttunen
Toimistot
Porisuhdeneuvoja-ilmiö kantaa Grand One -kilpailuunkin – katso kaikki ehdokkaat
9.3.2023 12:30
Eniten finaalipaikkoja keräsi Hasan & partners erityisesti Keskolle tehdyillä töillä.
Mikko Perttunen
Digitaalisuus
Relex Solutions tiivistää yhteistyötään Viron suurimman päivittäistavarakauppaketjun kanssa
9.3.2023 8:00
Coop Estonialla on Virossa 330 erikokoista myymälää minimarketeista hypermarketteihin.
Mikko Perttunen
Kolumni
“Timanttinen talentti” -retoriikka joutaa sinne, minne aurinko ei paista
10.3.2023 8:00
Yritys voi polttaa tuhansia ja tuhansia euroja mainontaan saadakseen kuluttajien selkärankaan hitsatut päät kääntymään edes asteen verran haluamaansa suuntaan. Samaan aikaan rekrymarkkinointi hoidetaan vasurilla, jos edes sillä, kirjoittaa Arttu Käyhkö.
Arttu Käyhkö
Mainonta
Naiset esitetään amerikkalaismainoksissa edelleen tyypillisesti kotona
8.3.2023 15:47
Näin kansainväliset brändit huomioivat naistenpäivän.
Mikko Perttunen
Brändit
Brändeillä parannettavaa läpinäkyvyydessä: Kaksi kolmasosaa kuluttajista ei koe hallitsevansa sitä, mitä brändit heidän tiedoillaan ja yksityisyydellään tekevät
7.3.2023 12:11
Markkinointijohtajat ja kuluttajat uskovat eri syihin lojaliteetin muodostumisessa.
Mikko Perttunen
Mainonta
🔍 "Pykälän verran isompi" – Superson toteutti Amazon Prime Videon brändikampanjan 450 miljoonan kuluttajan markkinalle
7.3.2023 8:37
Suomesta katsottuna Aasia voi helposti näyttäytyä yhtenäisenä alueena, mutta maanosan sisällä kulttuurien ja samalla myös markkinoiden erot ovat valtavia.
Mikko Perttunen
Luovuus
Sokos ja Emmy yhteistyöhön: täysin uudenlainen kestävän muodin myyntikonsepti avataan Tampereelle
6.3.2023 11:50
Emmy arvioi, että yhteistyö voi kasvattaa käytettyjen vaatteiden markkinaa jopa 40 prosenttia.
Satu Hurme
Mainonta
Kiinnostavimmat markkinointiuutiset maailmalta: Teineille tunnin Tiktok-maksimi
3.3.2023 15:15
Maybelline laittaa maskaraa avatarin ripsiin. Amazon liittyy Intiassa mukaan paikalliseen sähköisen kaupankäynnin verkostoon. Guinnessia hörppimällä voi ansaita kymppitonnin.
Mikko Perttunen
Brändit
Visit Finland tuotteistaa suomalaisen onnellisuuden
3.3.2023 10:58
Kymmenen matkailijaa ympäri maailman pääsee etsimään sisäistä suomalaistaan.
Mikko Perttunen
Mainonta
Koillismaan Osuuskauppa tuo mainosnäytöt kaikkiin alueensa toimipisteisiin
3.3.2023 9:07
Näkyvyys on merkittävä myös Ruka-Kuusamon alueen turisteille.
Mikko Perttunen
Toimistot
Asennemedian uusi operatiivinen johtaja Katriina Salonen: ”Kaikilla on oma roolinsa ja pelipaikkansa”
2.3.2023 12:20
Vaikuttajamarkkinointi on muuttunut valtavasti viimeisten vuosien aikana.
Mikko Perttunen
Kolumni
Michelin-ravintolaa ei johdeta datalla tai kuluttajaymmärryksellä, ja markkinointialalla on siitä paljon opittavaa
6.3.2023 7:05
Michelin-ravintolat tekevät asiat toisin kuin markkinointialalla opetetaan – ja menestyvät juuri siksi, kirjoittaa Nea Barman.
Nea Barman
Edellinen
Seuraava
Tilaa uutiskirje
Saat viikoittaisen koosteen tärkeimmistä uutisista suoraan mailiisi.
Kyllä, Haluan liittyä MarkkinointiUutisten sähköpostilistalle.
Tietosuoja- ja rekisteriselosteen löydät
täältä
.
Kiitos! Tilaus onnistui.
Hups! Jotain meni pieleen - jos ongelma ei poistu, olethan yhteydessä niin korjaamme sen.