Kuvakaappaus Eli Manning Show'sta
Mainonta

Urheilumarkkinoinnissa rikotaan nyt urheilun ja viihteen välisiä raja-aitoja

31.5.2023 10:29
Mikko Perttunen
10.fi listasi kolme keskeistä teemaa Hashtag Sports Awardsien ehdokkaiden joukosta.

Urheilusivusto 10.fi on listannut kolme teemaa, jotka vaikuttavat olevan pinnalla urheilumarkkinoinnissa juuri nyt. Teemat nousevat esiin Hashtag Sports Awardseissa ehdolla olevista töistä.

Tämän vuoden ehdokkaiden joukossa on lukuisia kampanjoita ja sisältökokonaisuuksia, jotka murtavat raja-aitoja urheilun, viihteen ja vaikuttajamarkkinoinnin välillä. Esimerkiksi useita ehdokkuuksia keränneessa NFL-joukkue New York Giantsin Youtubeen tuottamassa The Eli Manning Show’ssa on nähty niin urheilijoita, viihdemaailman tähtiä kuin somevaikuttajia.

Ehdokkuuksissa korostuu 10.fi:n mukaan myös somekanavien erityispiirteiden hyödyntäminen. Esimerkiksi Tenniksen US Openin Instagramissa panostettiin erityisesti reels-sisältöihin.

Myös nopea reagointia someilmiöihin ja niiden kaupallistamista näytetään arvostavan. Ehdokaslistalla on muun muassa olutbrändi Michelobin työ, jossa tartuttiin viraali-ilmiöksi nousseeseen mieheen, joka piteli valmistajan olutta yleisössä Tiger Woodsin takana, samalla kun koko muu yleisö keskittyi kuvaamaan golfarin suoritusta. Jo vuorokautta myöhemmin Michelob oli etsinyt miehen käsiinsä, tehnyt tämän kanssa brändilähettilässopimuksen ja alkanut tuottaa Michelob Guy -paitoja.

MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)