UUSIMMAT
AIHEET
Viestintä
Myynti
Ilmiöt
Brändit
Digitaalisuus
Kolumni
Luovuus
Mainonta
Media
Toimistot
Kolumnit
Artikkelit joiden aihe on
Yhteiskunta
Toimistot
Odotettu uudistus: Työnantajille korvausvelvollisuus kilpailukieltosopimuksiin
12.11.2021 10:15
Kilpailukieltosopimukset ovat hyvin yleisiä myynnin ja markkinoinnin alalla.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Asiakkaiden kokemus kaupan tarjoamasta palvelusta on keskimäärin heikentynyt
10.11.2021 11:40
Asiakaskokemusmittarit ovat laskeneet eniten rautakaupassa ja tavarataloissa.
Toni Rajamäki
Brändit
Kilpailija ostaa Woltin seitsemällä miljardilla eurolla
10.11.2021 8:55
Wolt jatkaa omalla nimellään ja toimintamallillaan kaupasta huolimatta.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Mistä suomalaiset etsivät joululahjaideoita? Suosituimmat kanavat saattavat yllättää
9.11.2021 15:40
Sosiaalisen median rooli lahjaideoiden löytämisessä on yllättävän pieni.
Toni Rajamäki
Toimistot
Tekir valittiin SuomiAreenan sisältökumppaniksi
9.11.2021 11:35
SuomiAreena uudistuu viestintätoimisto Tekirin avulla.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Liki puolet suomalaisista suosii jouluostoksilla kivijalkamyymälöitä – vain pieni osa keskittyy pääsääntöisesti verkko-ostamiseen
8.11.2021 14:50
MarkkinointiUutisten ja IROResearchin tekemän selvityksen mukaan verkkoshoppailun megasuosio ei näy joulun aikana.
Toni Rajamäki
Mainonta
EU:n tuleva lainsäädäntöhanke saattaa tehdä digimainonnan datapohjaisesta kohdentamisesta historiaa – ja se olisi katastrofi pk-yrityksille
5.11.2021 15:55
EU:n Digital Services Act -lakiehdotuksella voi olla merkittävät seuraukset mainostajille.
Toni Rajamäki
Kolumni
Jäitä hattuun, boomerit – ilman meitä ei olisi (sosiaalista) mediaa
5.11.2021 7:45
Pääministerin kommentit ovat viime aikoina päässeet iltapäivälehtien otsikoihin. Markkinointialan tulisi tiedostaa, miksi boomer-keskustelua on tärkeä ymmärtää laajemmin, kirjoittaa Nea Barman.
Nea Barman
Mainonta
Sari Haaviston väitöskirjassa pureudutaan suomalaisten mainos- ja mediatoimistojen historiaan, joka alkaa vuodesta 1883
1.11.2021 10:15
Haaviston väitöstilaisuus on tulevana perjantaina.
Toni Rajamäki
Media
Liki 70 prosenttia suomalaisista lukee printti- tai digisanomalehteä päivittäin – nämä sanomalehdet tavoittavat ihmisiä eniten
18.10.2021 9:30
Iltalehti ja Ilta-Sanomat ovat omassa kastissaan kokonaistavoittavuudessa, mutta Helsingin Sanomat loistaa printissä.
Toni Rajamäki
Brändit
Brändien välisellä yhteistyöllä voidaan vastata kuluttajien kovaan vaatimustasoon, sanoo Accenture Interactiven Pohjoismaiden johtaja Mattias Boman
14.10.2021 11:45
Yhteistyön uskotaan lisääntyvän kasvavan kilpailun ja kuluttajien tottumusten muutoksen takia.
Toni Rajamäki
Brändit
Huonekalubrändi Iskun toimitusjohtaja vaatii: “Kilpailutuksiin on saatava vahvat ilmastokriteerit, ettei halpatuonti syrjäytä ilmastovastuullista kotimaista tuotantoa”
13.10.2021 13:30
Isku lähtee mukaan Niemi40-kampanjaan, jossa haastetaan yrityksiä kunnianhimoisiin ilmastotavoitteisiin.
Toni Rajamäki
Toimistot
Työsopimuslakiin vireillä muutos: työnantajalle maksuvelvollisuus kilpailukieltoajalta
11.10.2021 13:40
Vuoden 2022 alusta alkaen työnantaja voi olla velvoitettu maksamaan työntekijälle korvausta kilpailukieltoajalta. Lakimuutos on parhaillaan eduskunnan valiokuntakäsittelyssä.
Minna Lehto
Ilmiöt
MarkkinointiUutiset selvitti: Näitä vastuullisuusteemoja kannattaa korostaa yritysviestinnässä
8.10.2021 11:10
Paljon esillä olevat ekologisuus ja diversiteetti eivät ole suomalaisten eniten suosimia vastuullisuusteemoja.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Tutkimus: Suomalaiset aloittavat joululahjojen hankinnan entistä aiemmin ja suosivat verkkoa
8.10.2021 9:35
Erityisesti nuoret ovat aikaisin liikkeellä. Joka viides suomalainen kasvattaa lahjabudjettiaan viime vuodesta.
Minna Lehto
Ilmiöt
Miten Qatarin “kauhukisojen” yhteistyökumppanien pitäisi toimia? Asiantuntija Erkko Simsiön mukaan brändeille ei ole yhtä oikeaa toimintamallia
7.10.2021 9:15
Jalkapallon MM-kisojen ympärillä on riittänyt kohuja, jotka ovat saaneet sponsorit varpailleen.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Yli 60 prosenttia suomalaisista ärsyyntyy yritysten vastuullisuusviestinnästä vähintään joskus
6.10.2021 12:10
MarkkinointiUutisten ja IROResearchin tekemän selvityksen mukaan monet suomalaiset haluavat tehdä kestäviä ostopäätöksiä, mutta monet kokevat vastuullisuusviestinnän ärsyttäväksi.
Toni Rajamäki
Kolumni
Rahalla ei saa rakkautta – kehnoa markkinointiviestintää kylläkin
5.10.2021 8:15
Osa markkinointiviestinnän ammattilaisista on valmis olemaan mukana eettisesti arveluttavissa hankkeissa, koska raha määrää. Raha ei kuitenkaan tuo aitoa ja toimivaa kumppanuutta, kirjoittaa Anssi Järvinen.
Anssi Järvinen
Ilmiöt
Mielenkiintoisimmat markkinointiuutiset maailmalta: Venäjä uhkaili YouTubea
4.10.2021 14:00
YouTube blokkasi venäläisen RT:n saksankieliset tilit. TikTok ylitti mojovan rajapyykin.
Toni Rajamäki
Brändit
Kyselytutkimuksesta syntyi idea selfiekopeista, jotka muistuttavat somen luomista ulkonäköpaineista
1.10.2021 16:10
Doven Käänteinen selfie -kampanjan selfiekoppeja nousee Helsingin lisäksi Tukholmaan ja Kööpenhaminaan.
Iina Kansonen
Kolumni
Brändiyhteistyöt lisäävät epätasa-arvoa
29.9.2021 20:05
Todellinen tasa-arvo toteutuu vasta, kun selkeästi isompi, vanhempi ja vahvempi brändi haluaa aidosti auttaa ja nostaa nuorempaa, pienempää ja heikompaa brändiä, Nea Barman kirjoittaa.
Nea Barman
Ilmiöt
S-Pankin tilastot: Suomalaiset ovat aloittaneet kuluttamisen toden teolla, myös korona-ajan trendit pitäneet pintansa
24.9.2021 9:40
Muun muassa kotimaanmatkailu on elpynyt kovaa vauhtia.
Toni Rajamäki
Toimistot
Toimittajana tunnetuksi tullut Jussi Eronen vaihtoi viestintäkonsultiksi Drumiin – palkittu journalisti kertoo, mitä suomalaisessa viestinnässä pitäisi parantaa
17.9.2021 13:35
Eronen on aiemmin työskennellyt muun muassa MTV Uutisten toimituspäällikkönä ja Ylen ajankohtaistoimituksen esimiehenä.
Toni Rajamäki
Kolumni
Sosiaalinen vastuu on nyt trendikästä, ja sitä tavoitellessaan moni markkinoija sortuu performatiivisuuteen
15.9.2021 8:00
Sosiaalisen vastuun trendistä huolimatta mainonnassa toistetaan edelleen haitallisia rodullisia ja etnisiä stereotypioita, kirjoittaa Naomi Holopainen.
Naomi Holopainen
Brändit
Työhyvinvointipalveluita tarjoava Cuckoo aikoo saada liiketoimintansa lentoon brändiuudistuksen myötä
6.9.2021 8:35
Brändiuudistus on aina riski liiketoiminnalle, mutta oikein tehtynä se nostaa yrityksen täysin uudelle tasolle.
Toni Rajamäki
Edellinen
Seuraava
Tilaa uutiskirje
Saat viikoittaisen koosteen tärkeimmistä uutisista suoraan mailiisi.
Kyllä, Haluan liittyä MarkkinointiUutisten sähköpostilistalle.
Tietosuoja- ja rekisteriselosteen löydät
täältä
.
Kiitos! Tilaus onnistui.
Hups! Jotain meni pieleen - jos ongelma ei poistu, olethan yhteydessä niin korjaamme sen.