MarkkinointiUutiset
MarkkinointiUutiset
Uusimmat
Media
Ilmiöt
Luovuus
Näkökulma
Digitaalisuus
Brändit
Toimistot
Mainonta
Etusivu
Media
Ilmiöt
Luovuus
Näkökulma
Digitaalisuus
Brändit
Toimistot
Mainonta
Tekijät
Ota yhteyttä
Tietosuojaseloste
Artikkelit joiden aihe on
Lifestyle
Luovuus
Lenkkareita, nam! – Karhu ja Valio tarttuivat Tiktok-trendiin
Uutuustuote syntyikin jostain aivan muusta, kuin mihin jalkinealalla on totuttu.
Mikko Perttunen
Brändit
Lappi-brändi vetää nyt paljon työnhakijoita myös ulkomailta
Korona-ajan jälkeen kansainväliset matkailualan ammattilaiset ovat olleet kasvava trendi.
Mikko Perttunen
Ilmiöt
Kysely: Suomalainen sisustaja ei ole juurikaan kiinnostunut trendeistä
Vain viidesosa panostaa laatuun hinnasta huolimatta.
Mikko Perttunen
Brändit
🔍 Kyrön markkinointijohtaja: Suomalaisuus tarkoittaa eri asioita eri markkinoilla – hyvä tarina on kaiken keskiössä
Kyrö Distilleryn tuore markkinointijohtaja Tiina Robin kertoo, että kansainvälisille markkinoille murtautuminen vaatii rohkeutta ja omaa ääntä, mutta myös lokalisaatiota.
Mikko Perttunen
Ilmiöt
Joulukalenterit tulivat kauppoihin – mutta miksi jo nyt?
Suklaa on saanut rinnalleen monenlaisia vaihtoehtoja.
Mikko Perttunen
Brändit
Suomalainen huonekaluverkkokauppa Mjuk keräsi 2,5 miljoonan euron rahoituksen – investoi bränditunnettuuteen
Toimitusjohtaja: ”Kuluttajat ovat kiinnostuneita ajattomasta designista ja kiertotaloudesta, mutta haastavina talousaikoina myös hinta kiinnostaa.”
Mikko Perttunen
Luovuus
🔍 Ayan Aden, 26, loi turkulaisten rakastaman brändin ja voitti kansainvälisen Portfolio Night -kilpailun: ”Teen sitä, mikä on kivaa”
Ayan Adenin keksimä Make Turku Capital Again oli vitsi, josta syntyi kannattavaa liiketoimintaa. Mainosalalle Adenin innosti tv-sarja Frendit.
Iina Kansonen
Mainonta
McDripille Gerety Awards -hopeaa
Toimitusjohtaja Lauri Ferrer: ”McDrip on loistava esimerkki Gen Z -ymmärryksestä.”
Mikko Perttunen
Brändit
Lumo-kotien uusi brändistrategia laajentaa mielikuvaa vuokralla asumisesta
Vapa valikoitui sisältömarkkinoinnin kumppaniksi.
Mikko Perttunen
Ilmiöt
Tutkimukset osoittavat: Somevaikuttajien seuraamisella on suora yhteys nuorten ostoaikeisiin
Sosiaalinen media on nuorille tärkeä kuluttajaidentiteetin muokkaaja.
Mikko Perttunen
Näkökulma
Meille myydään varmuutta ja hallintaa – ja tämä vie vaarallisille harhapoluille
Jos emme herää viimeistään aamuviideltä meditoimaan, hikiliikkumaan tai tekemään duunia, menetämme muka elämänhallintamme niin yksilöinä kuin yhteiskuntana, kirjoittaa Petteri Lillberg.
Petteri Lillberg
Mainonta
Italialainen olutbrändi rakentaa piazzan Helsingin keskustaan lauantaina
Brändin historia ulottuu 1800-luvulle saakka.
Mikko Perttunen
Digitaalisuus
Dagmarin tutkimus: Kymmenessä vuodessa älypuhelin liimautui käteemme
Somesta löydetään niin uutiset kuin yritysten luoma sisältö.
Mikko Perttunen
Ilmiöt
Foodoran ja S-ryhmän ravintoloiden yhteistyö laajenee valtakunnalliseksi
Lähes 120 ravintolan kotiinkuljetukset elokuusta alkaen yksinomaan Foodorasta.
Mikko Perttunen
Brändit
Asuntomessuista valtavasti positiivista näkyvyyttä Loviisalle
16 prosenttia kävijöistä voisi muuttaa kaupunkiin.
Mikko Perttunen
Brändit
Flow Festival luopuu kumppanuudesta Heineken Silverin kanssa
Olutbrändi ei ole vielä onnistunut irtaantumaan Venäjältä.
Mikko Perttunen
Brändit
Globaaleja trendejä ennustava Fashion Snoops nosti tuoreessa listauksessaan Nordic Beautyn tulevaisuuden isoksi trendiksi
Keväällä lanseerattu Nobe tähtää kansainvälisille markkinoille.
Mikko Perttunen
Brändit
Suomalaiselle viskibrändille kolme tähteä arvostetussa kilpailussa
Täydet tähdet ensimmäistä kertaa historiassa ruisviskille.
Mikko Perttunen
Mainonta
Tukesin käyttämä ”uskomushoito”-termi viritti kantelun eduskunnan oikeusasiamiehelle
Vaihtoehtohoitojen ammatti- ja yrittäjäjärjestöt kokevat termin loukkaavana.
Mikko Perttunen
Toimistot
Nord DDB Helsingin McDrip-kampanjalle ehdokkuus Gerety Awardseissa
Palkinnot jakaa all female -tuomaristo.
Mikko Perttunen
Ilmiöt
Hintojen nousu on vaikuttanut hieman suomalaisten mökkeilyyn
Mökille halutaan nyt hyvä nettiyhteys ja puitteet etätöiden tekemiseen.
Mikko Perttunen
Brändit
Mainoskasvosta ohjaajaksi: L’oréalin seuraavan kampanjavideon ohjaa brändin pitkäaikainen mainoskasvo Eva Longoria
Eva Longoria luo uraa kameran molemmilla puolilla.
Iina Kansonen
Ilmiöt
Kysely: 41 prosenttia suomalaisista säästää kesällä ulkomaanmatkoista
Retkeily-, mökkeily- ja kalastusvälineiden haut Hintaopas-palvelussa kasvaneet viime vuoteen nähden jopa satoja prosentteja.
Mikko Perttunen
Toimistot
Nord DDB Helsingin ja McDonaldsin McDrip-kampanjalle hopealeijona Cannesissa: ”Hopea jättää parantamisen varaa”
Kampanja palkittiin Design-kategorian Promotional Item Design -sarjassa. Nord DDB Helsingin toimitusjohtaja ja luova johtaja kokevat nyt saaneensa työlleen validoinnin, joka jäi kotimaassa saamatta.
Iina Kansonen
Digitaalisuus
Ulko-Tammion saarta markkinoidaan puhelimettomana
Suomenlahdella sijaitseva Ulko-Tammio on tiettävästi maailman ensimmäinen puhelinvapaa matkailukäytössä oleva saari.
Mikko Perttunen
Ilmiöt
Suomalaiset pikemminkin lisäävät kuin vähentävät kulutustaan matkailuun tänä kesänä – mainonnalla on vaikutusta kohteen valintaan
MarkkinointiUutiset ja Iro Research selvittivät suomalaisten alkaneen kesän matkailusuunnitelmia ja kustannusten nousun vaikutusta niihin.
Mikko Perttunen
Ilmiöt
Vähittäiskaupan aika keskustojen ensisijaisena vetovoimatekijänä on ohi – suomalaiset kaipaavat kylille nyt elämyksiä
Ilmaiset ulkoilmatapahtumat nousevat listan kärkeen. Helsinkiläiset toivovat parempaa käveltävyyttä.
Mikko Perttunen
Digitaalisuus
Oura julkaisi eilen sosiaalisen Lähipiiri-ominaisuuden älysormuksiinsa
Samaan aikaan lanseerattiin myös uusi unialgoritmi.
Mikko Perttunen
Brändit
Joensuu hakee kaupungin testaajia – muuttoagentti auttaa asettumaan
Kampanja näkyy suurten kaupunkien katukuvassa.
Mikko Perttunen
Ilmiöt
Kuluttajatutkimus: Suomalaiset etsivät nyt laatua, mutta halvalla – ja ilmasto toivottavasti kiittää
Luova toimisto Kuudennen tekemä tutkimus kertoo, että turvallisuushakuiset kuluttajaryhmät eivät olekaan kasvaneet odotettuun tapaan.
Mikko Perttunen
Luovuus
Pohjois-Karjala palkkasi kesätöihin kolme vaatesuunnittelijaa – vaihtuvatko farkut verkkarihousuun?
Pohjois-Karjala on tänä vuonna Flow-festivaalien virallinen kumppani.
Mikko Perttunen
Ilmiöt
Digi-detox kaksinkertaisti simpukkapuhelinmarkkinat
Nokian puhelimia valmistava HMD Global odottaa vielä lisäkasvua.
Mikko Perttunen
Digitaalisuus
Suomalaiset Euroopan innokkaimpia kokeilemaan käytetyn tavaran verkkomyyntiä
Yli 70 prosenttia suomalaisista on ostanut ja myynyt käytettyä tavaraa verkossa. Kaupanteon aktiivisuus ei kuitenkaan yllä kansainväliseen keskiarvoon.
Satu Hurme
Digitaalisuus
Minecraftin mahdollisuudet huomattu markkinoinnissa – myös kiinteistöalan suuri toimija Caverion hyödyntää peliä koululaisille järjestetyssä kilpailussaan
Tavoitteena on lisätä alan houkuttelevuutta tulevaisuuden tekijöiden parissa.
Mikko Perttunen
Ilmiöt
Prisman kyselytutkimus: Tässä lämpötilassa kesähepeneet alkavat myydä
Kevät näkyy marketeissa erityisesti farkkumyynnissä ja alusvaatteissa.
Mikko Perttunen
Brändit
Verkkokaupastaan tunnettu kosmetiikkaketju Lyko avaa Suomen lippulaivamyymälänsä Helsingin keskustaan
Kosmetiikan verkko-ostaminen lisääntyy, mutta ihmiset kaipaavat myös henkilökohtaista palvelua.
Mikko Perttunen
Brändit
Tokmanni hankkii omistukseensa Catmandoo-brändin Nansolta
Brändi täyttää pian 50 vuotta, ja juhlamallisto suunnitellaan Tokmannin omistuksessa.
Mikko Perttunen
Digitaalisuus
Zalando pestaa tekoälyn auttamaan ihmisiä pukeutumisessa
ChatGPT:tä hyödyntävä muotiassistentti huomioi tulevaisuudessa myös asiakkaan omat erityismieltymykset.
Mikko Perttunen
Mainonta
Viestintätoimisto Drumille huutia Viestinnän eettiseltä neuvottelukunnalta
Helsingin Sanomiin päätyneen mielipidekirjoituksen kytköksiä Doven markkinointikampanjaan ei tuotu ilmi riittävän selvästi.
Mikko Perttunen
Ilmiöt
Ultrapikamuoti ei ole tervetullut Suomeen, vaatii Tisen kampanja
Kritiikin kohteena on erityisesti kiinalainen verkkokauppa Shein.
Mikko Perttunen
Brändit
🔍 Jenni, 30, loi brändin, jonka tuotteet vietiin käsistä kahdessa päivässä: taustalla myyntipaikka Prismassa ja nollabudjetin TikTok-kampanja
Brändeillä on tapana salata uudet tuotteet lanseeraukseen saakka, mutta Jenni Ahokas päätti osallistaa kohderyhmänsä jo tuotesuunnitteluun.
Iina Kansonen
Brändit
Adidas julkaisi ensimmäisen uuden tuotelinjan 50 vuoteen
Avauskampanjan kärkinimeksi nostettiin parikymppinen kauhukomediatähti.
Mikko Perttunen
Brändit
Ruotsista ponnistanut kansainvälinen muoti- ja lifestyle-brändi rantautuu Suomeen – “Odotettu pitkään”
Ensimmäinen Suomen-liike avataan Helsinkiin Kämp Galleriaan.
Toni Rajamäki
Brändit
Zalando lähti ensimmäistä kertaa yhteistyöhön suomalaisen rannekellobrändin kanssa
Vuonna 2018 perustettu Rohje on rakennettu digitaalisten kanavien ja kansainvälisen verkkokaupan varaan.
Toni Rajamäki
Brändit
Älysormusvalmistaja Oura brändiyhteistyöhön muotijätti Guccin kanssa
Oura ja Gucci lanseerasivat yhdessä uuden älysormuksen.
Toni Rajamäki
Brändit
Mielenkiintoisimmat markkinointiuutiset maailmalta: Mediamoguli vaatii potkuja McDonald’sin pomolle, Michael Kors avasi salaisen Bond-kasinon
Allen Media Groupin toimitusjohtaja Byron Allen lähestyi pikaruokaketjun hallitusta ja vaati potkuja nykyiselle toimitusjohtajalle. Markkinoinnin alalla puhuttiin viime viikolla myös muotibrändeistä.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Markkinointialan konkari Mikko Siukosaari perusti kumppaneineen digitaalisen vaatekaupan, jonka tavoitteena on olla maailman vastuullisin muodin kauppapaikka
Ninyes avasi Suomeen ensimmäisen hiilinegatiivisen vaatekaupan.
Toni Rajamäki
Media
Aikakausimedioilla 4,5 miljoonaa seuraajaa somessa – naistenlehdillä suurin yleisö
Aikakausimediat tavoittavat miljoonia ihmisiä sosiaalisessa mediassa.
Toni Rajamäki
Tilaa uutiskirje
Saat viikoittaisen koosteen tärkeimmistä uutisista suoraan mailiisi.
Kyllä, Haluan liittyä MarkkinointiUutisten sähköpostilistalle.
Tietosuoja- ja rekisteriselosteen löydät
täältä
.
Kiitos! Lähetys onnistui, käythän vielä hyväksymässä tilauksen sähköpostissasi.
Hups! Jotain meni pieleen - jos ongelma ei poistu, olethan yhteydessä niin korjaamme sen.