MarkkinointiUutiset
MarkkinointiUutiset
Uusimmat
Media
Ilmiöt
Luovuus
Näkökulma
Digitaalisuus
Brändit
Toimistot
Mainonta
Etusivu
Media
Ilmiöt
Luovuus
Näkökulma
Digitaalisuus
Brändit
Toimistot
Mainonta
Tekijät
Ota yhteyttä
Tietosuojaseloste
Artikkelit joiden aihe on
MarkkinointiUutiset
Ilmiöt
”Tuntuu, että siitä ei ole kohta millään taholla enää minkäänlaista kontrollia” – Vain 14 prosenttia suomalaisista uskoo helposti tunnistavansa tekoälyllä luodun kuvan, tekstin tai videon
Markkinointiuutisten ja Iro Researchin kyselytutkimus paljastaa, että kolmea neljästä suomalaisesta huolestuttaa tekoälyjen viime aikojen nopea kehitys.
Mikko Perttunen
Luovuus
Emmi Paunosesta MarkkinointiKollektiivin tuotanto- ja kehityspäällikkö
Enimmäkseen B2B-markkinoinnissa työskennellyt Paunonen on ollut osa MarkkinointiKollektiivin yhteisöä jo vuosia.
Mikko Perttunen
Media
MarkkinointiUutisten alkuvuoden 2023 luetuimmat kolumnit
Eniten lukukertoja keräsi ja pulinaa herätti Santtu Kottilan helmikuinen kolumni.
Toimitus
Media
MarkkinointiUutisten alkuvuoden 2023 luetuimmat jutut
Alkuvuoden luetuin juttu kertoi tosi-tv-ohjelma Diilissä kilpailleen Tiina Räisäsen siirtymisestä some-sisältömarkkinointitoimistoon.
Toimitus
Media
MarkkinointiUutiset on julkaisutauolla 29.6.–6.8.2023
Seuraa tauon aikana MarkkinointiUutisten somekanavia ja ota lukuun vuoden suosituimpia juttujamme.
Toimitus
Ilmiöt
Suomalaiset pikemminkin lisäävät kuin vähentävät kulutustaan matkailuun tänä kesänä – mainonnalla on vaikutusta kohteen valintaan
MarkkinointiUutiset ja Iro Research selvittivät suomalaisten alkaneen kesän matkailusuunnitelmia ja kustannusten nousun vaikutusta niihin.
Mikko Perttunen
Toimistot
Mikael Nemeschansky aloittaa Dentsu Creativen vastaavana luovana johtajana
Nemeschansky kokee, että hänellä on tilaisuus uudistaa rikkinäistä mainosalaa.
Mikko Perttunen
Näkökulma
Tekoäly ja teknologia vievät toivottavasti työt sekä sinulta että minulta
Kutsukaa minua scifi-romantikoksi, mutta pitkällä aikavälillä teknologian tulisi mahdollistaa se, ettei ole enää työtä – vain harrastuksia, kirjoittaa MarkkinointiUutisten toimittaja Mikko Perttunen.
Mikko Perttunen
Mainonta
Suomalaiset kiinnittävät some-mainoksissa huomionsa tarjouksiin, mutta usein myös oivaltavaan ideaan
Markkinointiuutisten ja Iro Researchin kyselytutkimus paljastaa, että 41 prosentille suomalaisista ei ole mitään merkitystä sillä, kohdentuvatko sosiaalisen median mainokset heille oikein.
Mikko Perttunen
Media
MarkkinointiUutiset ottaa tekoälyn avuksi artikkelien kuvituksessa
Tekoälykuvitus ei korvaa kaikkea MarkkinointiUutisten kuvitusta, vaan tulee yhdeksi vaihtoehdoksi muiden kuvitusmuotojen rinnalle. Tekoäly mahdollistaa muun muassa entistä moninaisemman ihmiskuvan juttujen kuvituksessa.
Toimitus
Luovuus
Palaa Vuoden Huiput -gaalan tunnelmiin MarkkinointiUutisten kuvakoosteen avulla
Gaalassa juhlivat muun muassa Porisuhde, Penni Asipow, Roope Sandberg ja Jyrki Sukula.
Mikko Perttunen
Näkökulma
Tässä ovat MarkkinointiUutisten alkuvuoden luetuimmat kolumnit
Eniten huomiota herätti Vuoden Toimisto -kilpailua käsittelevä Santtu Kottilan kolumni.
Toimitus
Luovuus
Tässä ovat MarkkinointiUutisten alkuvuoden luetuimmat suurennuslasijutut
Tammi-maaliskuun suosituin suurennuslasijuttu kertoi Jenni Ahokkaan Smuuti Skin -brändistä.
Toimitus
Toimistot
Palaa Grand One -tunnelmiin - katso MarkkinointiUutisten kuvat gaalasta
Torstaina palkittiin digitaalisia palveluita ja digitaalisuutta hyödyntäviä markkinointiviestinnän töitä.
Mikko Perttunen
Mainonta
83 prosenttia suomalaisista arvioi, että vaalimainonnalla on korkeintaan hyvin vähäinen merkitys omaan äänestämiseen
MarkkinointiUutisten ja Iro Researchin tutkimukseen vastanneet arvioivat parhaaksi mainoskanavaksi sosiaalisen median.
Mikko Perttunen
Mainonta
Oikaisu MarkkinointiUutisten uutiseen 15.3.
Toimitus
Mainonta
Iso osa suomalaisista seuraa nyt tarjousmainontaa aiempaa aktiivisemmin
MarkkinointiUutisten ja Iro Researchin kyselytutkimus kertoo, että reilusti yli puolet suomalaisista valikoi ostospaikkansa tarjousten perusteella.
Mikko Perttunen
Ilmiöt
”Voi meitä!” Lähes kaksi kolmesta markkinoijasta ei ole saanut tulospalkkiota työstään, paljastaa MarkkinointiUutisten kysely
Koko firman tulokseen sidotut bonukset eivät motivoi markkinointialan ammattilaisia.
Mikko Perttunen
Ilmiöt
Tutkimus kertoo: Joka kolmas suomalainen uskoo nyt inflaation vaikuttavan omiin kulutusmahdollisuuksiinsa
MarkkinointiUutisten ja IROResearchin kyselytutkimuksen mukaan alle 30 000 euroa vuodessa ansaitsevista 43 prosenttia uskoo, että heidän taloudellinen tilanteensa heikkenee vuoden aikana.
Mikko Perttunen
Brändit
Uusia nimityksiä MarkkinointiKollektiivin johdossa
Marica Thorén on MK Tuotannot Oy:n uusi toimitusjohtaja ja Sanna-Kaisa Koivisto operatiivinen johtaja. Tänä vuonna Kollektiivissa painotetaan muun muassa markkinointialan ihmisten henkistä hyvinvointia.
Mikko Perttunen
Pääsiäistipujahti! 🐣 Löydätkö pääsiäistiput MarkkinointiUutisten maaliskuun jutuista ennen muita?
Nopeimmat palkitaan ja kaikkien osallistujien kesken arvotaan tuotepalkintoja.
MarkkinointiUutiset
Tilaa uutiskirje
Saat viikoittaisen koosteen tärkeimmistä uutisista suoraan mailiisi.
Kyllä, Haluan liittyä MarkkinointiUutisten sähköpostilistalle.
Tietosuoja- ja rekisteriselosteen löydät
täältä
.
Kiitos! Lähetys onnistui, käythän vielä hyväksymässä tilauksen sähköpostissasi.
Hups! Jotain meni pieleen - jos ongelma ei poistu, olethan yhteydessä niin korjaamme sen.