Kuva: Viinitie
Brändit

Havi ja La Chouette de Champillon -samppanja yhteistyöhön – taustalla huomiota herättänyt rekrykampanja

4.11.2025 14:27
Mikko Perttunen
Samppanjabrändin ympärille kehitettin oma lifestyle-mallisto.

Havi ja La Chouette de Champillon -samppanja ovat aloittaneet yhteistyön. Kahden brändin yhteistyön tarina alkoi kesätöiden kautta.

Havin markkinointijohtaja Heidi Huikko haki ja pääsi La Chouette de Champillonia maahantuovan Viinitie oy:n kesätyöhön eli yhdeksi brändin virallisista samppanjanmaistajista.

Lue myös: Samppanjanmaistajan kesätyöilmoitus oli onnistunut markkinointitempaus – toi viinin maahantuojan pöydälle satoja hakemuksia

MAINOS

– Työssäni Havilla mietin päivittäin, miten koteihin luodaan lämpöä ja juhlaa. Tajusin, että Pöllösamppanjan ainutlaatuinen henki voitaisiin kääntää myös tuoksuksi ja tunnelmallisiksi tuotteiksi. Halusimme pullottaa sen ilon, jonka La Chouette de Champillon herättää, ja tuoda sen osaksi arkea, Huikko kertoo tiedotteessa.

Viinitien markkinointipäällikkö Anton Varho innostui ideasta.

– On aivan ainutlaatuista, että inspiraatio koko mallistoon syntyi suoraan aidosta kokemuksesta Pöllösamppanjan kesätyössä. Havissa yhdistyy ikoninen suomalainen laatu ja syvä ymmärrys kodin tunnelmasta, mikä tekee heistä täydellisen kumppanin meille. Tämä mallisto on upea ja täysin uusi tapa viedä La Chouette de Champillon -samppanjan edustama ilo ja laatu osaksi kattausta ja arjen hetkiä, Varho toteaa.

Samppanjabrändin ympärille on rakennettu lifestyle-mallisto, joka sisältää muun muassa tuoksukynttilän ja nestesaippuan.

Koko malliston visuaalisen ilmeen on suunnitellut designtoimisto Aivan, joka loi myös La Chouette de Champillon -samppanjan tunnistettavan etiketin.

Havi X La Chouette de Champillon -mallisto on saatavilla Havin ja Viinitien verkkokaupoista sekä myöhemmin Havin kivijalkamyymälöistä sekä yksinoikeudella Stockmann-tavaratalosta.

MAINOS