Lyko
Brändit

Verkkokaupastaan tunnettu kosmetiikkaketju Lyko avaa Suomen lippulaivamyymälänsä Helsingin keskustaan

4.5.2023 11:41
Mikko Perttunen
Kosmetiikan verkko-ostaminen lisääntyy, mutta ihmiset kaipaavat myös henkilökohtaista palvelua.

Suomessa vain verkkokauppana tähän asti toiminut kosmetiikkaketju Lyko avaa kivijalkamyymälän Helsingin kauppakeskus Forumiin toukokuun lopulla. Verkkokaupan tukena kokemukselliset myymälät toimivat muun muassa tapahtumapaikkana uutuustuotteiden lanseerauksissa.

Lykolla on jo aiemmin yhteensä 31 myymälää Ruotsissa ja Norjassa, ja yhtiön tavoitteena on tulevaisuudessa avata lisää kivijalkaliikkeitä myös Suomeen.

– Ihmiset kaipaavat verkko-ostamisen rinnalle henkilökohtaista palvelua, neuvoja ja yhteisöllisyyttä, kertoo Lyko Suomen markkinointijohtaja Ida Berg Kivi tiedotteessa.

Lykon Suomen liikevaihto kasvoi tämän vuoden ensimmäisen kvartaalin aikana jopa 103 prosenttia.
MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)

Lykon Suomen liikevaihto kasvoi tämän vuoden ensimmäisen kvartaalin aikana jopa 103 prosenttia vuoden takaisesta. Vuonna 2022 Lyko teki yhteensä 10 miljoonan euron liikevaihdon Suomessa. Lykolla on aiemmin yhteensä 31 myymälää Ruotsissa ja Norjassa, ja yhtiön tavoitteena on tulevaisuudessa avata lisää kivijalkaliikkeitä myös Suomeen

Suurin osa Lykon asiakkaista on verkossa, josta syntyy lähes 90 prosenttia yrityksen liikevaihdosta. Yhtiö on huomannut suomalaisten olevan varovaisempia verkko-ostajia naapurimaihin verrattuna, mutta kosmetiikan verkkokaupan odotetaan Kaupan liiton mukaan kasvavan 20 prosentista 36 prosenttiin vuoteen 2025 mennessä.