UUSIMMAT
AIHEET
Viestintä
Myynti
Ilmiöt
Brändit
Digitaalisuus
Kolumni
Luovuus
Mainonta
Media
Toimistot
Kolumnit
Artikkelit joiden aihe on
Vaikuttajamarkkinointi
Digitaalisuus
Klarna julkaisee vaikuttajamarkkinointialustansa Suomessa
1.12.2022 13:40
Klarnan Creator Platform -alusta yhdistää vaikuttajia ja verkkokauppiaita.
Satu Hurme
Toimistot
Kolmen ansioituneen toimistojohtajan perustama Def Agency teki heti alkuvaiheessa ison linjauksen, joka on johtanut vahvaan kasvuun lyhyessä ajassa
1.12.2022 10:10
Antti Hirvonen, Jimi Veijonen ja Jussi Snicker ovat onnistuneet tuplaamaan toimiston liikevaihdon vuosi toisensa jälkeen.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Suomalainen markkinointiteknologia-alan toimija keksi, miten brändit voivat saavuttaa aiempaa parempia tuloksia lyhytvideoillaan – nyt asiakkaita on jo 20 maassa, ja edessä siintää miljardimarkkinat
25.11.2022 8:45
Exolyt luotiin alun perin somevaikuttajille, mutta sitten yritykset kiinnostuivat työkalusta.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Marketing Finland vaatii vaikuttajien verottamiseen muutoksia
11.11.2022 13:30
Tapa, jolla Suomessa vaikuttajia verotetaan lahjoista, ei ole linjassa muiden EU-maiden verotuksen kanssa, Marketing Finland painottaa.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Instagramissa voi tulevaisuudessa ostaa ja myydä NFT-tuotteita
10.11.2022 11:45
Meta lisää sisällöntuottajien ansaintamahdollisuuksia Instagramissa ja Facebookissa. NFT-myyntiä testataan aluksi Yhdysvalloissa.
Satu Hurme
Media
TikTokin käyttäjämäärä kasvoi vuoden aikana 200 prosentilla Suomessa, Facebook ei ole kasvanut kahteen vuoteen
8.11.2022 13:40
TikTok on noussut käyttäjämäärältään Twitterin rinnalle Suomessa. Instagram lähestyy jo suosituimman kanavan titteliä.
Toni Rajamäki
Media
TikTok nousi Yhdysvalloissa jo toiseksi käytetyimmäksi sovellukseksi alle 35-vuotiaiden keskuudessa
24.10.2022 9:05
TikTok ohitti Netflixin ja nousi YouTuben kantaan.
Toni Rajamäki
Brändit
Tässä ovat maailman arvokkaimmat urheilijakumppanit brändeille
18.10.2022 12:30
Viiden parhaan joukkoon mahtuu kaksi jalkapalloilijaa, moninkertainen F1-mestari, koripallolegenda ja eläköitynyt tennisikoni.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Nämä olivat MarkkinointiUutisten luetuimmat jutut syyskuussa
3.10.2022 11:55
Syyskuussa lukijoita kiinnosti muun muassa Santtu Kottilan kolumni markkinoinnin alan kylmäävästä tragediasta ja markkinointiteknologiayhtiö Boksin brändiuudistus, joka herätti ihmettelyä vaikuttajamarkkinointitoimisto OCMG:ssa.
Toni Rajamäki
Kolumni
Patagonia onnistui siinä, missä Fortum ja Boohoo kompuroivat – kriisiajan brändijohtaminen helpottuu, kun muistat nämä kaksi neuvoa
28.9.2022 7:05
Viime vuosien aikana maailma on ollut jatkuvaa globaalia kriisiä ja nopeita muutoksia. Brändinrakennuksesta on tullut entistä kriittisempää päivittäisessä päätöksenteossa, kirjoittaa Leena Komulainen.
Leena Komulainen
Brändit
Hesburgerin ja Pyhimyksen yhteistyö jatkui menestyksekkäänä: kokonaismyynti kasvoi kampanja-aikana 15 prosentilla
22.9.2022 10:40
Hampurilaisten päivämyynti oli jopa 36 prosenttia suurempi kuin viime kampanjassa.
Toni Rajamäki
Media
YouTuben kumppaniohjelmaan tulee iso uudistus, joka muuttaa Shorts-videopalvelun sisällöntekijöiden ansaintalogiikkaa
21.9.2022 11:20
YouTuben lyhytvideot keräävät jo yli 30 miljardia katselua päivässä.
Toni Rajamäki
Luovuus
Honor laittoi tekoälyn tutkimaan suomalaisten vaikuttajien someprofiileja – lopputulemana syntyi personoidut taidekuoret puhelimiin
15.9.2022 12:15
Teknologiabrändi sanoo puhelimen kuvastavan käyttäjäänsä ja päätti siksi tehdä jotain, jota ei ole ennen nähty.
Toni Rajamäki
Brändit
Fiksuruoka osoitti arvonsa kuluttajille ja maapallolle haastamalla tunnetut ravintola-alan vaikuttajat elämään hävikkiruoalla – “Palvelumme on relevantimpi yhä laajemmalle joukolle”
13.9.2022 11:00
Fiksuruoka tuo Hävikkiviikolla näyttävästi esiin, miksi hävikkiruokaa kannattaa ostaa.
Toni Rajamäki
Brändit
Vaikuttajamarkkinointitoimisto OCMG:ssa ihmetellään markkinointiteknologiayhtiö Boksin uutta brändi-ilmettä, josta löytyi tuttuja piirteitä – näin Boksista vastataan
12.9.2022 14:00
Boksin Head of Marketingin Taru Hakkaraisen mukaan OCMG:tä ei nähdä yrityksen kilpailijana.
Toni Rajamäki
Media
Yhdysvalloissa vain joka kolmannes teini-ikäinen käyttää Facebookia – nämä ovat suosituimmat kanavat nuorten keskuudessa
9.9.2022 12:30
Videopalvelut jyräävät nuorten keskuudessa. Facebook on vasta viidenneksi suosituin somekanava.
Toni Rajamäki
Media
TikTok voitti somekanavien välisen kilpailun Cannes Lionsissa
31.8.2022 11:35
Cannes Lions 2022 -kisan voittajista 87 prosenttia hyödynsi sosiaalista mediaa keskeisenä osana kampanjaansa.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Nämä ovat parhaat ajankohdat tehdä somejulkaisuja
23.8.2022 13:00
CoSchedulen data antaa arvokasta tietoa somejulkaisukalenterin suunnitteluun vuonna 2022.
Toni Rajamäki
Brändit
Huuhkajien tähti Lukas Hradecky saa oman nimikkojuoman – “Etiketin naamakuvasta saa sitten olla montaa mieltä”
22.8.2022 11:30
Suomalainen Rebeet-brändi tuo markkinoille jalkapallotähden nimellä varustetun juoman.
Toni Rajamäki
Brändit
Foodora antaa yhdelle asiakkaalleen ikioman Teslan, jonka arvo on yli 50 000 euroa – markkinointijohtaja Michael Ovitz kertoo, miten sähköautokampanja on näkynyt myynnissä
22.8.2022 8:10
Kampanja on yleiskuvaltaan hyvin perinteinen, mutta pääpotti loksauttaa leuat.
Toni Rajamäki
Brändit
Hesburgerin ja Pyhimyksen menestyksekäs brändiyhteistyö saa jatkoa: Bökö tekee paluun
19.8.2022 11:10
Hesburger on saanut loistavia tuloksia räppäri Pyhimyksen kanssa tehdystä kampanjasta.
Toni Rajamäki
Media
BeReal on kasvamassa kovaa kyytiä uudeksi somehitiksi, mutta pitääkö mainostajien olla vielä kiinnostuneita kanavasta? Näin vastaa sometoimisto Trootin perustaja Joona Haatainen
17.8.2022 16:10
BeReal on tuonut raikkaan tuulahduksen sosiaaliseen mediaan, jossa kaivataan siloteltujen sisältöjen sijaan aitoutta.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
“Yritykset vähentävät brändimainontaa” – Yhdeksän asiantuntijaa kertoo, mikä markkinoinnissa puhuttaa tänä syksynä
16.8.2022 11:30
Maailman epävarma tilanne näkyy markkinointi-investoinneissa, asiantuntijat uskovat.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Vaikuttajamarkkinointiin käytetään jo lähes 30 miljardia euroa vuodessa – näin rajusti määrä on kasvanut viidessä vuodessa
15.8.2022 10:15
Arvion mukaan kokonaissumma ylittää 50 miljardin rajan vuonna 2027.
Toni Rajamäki
Media
Näiden somekanavien käyttöä suomalaiset ovat lisänneet eniten viimeisen vuoden aikana – TikTok ei mahdu edes kolmen parhaan joukkoon
1.7.2022 9:35
Perinteisempien kanavien parissa on vietetty yhä enemmän aikaa, kertoo MarkkinointiUutisten ja IROResearchin tekemä tutkimus.
Toni Rajamäki
Edellinen
Seuraava
Tilaa uutiskirje
Saat viikoittaisen koosteen tärkeimmistä uutisista suoraan mailiisi.
Kyllä, Haluan liittyä MarkkinointiUutisten sähköpostilistalle.
Tietosuoja- ja rekisteriselosteen löydät
täältä
.
Kiitos! Tilaus onnistui.
Hups! Jotain meni pieleen - jos ongelma ei poistu, olethan yhteydessä niin korjaamme sen.