Toimistot

Mikael Nemeschansky aloittaa Dentsu Creativen vastaavana luovana johtajana

5.6.2023 10:00
Mikko Perttunen
Nemeschansky kokee, että hänellä on tilaisuus uudistaa rikkinäistä mainosalaa.

Dentsu Creative on nimittänyt Mikael Nemeschanskyn uudeksi Suomen vastaavaksi luovaksi johtajaksi. Hän aloittaa roolissaan kesäkuussa.

Dentsu Creative on globaalin markkinointikonsernin Dentsun luova verkosto, joka lanseerattiin Cannesissa vuosi sitten. Dentsun tavoitteena on rakentaa luovasta osaamisesta merkittävä osa konsernin globaalia tarjoomaa.

Kokenut ja palkittu Nemeschansky on ehtinyt tehdä jo yli 20 vuoden uran sekä suomalaisten että kansainvälisten brändien parissa. Aiemmin Nemeschansky on työskennellyt muun muassa Hasan & partnersilla ja DBB:llä. Hän on kuluvan vuoden alusta toiminut myös MarkkinointiUutisten kolumnistina.

– Tämä on minulle ainutlaatuinen mahdollisuus tehdä jotain sellaista, mitä en ole vielä tehnyt. Dentsu on viime vuoden palkituin kansainvälinen toimisto Cannesissa, ja Dentsu Creative on mielettömän kovien osaajien verkosto. Haluan, että Suomen Dentsu Creative on verkoston kovimpia toimistoja maailmassa, hän sanoo tiedotteessa.

"On löydettävä tapa yhdistää kaikki tarvittava osaaminen yhteen prosessiin."

Nemeschansky näkee, että Dentsu Creativessa hänellä on tilaisuus uudistaa koko mainosalaa, jonka hän kokee olevan ”rikki”.

– Maailma on monimutkaistunut ja samalla olemme tehneet omasta työstämme vaikeaselkoisempaa ja tehottomampaa. Keskittymällä rajoja rikkovaan luovuuteen voimme tehdä asioita, joilla on iso vaikutus. On löydettävä tapa yhdistää kaikki tarvittava osaaminen yhteen prosessiin. Olen sillä tavalla agnostikko. En usko, että luovuus tai viisaus asuu vain yhdessä paikassa, Nemeschansky pohtii.

Dentsu Creativella on Suomessa noin 30 hengen vakituisen osaajan tiimi, jota vahvistaa noin 20 hengen vakiintunut freelancer-verkosto.

MAINOS
MAINOS