UUSIMMAT
AIHEET
Viestintä
Myynti
Ilmiöt
Brändit
Digitaalisuus
Kolumni
Luovuus
Mainonta
Media
Toimistot
Kolumnit
Artikkelit joiden aihe on
Verkkokauppa
Digitaalisuus
Tekoäly neuvoo kuluttajan ostosten äärelle
24.3.2023 10:59
Klarnan ja OpenAI:n shoppailutyökalu tulee ensin testiin Yhdysvalloissa ja Kanadassa.
Mikko Perttunen
Digitaalisuus
Kaupan liitto: Sosiaalinen ostaminen kasvaa erityisesti Tiktokin käytön lisääntyessä
23.3.2023 10:18
Vaikuttajamarkkinointi ohjaa verkko-ostoksia kasvavasti erityisesti nuorten keskuudessa.
Mikko Perttunen
Digitaalisuus
Verkko-ostaminen kääntyi Suomessa laskuun ensimmäistä kertaa yli kymmeneen vuoteen
22.3.2023 16:10
Digiostoksia tehtiin eniten iltaisin ja sunnuntaisin.
Mikko Perttunen
Mainonta
Kiinnostavimmat markkinointiuutiset maailmalta: Teineille tunnin Tiktok-maksimi
3.3.2023 15:15
Maybelline laittaa maskaraa avatarin ripsiin. Amazon liittyy Intiassa mukaan paikalliseen sähköisen kaupankäynnin verkostoon. Guinnessia hörppimällä voi ansaita kymppitonnin.
Mikko Perttunen
Digitaalisuus
Instagram poistaa livelähetyksistä ostoslinkkien käytön
22.2.2023 13:25
Aasialainen markkinointitrendi ei ole saavuttanut länsimaissa odotettua tulosta. Sosiaalisen median livelähetysten kautta tehdyt ostokset kattavat vain noin viisi prosenttia kaikista verkko-ostoista Yhdysvalloissa.
Satu Hurme
Ilmiöt
Tutkimus: 41 prosenttia suomalaisista ei pystyisi maksamaan tuhannen euron yllättävää menoa ottamatta lainaa
20.2.2023 12:31
Verkko-ostoksiaan on katunut lähes yhtä moni.
Mikko Perttunen
Mainonta
Amazon teki mainostamisen maailmanennätyksen
15.2.2023 10:29
Yritys käytti mainostamiseen ja markkinointiin viime vuonna yli 20 miljardia dollaria.
Mikko Perttunen
Digitaalisuus
Yli 65-vuotiailta puuttuvat verkkokaupan rutiinit: käyttö koetaan jopa turvattomaksi
14.2.2023 13:17
Tutkimuksen mukaan seniorit eivät osaa verkkokaupassa etsiä asioita oikeista paikoista.
Mikko Perttunen
Ilmiöt
Muotikauppa piristyi viime vuonna: merkittävää kasvua kivijalkaliikkeiden ja käytettyjen vaatteiden kaupassa
23.1.2023 13:40
Pandemia-ajan päättyminen hiljensi ulkomaista muodin verkkokauppaa. Vaikka muotikauppa on kokonaisuudessaan piristynyt, sen arvo on lähes 10 prosenttia vähemmän kuin ennen pandemiaa.
Satu Hurme
Ilmiöt
Joulunalusviikon verkkokauppaostoista palautetaan jopa 17 prosenttia – palautukset lisääntyvät vuosi vuodelta
20.1.2023 8:00
Selvityksen mukaan koko joulusesongin verkko-ostoista palautetaan 13 prosenttia.
Satu Hurme
Brändit
Wolt-tilaukset voi jatkossa maksaa Klarnalla: “Joustava vaihtoehto luottokortille”
19.1.2023 16:15
Yhteistyö mahdollistaa useampien tilausten maksamisen kerralla ja antaa asiakkaalle kuukauden maksuaikaa.
Satu Hurme
Ilmiöt
Arvaatko, mikä on ollut tänä vuonna verkkokaupan suurin kuluttajatrendi Suomessa?
8.12.2022 10:50
Suurin trendi kertoo, että ihmisillä on kaipuu onnellisempiin ja huolettomampiin aikoihin, sanoo trenditutkija.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Black Fridayn verkkomyynti kasvoi Suomessa – nämä elektroniikkatuotteet kiinnostavat kuluttajia
28.11.2022 12:10
Koko viikon myynti kasvoi seitsemällä prosentilla viime vuoteen verrattuna.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Black Friday alkoi viime vuotta vilkkaammin: verkkokaupassa 1375 prosentin kasvu tavalliseen ostopäivään verrattuna
25.11.2022 12:45
Tämän vuoden Black Weekillä on myyty enemmän kuin viime vuonna vastaavaan ajankohtaan.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Black Fridayn todelliset alennusprosentit yllättävät: viime vuonna lähes neljännes tuotteista myytiin normaalia kalliimmalla hinnalla
23.11.2022 13:15
Tutkimus paljastaa, että keinotekoiset alennukset lisääntyvät vuosi vuodelta.
Satu Hurme
Digitaalisuus
Kosmetiikkaketju Kicks pyrkii kauneusalan edelläkävijäksi suomalaisen teknologian avulla
18.11.2022 7:00
Ruotsalainen kosmetiikkaketju Kicks aloittaa yhteistyön kauneusalan teknologiayrityksen Revieven kanssa. Uudet digitaaliset palvelut tarjoavat aiempaa henkilökohtaisempaa asiakaspalvelua myös verkossa.
Satu Hurme
Media
Meta ja Google pettyivät, Amazon yllätti: verkkokauppajätin mainostuloissa vahvaa kasvua
31.10.2022 9:25
Monien teknologiayhtiöiden kolmannen kvartaalin mainostulot ovat olleet pettymyksiä, mutta Amazonin väkevä kasvu jatkui haastavasta maailmantilanteesta huolimatta.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Verkkokauppa.comilta hälyttävä signaali: Kuluttajakysyntä on heikentynyt arvioitua voimakkaammin
26.10.2022 8:40
Verkkokauppa.com antoi tulosvaroituksen ja julkaisi vuoden kolmannen kvartaalin lukujaan.
Toni Rajamäki
Kolumni
Hukuin datan, teknologian ja mittaamisen aallokossa, mutta myrskyn keskeltä löytyi tuttu pelastuslautta
24.10.2022 10:30
Tuulet ovat kääntymässä kohti brändimarkkinoinnin uutta tulemista, kirjoittaa Santtu Kottila.
Santtu Kottila
Ilmiöt
Energiakriisi on nostattanut verkkokaupan ennätyskasvuun
7.10.2022 11:20
Tilausmäärät ovat laskeneet, mutta kokonaismyynti on kehittynyt merkittävästi.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
B2B-verkkokaupoille on valtava tarve, mutta yritykset pitäytyvät perinteisissä myyntitavoissa – yrittäjä Samuli Salosen mukaan muutokselle ei ole ylitsepääsemättömiä esteitä
5.10.2022 10:15
Myös B2B-liiketoiminnassa kauppaa tekevät ihmiset, mutta siitä huolimatta yritysten välinen kaupanteko on jäänyt kehityksessä jälkeen.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Päivittäistavaroiden verkkokauppa kasvoi 70 prosenttia koronapandemiaa edeltäneestä ajasta
30.9.2022 10:25
Kuluttajat käyttävät rahaa erityisesti matkailuun ja ulkona syömiseen, kertoo kuluttajien rahankäyttöä tutkiva tuore selvitys.
Iina Kansonen
Brändit
Boozt nimitti maajohtajan Suomeen: pyrkii vahvistamaan markkina-asemaansa johtavana pohjoismaisena tavaratalona
29.9.2022 15:00
Suomen maajohtajan nimittämisellä halutaan vahvistaa Booztin brändiä Suomessa ja parantaa suomalaisten ostokokemusta.
Iina Kansonen
Brändit
Isossa-Britanniassa ja Ruotsissa second hand -markkinaa valloittanut brändi saapuu Suomeen
23.9.2022 10:40
20-vuotias yritys laajentaa pitkästä aikaa uuteen markkinaan.
Toni Rajamäki
Media
Jenna perusti Itä-Helsinki-verkkomedian, koska kyllästyi valtamedian tapaan kuvata aluetta: ”Stereotypiat ja ennakkoluulot kukoistavat”
26.9.2022 7:05
Noin 10 000 lukijaa kuussa tavoittava media perustettiin apurahojen voimin, mutta saa nykyään tuloja muun muassa natiivi- ja bannerimainonnasta. Perustaja Jenna Lehtonen sijoittaa siihen myös omaa rahaa.
Iina Kansonen
Edellinen
Seuraava
Tilaa uutiskirje
Saat viikoittaisen koosteen tärkeimmistä uutisista suoraan mailiisi.
Kyllä, Haluan liittyä MarkkinointiUutisten sähköpostilistalle.
Tietosuoja- ja rekisteriselosteen löydät
täältä
.
Kiitos! Tilaus onnistui.
Hups! Jotain meni pieleen - jos ongelma ei poistu, olethan yhteydessä niin korjaamme sen.