UUSIMMAT
AIHEET
Viestintä
Myynti
Ilmiöt
Brändit
Digitaalisuus
Kolumni
Luovuus
Mainonta
Media
Toimistot
Kolumnit
Artikkelit joiden aihe on
Brändi
Brändit
Uudistuneesta Helsinki-Vantaan lentokentästä kansainvälinen näyteikkuna monelle kotimaiselle brändille – kesän ja syksyn aikana aukeaa 17 uutta ravintolaa ja myymälää
10.5.2023 11:46
Yhteensä liiketilaa valmistuu noin 3000 neliötä lisää.
Mikko Perttunen
Brändit
Suomalaisen onnellisuuden salaisuus kiehtoo maailmalla – Visit Finlandin kampanja kiinnosti 150 000 hakijaa, joista vain 14 valitaan onnellisuuskurssille
9.5.2023 10:55
Kampanja toteutettiin yhteistyössä bränditoimisto SEK:n kanssa, ja se sai yllättävää vetoapua muun muassa Kourtney Kardashianilta.
Mikko Perttunen
Brändit
Kiilto suunnittelee uudelleentäytettävien pakkausten tuomista kuluttajamarkkinoille
8.5.2023 12:54
Yrityksen tavoitteena on, että 70 prosenttia pakkauksista on uudelleenkäytettäviä, uusiutuvia tai kierrätysmateriaalista valmistettuja vuoteen 2025 mennessä.
Satu Hurme
Ilmiöt
Kiinnostavimmat markkinointiuutiset maailmalta: Ilmaisia burritoja, kiitos!
5.5.2023 15:56
McDonald’s-yrittäjät kärysivät lapsityövoiman käytöstä. Linkedinillä hurja määrä uusia käyttäjiä.
Mikko Perttunen
Brändit
Sanoman sisältömarkkinointi ehdolla kovassa kansainvälisessä seurassa
5.5.2023 9:45
Short-listalle päätyneet markkinointiohjelmat tehtiin UPM:lle.
Mikko Perttunen
Ilmiöt
SEKin Mad We -työpajan tähtäimessä on monimuotoisempi mainosala
4.5.2023 13:04
Monikulttuuritaustaiset nuoret pääsivät tutustumaan luovaan alaan työpajassa. Ala kaipaa monimuotoisuutta, sillä monikulttuurisesta taustasta tulevat nuoret tekijät ovat aliedustettuja Suomessa.
Satu Hurme
Brändit
Verkkokaupastaan tunnettu kosmetiikkaketju Lyko avaa Suomen lippulaivamyymälänsä Helsingin keskustaan
4.5.2023 11:41
Kosmetiikan verkko-ostaminen lisääntyy, mutta ihmiset kaipaavat myös henkilökohtaista palvelua.
Mikko Perttunen
Toimistot
Hasanilla Metsä Groupin asiakkuutta hoitanut Ketsia Anttila siirtyy toiselle puolelle pöytää
3.5.2023 13:15
Anttila aloitti Metsä Groupin yrityskuva- ja markkinointitiimin johtajana.
Mikko Perttunen
Mainonta
Kaunareiden Ridge ruokalähettinä – Foodora lanseerasi pro-palvelunsa erikoisella tavalla
2.5.2023 12:57
Pro-asiakkaat saavat kotiinkuljetukset kiinteällä kuukausimaksulla.
Mikko Perttunen
Brändit
Tokmanni hankkii omistukseensa Catmandoo-brändin Nansolta
2.5.2023 9:12
Brändi täyttää pian 50 vuotta, ja juhlamallisto suunnitellaan Tokmannin omistuksessa.
Mikko Perttunen
Ilmiöt
Kiinnostavimmat markkinointiuutiset maailmalta: Haribolla vain ja ainoastaan hyviä uutisia
28.4.2023 14:38
Eversti Sanders hakkaa klovnin franchise-markkinoilla. Metalla näyttää nyt paremmalta. Somepomo vaihtoi vaatealalle. Olutbrändi yhdistää pelaajia.
Mikko Perttunen
Toimistot
Kasvu Open valitsi yritykset myynnin ja markkinoinnin sparrausohjelmaan
28.4.2023 13:32
Isosta hakijajoukosta valitiin mukaan 15 yritystä. Tuomariston mukaan valinta ei ollut helppo, sillä mukana oli paljon yrityksiä, joilla on hyvä kasvupotentiaali.
Satu Hurme
Toimistot
Suomen parhaiden työpaikkojen listauksessa markkinointialan yrityksiä – paras sijoittui kärkikolmikkoon
28.4.2023 9:49
Listaus on tehty vuodesta 2002 lähtien.
Mikko Perttunen
Luovuus
Bränditoimisto Kobra palkintoehdokkaana Djusie-kosmetiikkasarjan pakkauksilla New Yorkissa ja Luxemburgissa
27.4.2023 12:37
Pakkauksia on kuvailtu rohkeiksi ja visuaalisesti vaikuttaviksi.
Mikko Perttunen
Toimistot
Sanoma valitsi vasta vuosi sitten perustetun United Imaginationsin vastaamaan kaikkien uutisbrändiensä markkinointiviestinnästä
26.4.2023 9:18
Yhteistyön piiriin kuuluvat muun muassa Helsingin Sanomat, Ilta-Sanomat ja Aamulehti.
Mikko Perttunen
Brändit
Vuoden iskulause näyttää aika hyvältä
25.4.2023 14:44
Kellovalmistaja Havun iskulauseesta välittyy rohkeus erottua, kerrotaan perusteluissa.
Mikko Perttunen
Kolumni
Finnair ja Fortum ovat kunnostautuneet vastuuttomassa markkinoinnissa – liittyykö joukkoon seuraavaksi Neste?
2.5.2023 7:05
Suomen valtio omistaa Fortumista noin 51 ja Finnairista 56 prosenttia. Kimmo Viertola siirtyy Fortumin hallituksesta käyttämään valtion omistajaohjauksen ääntä Nesteen hallitukseen. Nähtäväksi jää, nouseeko Neste Fortumin ja Finnairin haastajaksi ensi vuonna Vuoden huiputuksissa, kirjoittaa Anssi Järvinen.
Anssi Järvinen
Mainonta
World Visionin ja TBWA\Helsingin kampanja nousi maailman parhaiden vastuullisuuskampanjoiden listalle
25.4.2023 14:07
Toimitusjohtaja Sami Tikkanen myöntää, että jättiläisten seurassa näyttäytyminen vetää nöyräksi.
Mikko Perttunen
Luovuus
Energiaseikkailija Ellen hyppäsi lastenkirjan sivuilta someen opettamaan energiasta
25.4.2023 13:41
Ellen on osa energiayhtiö Helenin energiakasvatushanketta, jonka tavoitteena on tuottaa helposti ymmärrettävää tietoa energiamurroksesta, erilaisista energialähteistä ja ilmastokriisistä.
Satu Hurme
Kolumni
Markkinoija, opi elokuvantekijöiltä – pidä kiinni punaisesta langasta tällä työkalulla
26.4.2023 7:31
Tuote ja ongelma yhdessä muodostavat markkinoinnissa tarinan juonen. Kaikkien tarinassa on se, mutta premissi puuttuu monelta, sanoo Antti Sipilä videokolumnissaan.
Antti Sipilä
Mainonta
Nord DDB ja Directors Guild The One Show’n finaaliin
25.4.2023 8:47
Suomessakin palkintoja pokannut McDrip-kampanja on ehdolla kahdessa kategoriassa.
Mikko Perttunen
Mainonta
Postin brändijohtaja: ”Se, että kampanja herättää keskustelua, on ainoastaan hyvä asia”
25.4.2023 8:00
Tuore Välitämme-kampanja keräsi kyllä huomiota, mutta vähemmän kiitosta.
Mikko Perttunen
Kolumni
Saimi Hoyerilla ja American Expressillä on tuhannen taalan paikka hälventää suomalaisten epäonnistumisen pelkoa
27.4.2023 7:05
Toisin kuin moni brändi luulee, harva meistä identifioi itsensä kaikessa onnistuvaan kiiltokuvaan. Kiinnostavimmat tarinat kautta aikojen ovat aina sisältäneet myös epäonnistumisia, kirjoittaa Toni Perez.
Toni Perez
Digitaalisuus
Tiktok ohitti Youtuben ihmisten käyttöajassa – keskimääräinen käyttäjä viihtyy kiinalaissovelluksessa lähes vuorokauden kuukaudessa
24.4.2023 11:19
Käyttöaika kasvoi merkittävästi vuodentakaiseen nähden.
Mikko Perttunen
Brändit
Tutkimus: tuotevalikoiman uudistaminen edistää yrityksen kasvua
21.4.2023 13:38
Yhteen tuotteeseen erikoistuneiden yritysten määrä on kasvussa Suomessa. Myös yritysten sisäisen tuotannon monipuolisuus on vähentynyt.
Satu Hurme
Edellinen
Seuraava
Tilaa uutiskirje
Saat viikoittaisen koosteen tärkeimmistä uutisista suoraan mailiisi.
Kyllä, Haluan liittyä MarkkinointiUutisten sähköpostilistalle.
Tietosuoja- ja rekisteriselosteen löydät
täältä
.
Kiitos! Tilaus onnistui.
Hups! Jotain meni pieleen - jos ongelma ei poistu, olethan yhteydessä niin korjaamme sen.