MarkkinointiUutiset
MarkkinointiUutiset
Uusimmat
Media
Ilmiöt
Luovuus
Näkökulma
Digitaalisuus
Brändit
Toimistot
Mainonta
Etusivu
Media
Ilmiöt
Luovuus
Näkökulma
Digitaalisuus
Brändit
Toimistot
Mainonta
Tekijät
Ota yhteyttä
Tietosuojaseloste
Artikkelit joiden aihe on
Muoti
Ilmiöt
Muotikauppa kasvoi Suomessa ainoana Pohjoismaana
Koronapandemian vuoksi patoutuneen kysynnän vaikutukset näkyvät vieläkin.
Mikko Perttunen
Ilmiöt
Kaupan liitto: Suomen kiertokaupan kokonaismarkkina lähes 900 miljoonaa euroa
Vertaisverkkokauppa on kasvanut valtavasti, mutta second hand -muodin ostajat ovat usein myös pikamuodin ruokkijoita.
Mikko Perttunen
Ilmiöt
Kysely: Suomalainen sisustaja ei ole juurikaan kiinnostunut trendeistä
Vain viidesosa panostaa laatuun hinnasta huolimatta.
Mikko Perttunen
Luovuus
Kalevala Koru lanseeraa biomateriaalista valmistetun korusarjan
Materiaali on suomalaisen Brightplusin kehittämä.
Mikko Perttunen
Luovuus
🔍 Ayan Aden, 26, loi turkulaisten rakastaman brändin ja voitti kansainvälisen Portfolio Night -kilpailun: ”Teen sitä, mikä on kivaa”
Ayan Adenin keksimä Make Turku Capital Again oli vitsi, josta syntyi kannattavaa liiketoimintaa. Mainosalalle Adenin innosti tv-sarja Frendit.
Iina Kansonen
Mainonta
McDripille Gerety Awards -hopeaa
Toimitusjohtaja Lauri Ferrer: ”McDrip on loistava esimerkki Gen Z -ymmärryksestä.”
Mikko Perttunen
Ilmiöt
Tutkimukset osoittavat: Somevaikuttajien seuraamisella on suora yhteys nuorten ostoaikeisiin
Sosiaalinen media on nuorille tärkeä kuluttajaidentiteetin muokkaaja.
Mikko Perttunen
Mainonta
Huomautuksia Mainonnan eettiseltä neuvostolta: Maria Veitolan tv-ohjelmaa markkinoitiin itsemurhalla
Calvin Klein sai huomautuksen syrjimättömyysperiaatteen vastaisesta eroottisesta viestistä.
Mikko Perttunen
Brändit
Globaaleja trendejä ennustava Fashion Snoops nosti tuoreessa listauksessaan Nordic Beautyn tulevaisuuden isoksi trendiksi
Keväällä lanseerattu Nobe tähtää kansainvälisille markkinoille.
Mikko Perttunen
Brändit
Alvar ja Aino Aallon brändi vauhditti Aarnin kellokauppaa yli 70 prosenttia
Markkinointiin on uskallettu panostaa haastavasta maailmantilanteesta huolimatta.
Mikko Perttunen
Toimistot
Nord DDB Helsingin ja McDonald'sin McDripille kolmas leijona
Tällä kertaa kampanja palkittiin Brand Experience & Activation -kategoriassa pronssileijonalla .
Iina Kansonen
Mainonta
Suomalaisille lisää menestystä Cannesissa: pronssileijonat McDonald'sin ja Nord DDB Helsingin sekä Mustin ja Mirrin ja Erma&Reinikaisen töille
Nord DDB Helsingin ja McDonald'sin McDrip nappasi jo toisen leijonansa.
Iina Kansonen
Toimistot
Nord DDB Helsingin ja McDonaldsin McDrip-kampanjalle hopealeijona Cannesissa: ”Hopea jättää parantamisen varaa”
Kampanja palkittiin Design-kategorian Promotional Item Design -sarjassa. Nord DDB Helsingin toimitusjohtaja ja luova johtaja kokevat nyt saaneensa työlleen validoinnin, joka jäi kotimaassa saamatta.
Iina Kansonen
Toimistot
Luovan toimiston B-Reelin ja North Facen johtajat kertoivat Cannesissa saumattoman asiakas-toimistosuhteensa salaisuudet: ”Älkää erotelko toimiston ja asiakkaan työntekijöitä toisistaan”
North Facen ja B-Reelin yhteistyönä syntynyt We Always Have Your Back -kampanjan idea syntyi North Facen vaatteiden selkäpuolelle painetusta logosta.
Iina Kansonen
Brändit
Muotiverkkokauppa Ivalo.com lanseerasi vastuullisuusvalidionnin viherpesun ehkäisemiseksi
Työkalu on kerännyt jo kansainvälistä huomiota.
Mikko Perttunen
Luovuus
Pohjois-Karjala palkkasi kesätöihin kolme vaatesuunnittelijaa – vaihtuvatko farkut verkkarihousuun?
Pohjois-Karjala on tänä vuonna Flow-festivaalien virallinen kumppani.
Mikko Perttunen
Ilmiöt
Muotikauppa kasvaa, mutta niin myös vanhan paikkaus
Muoti- ja urheilukauppa ry:ssä arvellaan, että muualla säästynyttä rahaa käytetään nyt pukeutumiseen.
Mikko Perttunen
Mainonta
Mainonnan eettiseltä neuvostolta tänä keväänä huomautuksia piilomainonnasta muun muassa Sara Siepille
Huomautukset liittyivät Instagram-julkaisuihin, jotka eivät olleet selkeästi tunnistettavissa markkinoinniksi.
Mikko Perttunen
Ilmiöt
Huima 570 prosentin kasvu: Verkko-ostodata kertoo, miten Käärijä-huuma vaikutti vihreän väristen tuotteiden myyntiin
Populaarikulttuurin ilmiöillä on hetkellisesti suuria vaikutuksia ihmisten ostoksiin.
Mikko Perttunen
Luovuus
Kiinnostavimmat markkinointiuutiset maailmalta: Nissanin neljän tunnin mainosta katsottu miljoonia kertoja
Räppärin kommenttien likaama mallisto hyväntekeväisyysmyyntiin. Google yrittää kiriä tekoälyn saralla.
Mikko Perttunen
Brändit
Uudistuneesta Helsinki-Vantaan lentokentästä kansainvälinen näyteikkuna monelle kotimaiselle brändille – kesän ja syksyn aikana aukeaa 17 uutta ravintolaa ja myymälää
Yhteensä liiketilaa valmistuu noin 3000 neliötä lisää.
Mikko Perttunen
Ilmiöt
Prisman kyselytutkimus: Tässä lämpötilassa kesähepeneet alkavat myydä
Kevät näkyy marketeissa erityisesti farkkumyynnissä ja alusvaatteissa.
Mikko Perttunen
Mainonta
Tutkimus: Yli puolet suomalaisista ei luota kauppojen tarjouksiin
Tulevana kesänä säästetään muun muassa ulkomaanmatkoista.
Mikko Perttunen
Digitaalisuus
Zalandolla sovitetaan virtuaalisesti – farkuista haastavaa löytää oikea koko
Kokosuositukset ovat vähentäneet palautuksien määrää.
Mikko Perttunen
Tilaa uutiskirje
Saat viikoittaisen koosteen tärkeimmistä uutisista suoraan mailiisi.
Kyllä, Haluan liittyä MarkkinointiUutisten sähköpostilistalle.
Tietosuoja- ja rekisteriselosteen löydät
täältä
.
Kiitos! Lähetys onnistui, käythän vielä hyväksymässä tilauksen sähköpostissasi.
Hups! Jotain meni pieleen - jos ongelma ei poistu, olethan yhteydessä niin korjaamme sen.