Kuva: Nord DDB Helsinki
Mainonta

Uusi aluevaltaus ulkomainonnassa – ilmastojärjestö myy lunta mainostajille

16.5.2024 10:58
Mikko Perttunen
Nord DDB:n luova johtaja: ”Meidän täytyy kaupallistaa talvi, jotta voimme pelastaa sen ilmastokriisiltä.”

Protect Our Winters -ilmastojärjestö, mainostoimisto Nord DDB ja ulkomainosyritys Mediateko ovat ideoineet ja toteuttaneet uuden Snow Media -palvelun, joka myy lumisia järviä, peltoja ja kattoja mediatilana.

Snow Median kautta valitut brändit ja yritykset voivat toteuttaa vastuullisia kampanjoita, ja projekteista saadut voitot kohdistetaan Protect Our Winters Finland ry:n toteuttamaan ilmastotyöhön ja talvien sekä lumen suojeluun.

Snow Media on saatavilla vain brändeille, jotka toimivat paremman tulevaisuuden puolesta ja ottavat aitoja askelia ilmaston hyväksi.

– Odotamme, että tätä ainutlaatuista markkinointimuotoa käytetään yleisesti hyvään tarkoitukseen. Tämä ei ole tila viherpesulle eikä fossiilipolttoaineisiin perustuville yrityksille ja brändeille, joita ei pitäisi enää mainostaa missään, POW Finlandin johtaja Noora Vihervaara muistuttaa tiedotteessa.

"Idea on silmiä avaava."
MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)

– Idea on silmiä avaava: meidän täytyy kaupallistaa talvi, jotta voimme pelastaa sen ilmastokriisiltä. Halusimme välittää vahvan ja koskettavan viestin talvien puolustamisesta oivaltavalla tavalla. Luomme median, joka on talven ansiota – joten voitot menevät tietysti takaisin talvien suojelemiseen, Nord DDB Helsingin luova johtaja Kalle Wallin kertoo.

Lumimainontaa tullaan näkemään korkeiden rakennusten vierellä, suosituilla talvireiteillä ja hiihtokeskuksissa, joissa ihmiset voivat nähdä taideteoksen ylhäältä katsottuna. Työt dokumentoidaan ja niitä voidaan hyödyntää sosiaalisessa mediassa, digitaalisessa mainonnassa ja ulkomainonnassa.

– Mainonnan tavoitteena on vaikuttaa kohderyhmän ajatteluun ja käyttäytymiseen mainostajan kannalta positiivisella tavalla. Tässä oivaltavassa innovaatiossa on tähän erinomaiset mahdollisuudet, Mediateko Oy:n toimitusjohtaja Sampsa Savolainen arvioi.

Kampanjan ensimmäinen osuus aloitettiin tänä keväänä, mutta tavoitteena on saada mukaan enemmän brändejä ja kuluttajia talvella 2024–2025. Kaikki on tietysti kiinni lumen määrästä ja tulevan talven luonteesta, johon ilmastonmuutos osaltaan vaikuttaa. Ensimmäinen kaupallinen asiakas on Lindström.