UUSIMMAT
AIHEET
Viestintä
Myynti
Ilmiöt
Brändit
Digitaalisuus
Kolumni
Luovuus
Mainonta
Media
Toimistot
Kolumnit
Artikkelit joiden aihe on
B2C-markkinointi
Ilmiöt
Black Friday käynnistyi ryminällä Suomessa: verkko-ostaminen kasvoi 1322 prosentilla ensimmäisen tunnin aikana
26.11.2021 13:55
Vuoden suurin ostossesonki ei ole jäänyt lukujen valossa pettymykseksi.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Kuluttajaa saatetaan höynäyttää Black Fridayna – tuore tilasto kertoo karua kieltä vuoden suurimmasta ostospäivästä
25.11.2021 14:55
Monet Black Friday -tuotteet saattavat olla todellisuudessa normaalihintaisia tai jopa normaalia kalliimpia.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Suomalaisyrityksissä ei osata johtaa asiakaskokemusta, sanoo tuore tutkimus – Villivision toimitusjohtaja kertoo yleisimmät ongelmat
24.11.2021 11:50
Suomesta voisi tulla monta Woltin kaltaista kansainvälistä menestyjää, jos asiakaskokemukseen panostettaisiin systemaattisesti, sanoo Anna Lehtisalo.
Toni Rajamäki
Mainonta
Tutkimus: Digitaalisen ulkomainonnan ja verkkomainonnan budjetit kasvavat evästeiden käytön vähentyessä
23.11.2021 13:15
Myös televisiomainonnan ja ulkomainonnan budjettien odotetaan kasvavan tulevaisuudessa.
Minna Lehto
Kolumni
Konsultoiva myyjä pelottaa asiakkaan
23.11.2021 9:25
Myynnin psykologia kääntyy liian pitkälle vietynä itseään vastaan, kirjoittaa Pasi Sillanpää.
Pasi Sillanpää
Luovuus
Republic ja Studeo tekevät taas yhteiskunnallisesti vaikuttavaa kampanjaa – tällä kertaa pyritään parantamaan lukiolaisten hyvinvointia
19.11.2021 14:45
Studeon kampanjassa tavoitellaan ilonpalautusideoita, jotka auttaisivat lukiolaisia voimaan paremmin.
Toni Rajamäki
Kolumni
Kohu metaversumista oli myrsky vesilasissa – sinäkin elät jo metaversumia todeksi
19.11.2021 7:00
Otin ensi askeleet metaversumia kohti, kun lakkasin kutsumasta vapaa-ajalla nettiä päällä pitäviä ihmisiä nörteiksi ja liityin samaan jengiin, Laura Olin kirjoittaa
Laura Olin
Brändit
Pankkialalle "Netflix-kokemusta" tuova SweepBank sai vaikuttavan alun Suomessa: keräsi kuudessa viikossa yli 30 000 uutta asiakasta
17.11.2021 15:00
Mobiilisovellukseen kaiken toimintansa keskittävä SweepBank haluaa olla Suomen ensimmäinen älypankki.
Minna Lehto
Mainonta
Arla haastettiin Ruotsissa oikeuteen ilmastoviestintänsä takia – näin yhtiö vastaa
17.11.2021 11:30
Arlan mukaan on tärkeää, että kestävään kehitykseen liittyvään viestintään luodaan selkeät pelisäännöt.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Markkinoijat aikovat käyttää enemmän rahaa verkkokauppaan ja sisällöntuottajiin – uusi raportti auttaa kohtaamaan ensi vuoden haasteet
17.11.2021 10:10
WARC julkaisi kyselypohjaisen raportin, joka kokoaa yhteen 1500 markkinoijan näkemyksiä.
Minna Lehto
Brändit
Uusi sivusto avaa K-ryhmän tuotteiden toimitusketjuja – ”Yrityksiltä odotetaan entistä avoimempaa tietoa siitä, mistä tuotteet ovat kotoisin”
11.11.2021 10:00
Tuotteiden jäljillä -sivusto avaa K-ryhmän omien tonnikalasäilykkeiden, ruusujen, t-paidan ja puutavaran alkuperää sekä reittiä.
Minna Lehto
Brändit
Atriasta maailman ensimmäinen toimija, joka kertoo possutuotteidensa hiilijalanjäljen pakkauksissaan
10.11.2021 13:50
Aiemmin yritys toi hiilijalanjälkimerkinnän kaikkiin kanatuotteisiinsa.
Toni Rajamäki
Luovuus
🔍 Ansver Oksman on visiönääri, jolla on oma samppanja ja joka on suunnitellut yli 400 logoa: “Logon tekeminen on ongelmanratkaisua”
10.11.2021 7:35
Itseoppinut Ansver Oksman on tehnyt suunnittelutyötä muun muassa Adidakselle ja Sonylle. Seuraavaksi hän haluaisi suunnitella kuosin Marimekolle.
Iina Kansonen
Ilmiöt
Liki puolet suomalaisista suosii jouluostoksilla kivijalkamyymälöitä – vain pieni osa keskittyy pääsääntöisesti verkko-ostamiseen
8.11.2021 14:50
MarkkinointiUutisten ja IROResearchin tekemän selvityksen mukaan verkkoshoppailun megasuosio ei näy joulun aikana.
Toni Rajamäki
Mainonta
EU:n tuleva lainsäädäntöhanke saattaa tehdä digimainonnan datapohjaisesta kohdentamisesta historiaa – ja se olisi katastrofi pk-yrityksille
5.11.2021 15:55
EU:n Digital Services Act -lakiehdotuksella voi olla merkittävät seuraukset mainostajille.
Toni Rajamäki
Luovuus
🔍 Patrik Korhonen perusti mainostoimiston, menestyi urallaan ja kuormittui – maalaa nyt muraaleja: ”Elämässä on enemmän värejä kuin aikaisemmin”
8.11.2021 7:10
Maailman menestyneimmät taiteilijat ovat äärikaupallisia ja suuria henkilöbrändejä, muistuttaa rajanvetoa taiteen ja kaupallisuuden välillä pohtiva yrittäjä Patrik Korhonen.
Iina Kansonen
Kolumni
Jäitä hattuun, boomerit – ilman meitä ei olisi (sosiaalista) mediaa
5.11.2021 7:45
Pääministerin kommentit ovat viime aikoina päässeet iltapäivälehtien otsikoihin. Markkinointialan tulisi tiedostaa, miksi boomer-keskustelua on tärkeä ymmärtää laajemmin, kirjoittaa Nea Barman.
Nea Barman
Luovuus
Hasan & Partners suunnitteli HIFK:lle kampanjan, joka nostattaa kulmakarvoja jääkiekkopiireissä – tästä on kyse
3.11.2021 11:05
HIFK:n tavoitteena on aktivoida nuoria, joiden ajasta käydään kovaa kilpailua.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
GDPR-sakot yleistyvät Suomessa, jos yritykset eivät ala kiinnittää aiempaa enemmän huomiota vastuulliseen dataan
3.11.2021 9:35
Markkinoilla on yhä dataa kauppaavia toimijoita, joiden tietojen alkuperästä ei voi olla varma, sanoo Ville Honkimäki.
Toni Rajamäki
Kolumni
Haluaminen tehtiin meille niin helpoksi, että voittamisesta tuli vaikeaa
3.11.2021 8:40
On vaikeaa karsia ja uhrata asioita suurten tavoitteiden saavuttamiseksi. Mutta mitä kovemmat tavoitteesi ovat, sitä enemmän uhrauksia joudut tekemään, kirjoittaa Mika Hyötyläinen.
Mika Hyötyläinen
Mainonta
Sari Haaviston väitöskirjassa pureudutaan suomalaisten mainos- ja mediatoimistojen historiaan, joka alkaa vuodesta 1883
1.11.2021 10:15
Haaviston väitöstilaisuus on tulevana perjantaina.
Toni Rajamäki
Brändit
Tapahtumamarkkinointi on tehnyt paluun: loppuvuonna luvassa vielä noin 20 messutapahtumaa
29.10.2021 10:05
“Sekä kävijöillä että näytteilleasettajilla on patoutuneita tarpeita, jotka voidaan nyt täyttää turvallisesti”.
Toni Rajamäki
Kolumni
Inhoatko myyntityötä? Minäkin inhosin, kunnes tajusin, miten nostaa myyntiluvut kasvuun
29.10.2021 7:45
Paras tapa saada ihmiset myymään on lopettaa myynnistä puhuminen, kirjoittaa Ulla Jones.
Ulla Jones
Digitaalisuus
Suomalainen teknologiayritys auttoi Netflixiä luomaan graafisen käyttöliittymän, joka mahdollistaa entistä paremman käyttäjäkokemuksen luomisen
28.10.2021 11:35
Codemate on ollut Netflixin Metaflow-kehityskumppani keväästä 2020 lähtien.
Toni Rajamäki
Brändit
Millainen kaupallinen vaikutus Cristiano Ronaldolla on Manchester Unitedille?
22.10.2021 13:30
Monta kertaa maailman parhaaksi jalkapalloilijaksi valitulla Ronaldolla on ollut aiemmin merkittävä vaikutus edustamiensa seurojen kaupallisuuteen.
Toni Rajamäki
Edellinen
Seuraava
Tilaa uutiskirje
Saat viikoittaisen koosteen tärkeimmistä uutisista suoraan mailiisi.
Kyllä, Haluan liittyä MarkkinointiUutisten sähköpostilistalle.
Tietosuoja- ja rekisteriselosteen löydät
täältä
.
Kiitos! Tilaus onnistui.
Hups! Jotain meni pieleen - jos ongelma ei poistu, olethan yhteydessä niin korjaamme sen.