Brändit

Sanoman sisältömarkkinointi ehdolla kovassa kansainvälisessä seurassa

5.5.2023 9:45
Mikko Perttunen
Short-listalle päätyneet markkinointiohjelmat tehtiin UPM:lle.

Sanoman sisältömarkkinoinnin UPM:lle toteuttamat sisällöt pääsivät digitaalisen markkinoinnin ja sisällön Digiday Content Marketing Awards -kilpailun ehdokaslistalle kahdessa kategoriassa.

Best Branded Content Series – B2B -sarjassa on ehdolla Sanoman UPM:lle luoma sisältömarkkinointiohjelma kansainvälisille päättäjille, ja UPM:n suomenkieliselle kohdeyleisölle suunnattu sisältömarkkinointi kisaa Best Multi-Channel Strategy -sarjassa.

Finalistien joukossa ovat UPM:n rinnalla esimerkiksi Salesforce, Microsoft ja WhatsApp.
MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)

Uuteen strategiaan perustuvien sisältöjen julkaisu aloitettiin elokuussa 2022 UPM:n omilla sivuilla, Instagramissa ja YouTubessa. Vuoden loppuun mennessä yleisö oli viettänyt 394 tuntia näiden sisältöjen parissa. Lisäksi bränditutkimuksen mukaan mielikuva UPM:stä muuttui kohdeyleisön keskuudessa 33 prosenttia positiivisemmaksi neljän kuukauden aikana, kerrotaan Sanoman tiedotteessa.

– Olemme tosi iloisia, että asiakkaallemme luotu tuloksellinen sisältö on noteerattu näin kovatasoisessa kansainvälisessä kilpailussa, ja vieläpä ainoana suomalaisena osallistujana, kommentoi sisältöjohtaja Jenni Lieto tiedotteessa.

Finalistien joukossa ovat UPM:n rinnalla esimerkiksi Salesforce, Microsoft ja WhatsApp, ja töiden tekijöinä Sanoman sisältömarkkinoinnin ohella muun muassa Wall Street Journalin sisältöstudio, Bloomberg Media ja NBC News Brand Studio.

Palkinnot jaetaan 16. toukokuuta.