UUSIMMAT
AIHEET
Viestintä
Myynti
Ilmiöt
Brändit
Digitaalisuus
Kolumni
Luovuus
Mainonta
Media
Toimistot
Kolumnit
Artikkelit joiden aihe on
Ympäristö
Ilmiöt
🔍 Kauppaketjut jarruttavat ruoan kestävyysmurrosta vegaanituotteiden hinnoittelulla, väittää uutuuskirja – näin S-ryhmä ja Kesko vastaavat
4.9.2024 7:55
Kaupan voittomarginaali on lihatuotteissa tavallisesti viitisen prosenttia, kun kasviproteiineissa se voi olla jopa 50 prosenttia, uutuuskirjassa kerrotaan. Suuret suomalaiset kaupparyhmät kieltävät väitteen.
Toimitus
Brändit
Pauligin kahvipakkaukselle Scanstar-palkinto
30.8.2024 11:03
Ensi vuonna palkittujen pakkausten käyttö laajenee nykyisestään.
Mikko Perttunen
Myynti
Lidl kertoo onnistuneensa muovinvähennystavoitteissaan etuajassa
27.8.2024 9:55
Tavoite saavutettiin muun muassa grillimakkarapaketteja ohentamalla.
Mikko Perttunen
Viestintä
Selällään uivalla vaapulla muistutetaan Itämeren vaikeasta nykytilasta
27.8.2024 9:20
Tuotto ohjataan Itämeren suojelutyöhön.
Mikko Perttunen
Brändit
PMMP:n loppuunmyydyillä stadionkeikoilla testataan Joutsenmerkin kriteerejä tapahtuma-alalle
21.8.2024 11:38
Vaatimuksia asetetaan muun muassa tarjoilulle, energiankäytölle, kuljetuksille ja jätteille.
Mikko Perttunen
Kolumni
Julkkikset syövät Youtuben hittisarjassa tulisia siipiä – taustalla on maitoteollisuuden kampanja, jonka lankaan moni on mennyt
19.8.2024 7:05
Liha- ja maitoteollisuuden käyttämät markkinointitaktiikat muistuttavat pelottavalla tavalla öljy- ja tupakkateollisuudesta tuttuja keinoja. Ne investoivat enemmän mainontaan kuin todellisiin vähähiilisiin ratkaisuihin, kirjoittaa Niklas Kaskeala.
Niklas Kaskeala
Ilmiöt
WARC: Nämä asiat vaikuttavat globaaliin kuluttajien ostokäyttäytymiseen seuraavan vuoden aikana
8.8.2024 10:20
Pinnalla ovat muun muassa tekoäly ja ilmaston lämpeneminen.
Mikko Perttunen
Luovuus
Lahti rakennutti viisi design-asuntoa järvinäköalalla – yhden talon koko kenkälaatikon luokkaa
26.6.2024 11:07
Arkkitehti: ”Tässä pääsi aivan eri tavalla irrottelemaan.”
Mikko Perttunen
Ilmiöt
Tutkimus: Viherpesu ärsyttää suomalaisia kuluttajia – liioitellusta ympäristöystävällisyyden markkinoinnista toivotaan yrityksille sakkoja
25.6.2024 8:58
Valtaosa suomalaisista on valmis muuttamaan ainakin joitain elämäntapojaan luonnon hyväksi.
Mikko Perttunen
Viestintä
Cannes-viikon päätteeksi Suomeen aiempia kirkkaampi Leijona – Fortumin ja Fishheartin kalatieinnovaation viestinnälle hopeaa
24.6.2024 10:58
Suomalaistyöt saivat Cannesista yhteensä kolme palkintoa.
Mikko Perttunen
Brändit
Laatu on ympäristöteko – Patagonian Tyler LaMotte toivoo ihmisten muuttuvan vaatteiden kuluttajista omistajiksi
20.6.2024 16:23
Stuart Trevor arvioi, että vaikka uusia vaatteita ei valmistettaisi koko maapallolla vuosikausiin, riittäisivät nykyiset vaatteet koko ihmiskunnalle vielä pitkään.
Mikko Perttunen
Ilmiöt
Ilmastoaktivisti Clover Hogan Cannesissa: ”Mitä jos ihmisiin hurjalla tavalla vaikuttava mainosala valjastettaisiinkin hyvään?”
19.6.2024 17:10
Hogan uskoo, että ilmastonmuutos on pysäytettävissä, mutta se vaatii narratiivin muutosta.
Mikko Perttunen
Toimistot
Clean Creatives -projektin johtaja toivoi Cannesissa kaikkia mainostoimistoja lopettamaan yhteistyön fossiiliyhtiöiden kanssa
17.6.2024 16:42
Duncan Meisel uskoo, että fossiiliyhtiöiden kanssa työskentelevät tahot joutuvat tulevaisuudessa jatkuvasti suurempiin ongelmiin.
Mikko Perttunen
Brändit
Näin Flow Festival vastaa sponsorointikohuun: ”Yhteistyö Finnair Visan kanssa painottuu ensisijaisesti maksukorttipalveluihin”
14.6.2024 8:30
Flow Festivalilta ei suostuttu puhelinhaastatteluun, mutta sähköpostise kerrottiin festivaalin olevan "vahvasti arvopohjainen toimija, ja festivaali on valikoiva kumppanuuksien ja alihankkijoiden suhteen".
Iina Kansonen
Ilmiöt
Nämä ovat suomalaisten suosikit lihan korvikkeeksi – erityisesti kaksi tuoteryhmää tekevät eron muihin maihin
13.6.2024 9:58
Hyönteiset ja levät eivät suomalaisia kiinnosta.
Mikko Perttunen
Ilmiöt
Elintarviketeollisuus kertoo puolittaneensa ilmastopäästönsä neljässä vuodessa
11.6.2024 9:49
Tuoreen arvion mukaan alalla on edellytykset saavuttaa hiilineutraalisuus yritysten omien päästöjen osalta vuoteen 2035 mennessä.
Mikko Perttunen
Mainonta
Yli puolet suomalaisista äänestäjistä kertoo, että EU:n tiukentuva viherpesusääntely lisää heidän luottamustaan yrityksiin
10.6.2024 9:28
Suomalaisista vain 6 prosenttia uskoi EU:n varmasti saavuttavan vuoden 2030 ilmastotavoitteensa.
Mikko Perttunen
Brändit
Brunberg ja Porvoon kaupunki solmivat ilmastokumppanuuden – tavoitteena puolittaa hiilijalanjälki
7.6.2024 11:10
Samalla makeistehdas kehittää myös sosiaalisen ja taloudellisen kestävyyden tavoitteita.
Mikko Perttunen
Mainonta
🔍 Mainoskampanjan saama viherpesutuomio yllätti lihatalon ja mainostoimiston – toivovat vastakkainasettelun sijaan keskustelua
6.6.2024 14:36
Markkinointijohtaja: ”Laajojen ja moniulotteisten kestävyyskokonaisuuksien viestintä kuluttajille edellyttää kuitenkin usein yksinkertaistamista, vaikka taustalla olisi paljon erilaisia tekoja.”
Mikko Perttunen
Mainonta
YK:n pääsihteerin viesti mainostoimistoille maailman ympäristöpäivänä: ”Lopettakaa fossiiliyhtiöiden markkinointi”
6.6.2024 12:03
António Guterres toivoo, että fossiiliyrityksiä kohdeltaisiin samaan tapaan kuin esimerkiksi tupakkayhtiöitä.
Mikko Perttunen
Media
Punamusta Median ilmastotavoitteet saivat Science Based Targets -hankkeen hyväksynnän
5.6.2024 13:31
Tavoitteena on vähentää hiilidioksidipäästöjä Pariisin sopimuksen 1,5 asteen tavoitteen mukaisesti.
Mikko Perttunen
Kolumni
Flow Festival solmi sponsorointisopimuksen Finnairin kanssa – möikö ympäristövastuustaan tunnettu festari arvonsa?
4.6.2024 7:05
Flow Festival on tunnettu edelläkävijyydestään ympäristövastuullisuudessa, mutta tänä kesänä festivaali on solminut sponsorisopimuksen fossiiliyhtiö Finnairin kanssa – keskellä ilmastokriisiä, ihmettelee Niklas Kaskeala.
Niklas Kaskeala
🔍 Törkein viherpesukampanja palkittiin taas, mutta mikä on toimistojen vastuu viherpesun kitkemisessä? Toimistopomot vastaavat
17.5.2024 10:45
Toimisto ei voi paeta vastuuta asiakkaan taakse, sanoo Bob the Robotin Miska Rajasuo.
Iina Kansonen
Mainonta
Uusi aluevaltaus ulkomainonnassa – ilmastojärjestö myy lunta mainostajille
16.5.2024 10:58
Nord DDB:n luova johtaja: ”Meidän täytyy kaupallistaa talvi, jotta voimme pelastaa sen ilmastokriisiltä.”
Mikko Perttunen
Mainonta
SEK:lle kyseenalainen kunnia: Kariniemen kananpoika -mainos “palkittiin” vuoden pahimpana viherpesuna
15.5.2024 18:26
Tuomaristo jakoi myös kolme kunniamainintaa.
Mikko Perttunen
Edellinen
Seuraava
Tilaa uutiskirje
Saat viikoittaisen koosteen tärkeimmistä uutisista suoraan mailiisi.
Kyllä, Haluan liittyä MarkkinointiUutisten sähköpostilistalle.
Tietosuoja- ja rekisteriselosteen löydät
täältä
.
Kiitos! Tilaus onnistui.
Hups! Jotain meni pieleen - jos ongelma ei poistu, olethan yhteydessä niin korjaamme sen.