MarkkinointiUutiset
MarkkinointiUutiset
Uusimmat
Media
Ilmiöt
Luovuus
Näkökulma
Digitaalisuus
Brändit
Toimistot
Mainonta
Etusivu
Media
Ilmiöt
Luovuus
Näkökulma
Digitaalisuus
Brändit
Toimistot
Mainonta
Tekijät
Ota yhteyttä
Tietosuojaseloste
Nea Barman
Kolumnisti
Tulevaisuustarkkailijan ajatuksia kuluttamisen kulttuurista. Pohdintaa omasta kuluttamisesta ja kuluttamisesta kulttuurisena ilmiönä antiikin ajoista aina tähän päivään asti. Paremman dialogin toivossa.
Näkökulma
Panostetaan monopoleihimme, sillä maailma on niitä täynnä TikTokista alken
VR, Alko ja Veikkaus voivat olla Suomen kultakaivoksia, jos uskallamme tehdä monopoleistamme globaaleja, kirjoittaa Nea Barman.
Nea Barman
Näkökulma
Moni organisaatio on nyt kriisissä, koska palkkasi tulevaisuustarkkailijan sijaan kasvuhakkerin
Kun riittävän moni taho jähmettyy, syntyy markkinoiden häiriötila. Kutsun sitä kriisiyhteiskunnaksi. Siinä tilassa moni organisaatio on tällä hetkellä, kirjoittaa Nea Barman.
Nea Barman
Näkökulma
Onko meillä oikeutta mainostaa, kun läntisessä maailmassa on sota?
On absurdia, että puhelinmyyjä soittaa ja kaupittelee Aku Ankkaa samana päivänä, kun Ukrainassa on syttynyt sota, kirjoittaa Nea Barman.
Nea Barman
Näkökulma
Trendiraportteja sikiää taas kuin sieniä sateella – niihin luottaminen voi olla kohtalokas erehdys
Trendiraporttien sijaan nyt kannattaa kääntää katse oman yrityksen vaiheisiin viime vuosina. Se on menestyksen kannalta paljon muiden määrittelemiä trendejä tärkeämpää, kirjoittaa Nea Barman.
Nea Barman
Näkökulma
Brändi, vuonna 2022 sinulla on vain kaksi kohderyhmää: pelkurit ja rohkeat
Kun yhteiskunta on jakautunut kahteen ääripäähän, pelkureihin ja rohkeisiin, kannattaa tehdä tunteilla johdettua markkinointia, kirjoittaa Nea Barman.
Nea Barman
Näkökulma
Jäitä hattuun, boomerit – ilman meitä ei olisi (sosiaalista) mediaa
Pääministerin kommentit ovat viime aikoina päässeet iltapäivälehtien otsikoihin. Markkinointialan tulisi tiedostaa, miksi boomer-keskustelua on tärkeä ymmärtää laajemmin, kirjoittaa Nea Barman.
Nea Barman
Näkökulma
Brändiyhteistyöt lisäävät epätasa-arvoa
Todellinen tasa-arvo toteutuu vasta, kun selkeästi isompi, vanhempi ja vahvempi brändi haluaa aidosti auttaa ja nostaa nuorempaa, pienempää ja heikompaa brändiä, Nea Barman kirjoittaa.
Nea Barman
Näkökulma
Kohderyhmäsi arvomaailma on muuttunut, ja se on yrityksenne suurin liiketoimintariski
On se aika vuodesta kun vuoden 2022 tavoitteita ja budjetteja lyödään lukkoon. Viimeistään nyt on kuitenkin aika poiketa rutiinista. Euromääräisten tavoitteiden lisäksi yrityksen pitää tarkistaa kohderyhmän muuttuneet kulutustottumukset ja muuttuneet arvot, kirjoittaa Nea Barman.
Nea Barman
Näkökulma
Ansaitset lomasi vasta, kun olet lukenut tämän kolumnin
Joulun alla tehdään markkinointikampanjoita vähävaraisten hyväksi. Mutta miksi mainostajat unohtavat kesällä ne, joilla ei ole varaa Lintsin rannekkeisiin ja huolettomaan lomaan, kysyy Nea Barman
Nea Barman
Näkökulma
Kuluttajat ovat lapsia, jotka haluavat leikkiä brändisi kanssa
Tutkimusten mukaan kuluttajilla on kognitiivinen vinouma, jota markkinoijat voivat helposti hyödyntää. Miksi niin harva tekee niin, kysyy Nea Barman.
Nea Barman
Näkökulma
Lakataan moittimasta suomalaista markkinointiosaamista – markkinoijan perisynti on vuorovaikutuksen vähäisyys
Suomalaisessa markkinointiosaamisessa ei ole moitittavaa. Syy sille, ettemme menesty markkinoinnissa, löytyy vuorovaikutustaidoistamme, Nea Barman kirjoittaa.
Nea Barman
Näkökulma
Roska määrittää markkinoinnin tulevaisuuden
Älyroskis, ploggaus ja ruokahävikin vähentämiseen kannustava ruokakaupan lojaliteettiohjelma määrittävät markkinoinnin tulevaisuutta, ennustaa Nea Barman.
Nea Barman
Näkökulma
Kotonani on kolme laatikollista joulupalloja, jotka voivat vääristää historiaa
Se, millaisessa maailmassa elämme tulevaisuudessa, on pitkälti kiinni siitä, millaisia kulutuspäätöksiä teemme tänään, Nea Barman kirjoittaa.
Nea Barman
Tilaa uutiskirje
Saat viikoittaisen koosteen tärkeimmistä uutisista suoraan mailiisi.
Kyllä, Haluan liittyä MarkkinointiUutisten sähköpostilistalle.
Tietosuoja- ja rekisteriselosteen löydät
täältä
.
Kiitos! Lähetys onnistui, käythän vielä hyväksymässä tilauksen sähköpostissasi.
Hups! Jotain meni pieleen - jos ongelma ei poistu, olethan yhteydessä niin korjaamme sen.