MarkkinointiUutiset
MarkkinointiUutiset
Uusimmat
Media
Ilmiöt
Luovuus
Näkökulma
Digitaalisuus
Brändit
Toimistot
Mainonta
Etusivu
Media
Ilmiöt
Luovuus
Näkökulma
Digitaalisuus
Brändit
Toimistot
Mainonta
Tekijät
Ota yhteyttä
Tietosuojaseloste
Artikkelit joiden aihe on
Ravintolat
Brändit
McDonald’s jättää Venäjän pysyvästi
Pikaruokaketju oli aiemmin sulkenut kaikki ravintolansa, ja nyt yhtiö aikoo myydä kaikki kiinteistönsä Venäjällä.
Toni Rajamäki
Brändit
“Google ei ole Hesburgerin virallinen kanava” – Pikaruokaketju vahvistaa, että kaikki ravintolat Venäjällä suljetaan suunnitellusti
Hesburger on saanut rapaa niskaansa, koska yhtiön Venäjän-ravintolat näyttävät yhä olevan auki. Todellisuudessa valtaosa yhtiön omista ravintoloista on jo suljettu.
Toni Rajamäki
Brändit
Mielenkiintoisimmat markkinointiuutiset maailmalta: Eläinten oikeuksia puolustava Peta kasvatti kampanjallaan McDonald’sin myyntiä
McDonald's sai yllättävää vetoapua kasvipohjaisen hampurilaisen myyntiin. Netflix harkitsee mainosten tuomista palveluunsa. Disney on luonut emotionaalisimman siteen kuluttajiin, kertoo tuore tutkimus
Toni Rajamäki
Brändit
Hesburgerin hidas poistuminen Venäjältä on synnyttänyt keskustelua – toimitusjohtaja Kari Salmela kommentoi tilannetta
Hesburger kertoo olevansa huolissaan kansallistamiskeskustelusta.
Toni Rajamäki
Brändit
Coca-Cola, Pepsi, McDonald’s ja Starbucks keskeyttävät toimintansa Venäjällä – useilta tunnetuilta brändeiltä odotetaan yhä vastaavaa päätöstä
Toni Rajamäki
Brändit
Globaaleja huippubrändejä boikotoidaan, koska yhtiöt ovat jatkamassa liiketoimintaansa Venäjällä
Muun muassa Coca-Cola ja McDonald’s ovat joutuneet myrskynsilmään sosiaalisessa mediassa.
Toni Rajamäki
Brändit
Hesburger jakaa Ukrainassa ravintoloidensa ruoan ilmaiseksi
Hesburger jakaa Ukrainassa ravintoloidensa ruokaa vapaaehtoisten työntekijöiden avulla.
Minna Lehto
Brändit
Mielenkiintoisimmat markkinointiuutiset maailmalta: Meta estää Venäjän valtionmediaa mainostamasta, Cannes Lions palkitsi vuoden luovimman markkinoijan
Facebookin emoyhtiö ryhtyi toimiin Venäjän hyökkäyksen takia. AB InBev voitti vuoden luovimman markkinoijan tittelin. Ravintolaketju Applebee’s lopettaa mainostamisen CNN:llä epäonnistuneesta mainospaikan valinnasta johtuen.
Toni Rajamäki
Näkökulma
Mitä ihmettä? ”Frenchfries”-yrityksen omistaja uhkaa laatia brändikonsultista häväistyskirjoituksen!
Anssi Järvinen kiteyttää joidenkin yritysten virheellisen ajattelutavan yhteen kuvitteelliseen dialogiin.
Anssi Järvinen
Brändit
🔍 Suomalainen Singa aikoo tehdä karaokelle saman kuin Netflix teki elokuville – eikä siinä onnistuminen vaadi poppaskonsteja
“Olemme rakentaneet kokonaisen ekosysteemin karaoken ympärille mullistaen laulamisen sekä kotisohvilla että ravintoloissa”, sanoo Singan markkinointijohtaja Jouni Pesola.
Toni Rajamäki
Brändit
Suomalainen hampurilaisketju Friends & Brgrs jatkaa vahvaa kasvuaan koronasta huolimatta – Työntekijöiden määrä kaksinkertaistumassa
Ketju aikoo tänä vuonna avata uusia ravintoloita ainakin Lahteen ja pääkaupunkiseudulle.
Minna Lehto
Brändit
Michael Ovitz on dataan perehtynyt markkinointijohtaja, jonka tehtävänä on nostaa Foodora uudelle tasolle – näin hän aikoo onnistua siinä
"Kasvu vaatii tietynlaisen systemaattisuuden lisäämistä. Kampanjoihin tarvitaan yhtenäisyyttä siten, että niissä kaikkia yhdistää ydinasia, brändi", sanoo Ovitz.
Toni Rajamäki
Brändit
Uusi maksupalvelualan toimija haluaa auttaa yrityksiä kanta-asiakkuuksien avulla – ”Tavoitteena on tuoda ihmiset takaisin kivijalkaliikkeisiin”
Palofy tarjoaa maksupäätteen, joka houkuttaa visuaalisesti näyttävällä viestillä liittymään kanta-asiakkaaksi.
Minna Lehto
Brändit
Hesburgerin myynti palasi “normaalille” tasolle koronasta huolimatta – vain reilut puolet myynnistä tulee enää kassalta
Uudet tilauskanavat ovat tuoneet ravintoloille helpotusta vaikeana pandemia-aikana.
Toni Rajamäki
Brändit
Friends & Brgrsin, Savoyn ja monia muita ravintolabrändejä omistava Noho Partners lomauttaa lähes koko Suomen henkilöstönsä ja aloittaa yt-neuvottelut
Hallituksen uudet rajoitustoimet saivat ravintolayhtiön reagoimaan välittömästi.
Toni Rajamäki
Brändit
Burger King ja Taco Bell avaavat yhteisen ravintolakokonaisuuden Espooseen
Tunnetut brändit lyövät hynttyyt yhteen ja avaavat ravintolansa ensi vuonna.
Toni Rajamäki
Brändit
Toimitusjohtaja syyttää markkinointia Burger Kingin toisen neljänneksen epäonnistumisesta Yhdysvalloissa
Ravintolaketju epäonnistui vuoden toisella neljänneksellä. Syyttävä sormi osoittaa etenkin markkinointiin.
Toni Rajamäki
Brändit
Foodora avaa Helsingin keskustaan oman pop up -ravintolan
Yritys haluaa kokeilla, kuinka fyysinen ravintola voi toimia ilman omia keittiötiloja.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Hyvin tienaavat ovat valmiita aloittamaan kulutusjuhlan saatuaan koronarokotteen
Tilanteen helpottaessa etenkin johtavassa asemassa olevat henkilöt, ylemmät toimihenkilöt ja pääkaupunkiseudulla asuvat ihmiset haluavat ottaa vapaudesta kaiken irti.
Toni Rajamäki
Brändit
Ravintolabrändi Taco Bell laajenee Suomessa
Kansainvälinen jättiketju kasvaa vauhdilla myös Suomessa.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Ulkomainosyhtiö Clear Channel tarjoaa ravintoloille näkyvyyttä maksutta
Kampanja on käynnissä kesä-heinäkuun vaihteessa.
Toni Rajamäki
Brändit
Woltista voi pian tilata Olavi Uusivirran yksityiskeikan – ravintola-alan teknologiabrändi kasvattaa valikoimaansa aktiivisesti
Wolt lanseeraa uuden konseptin, jonka uskotaan osoittautuvan huippusuosituksi.
Toni Rajamäki
Brändit
Suomen arvostetuin olutbrändi on avaamassa jättimäisen panimon Viroon
“Etsimme pitkään ja turhaan lisäkapasiteettia Suomesta”, sanoo panimon perustaja.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Messutoiminnan pysähtyminen toi lähes puolen miljardin euron menetykset
Messuja ei ole pystytty järjestämään yli vuoteen.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Etla ennustaa: yksityinen kulutus kasvaa tänä vuonna
Kulutuksen elpyminen on kuitenkin riippuvainen rokotusmääristä.
Toni Rajamäki
Brändit
Yksi maailman tunnetuimmista ravintolabrändeistä rantautuu viimeinkin Suomeen
Ensimmäiset ravintolat avataan jo tänä vuonna.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Kauppakeskusten kävijämäärät laskivat, mutta yksittäinen asiakas kulutti keskimäärin enemmän rahaa kuin edellisvuotena
Koronapandemia teki kauppakeskusten vuodesta haastavan.
Toni Rajamäki
Brändit
Akseli Herlevin ravintolat pitävät henkilöstönsä töissä koronasulun ajan – “Me aiomme pistää koronaperkeleelle hanttiin”
Naughty BRGR -ravintoloissa on varauduttu hyvin tulevaan koronasulkuun.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Panimojuomien myynti kasvoi Suomessa koronarajoituksista huolimatta – nämä tuoteryhmät olivat kuluttajien suosikit
Panimojuomien myynti nousi viime vuonna Suomessa yli 800 miljoonaan litraan.
Toni Rajamäki
Brändit
Pikaruokaketju Burger King uudisti visuaalisen brändinsä turvallisin keinoin
Pikaruokaketju Burger King lähti uuteen vuoteen kirjaimellisesti uudella ilmeellä. Amerikkalaisyhtiö uudisti visuaalisen ilmeensä ensimmäistä kertaa yli 20 vuoteen.
Toni Rajamäki
Tilaa uutiskirje
Saat viikoittaisen koosteen tärkeimmistä uutisista suoraan mailiisi.
Kyllä, Haluan liittyä MarkkinointiUutisten sähköpostilistalle.
Tietosuoja- ja rekisteriselosteen löydät
täältä
.
Kiitos! Lähetys onnistui, käythän vielä hyväksymässä tilauksen sähköpostissasi.
Hups! Jotain meni pieleen - jos ongelma ei poistu, olethan yhteydessä niin korjaamme sen.