%20Zalando%20SE%20Kirsten%20Bucher%20(1).jpg)
Zalando lanseeraa Suomeen Zalando Plus -kanta-asiakasohjelman.
Ohjelma palkitsee asiakkaita sitoutumisesta. Sitoutuminen ei viittaa ainoastaan ostoksiin, vaan myös esimerkiksi uutiskirjeen tilaukseen tai Zalando-sovelluksen tiettyjen ominaisuuksien käyttämiseen.
Jokaisesta toiminnosta asiakkaat ansaitsevat pisteitä, joiden avulla he voivat edetä neljälle eri etutasolle. Etuihin kuuluvat muun muassa ensisijaiset toimitukset, ennakkopääsy suosittuihin tuotejulkaisuihin, kutsut eksklusiivisiin tapahtumiin sekä syntymäpäiväalennukset.
Zalando Plus on nyt saatavilla 17 markkinalla.
Kanta-asiakasohjelmia tutkinut tohtori Muniba Rauf Jyväskylän yliopistosta kerto Zalandon tiedotteessa, että kanta-asiakasohjelmat ovat tehokkaimpia ja kiinnostavimpia silloin, kun ne tuntuvat merkityksellisiltä sekä vuorovaikutteisilta ja palkitsevat asiakkaita koko asiakaspolun varrella, eivät vain ostotapahtumien yhteydessä.
– Palkitsemalla käyttäytymistä, kuten sovelluksen käyttöä, digitaalista aktiivisuutta tai yhteisöön osallistumista, ohjelmat kannustavat jatkuvaan sitoutumiseen ja saavat asiakkaat tuntemaan, että heidän kokonaisvaltaista suhdettaan brändiin arvostetaan. Tämä kuvastaa selkeää markkinatrendiä, jossa yritykset siirtyvät ostotapahtumiin keskittyvistä malleista kohti sitoutumiseen perustuvia ekosysteemejä, jotka vahvistavat tunnesidettä ja pitkäaikaista asiakasuskollisuutta, Rauf toteaa.
Onneksi olkoon vuoden 2025 Kasvukeissit Hetki, Volvo, Bats, Laattapiste-Pukkila ja Locobase! Tutustu uusiin Kasvukeisseihin ja poimi itsellesi vinkit ja opit vaikuttavaan markkinointiin.
Katso Kasvukeissit tästä