MarkkinointiUutiset
MarkkinointiUutiset
Uusimmat
Media
Ilmiöt
Luovuus
Näkökulma
Digitaalisuus
Brändit
Toimistot
Mainonta
Etusivu
Media
Ilmiöt
Luovuus
Näkökulma
Digitaalisuus
Brändit
Toimistot
Mainonta
Tekijät
Ota yhteyttä
Tietosuojaseloste
Artikkelit joiden aihe on
Ravintolat
Brändit
Kotipizzalle sarjavoitto European Franchise Awards -tapahtumassa
Suomalainen franchising-veteraani valittiin eurooppalaiseen kunniagalleriaan.
Mikko Perttunen
Brändit
🔍 Kyrön markkinointijohtaja: Suomalaisuus tarkoittaa eri asioita eri markkinoilla – hyvä tarina on kaiken keskiössä
Kyrö Distilleryn tuore markkinointijohtaja Tiina Robin kertoo, että kansainvälisille markkinoille murtautuminen vaatii rohkeutta ja omaa ääntä, mutta myös lokalisaatiota.
Mikko Perttunen
Mainonta
Italialainen olutbrändi rakentaa piazzan Helsingin keskustaan lauantaina
Brändin historia ulottuu 1800-luvulle saakka.
Mikko Perttunen
Ilmiöt
Foodoran ja S-ryhmän ravintoloiden yhteistyö laajenee valtakunnalliseksi
Lähes 120 ravintolan kotiinkuljetukset elokuusta alkaen yksinomaan Foodorasta.
Mikko Perttunen
Mainonta
McDonald’s on ollut näkyvä osa populaarikulttuuria viime vuosikymmenet – nyt tätä roolia hyödynnetään tuoreessa kampanjassa
Uusi ateria on tarjolla ensi viikolla yli sadassa maassa.
Mikko Perttunen
Brändit
🔍 Jokainen asiakaskohtaaminen on markkinointitilanne – henkilökunnalla on valtava merkitys ravintolan brändin luomisessa
Samasta vai erikseen -podcastin tekijät haluavat lisätä positiivisuuspuhetta ravintola-alalla.
Mikko Perttunen
Toimistot
Nord DDB Helsingin McDrip-kampanjalle ehdokkuus Gerety Awardseissa
Palkinnot jakaa all female -tuomaristo.
Mikko Perttunen
Brändit
Ensimmäistä kertaa Suomessa järjestetty pohjoismainen Michelin-gaala toi uuden tähtiravintolan Helsingin ulkopuolelle
Michelin Young Chef -tunnustuspalkinto tuli Suomeen.
Mikko Perttunen
Ilmiöt
Vähittäiskaupan aika keskustojen ensisijaisena vetovoimatekijänä on ohi – suomalaiset kaipaavat kylille nyt elämyksiä
Ilmaiset ulkoilmatapahtumat nousevat listan kärkeen. Helsinkiläiset toivovat parempaa käveltävyyttä.
Mikko Perttunen
Brändit
Pernod Ricard tuli katumapäälle ja lopettaa toimintonsa Venäjällä
Restel on taas valmis yhteistyöhön.
Mikko Perttunen
Digitaalisuus
Kävijävirtoja ennustavaa Tampereen Pulssi -työkalua pilotoidaan lätkän MM-kisoissa
Työkalun luomat ennustetiedot mahdollistavat tulevaisuudessa muun muassa kohdennetumman markkinoinnin.
Mikko Perttunen
Brändit
Uudistuneesta Helsinki-Vantaan lentokentästä kansainvälinen näyteikkuna monelle kotimaiselle brändille – kesän ja syksyn aikana aukeaa 17 uutta ravintolaa ja myymälää
Yhteensä liiketilaa valmistuu noin 3000 neliötä lisää.
Mikko Perttunen
Ilmiöt
Kiinnostavimmat markkinointiuutiset maailmalta: Ilmaisia burritoja, kiitos!
McDonald’s-yrittäjät kärysivät lapsityövoiman käytöstä. Linkedinillä hurja määrä uusia käyttäjiä.
Mikko Perttunen
Mainonta
Kaunareiden Ridge ruokalähettinä – Foodora lanseerasi pro-palvelunsa erikoisella tavalla
Pro-asiakkaat saavat kotiinkuljetukset kiinteällä kuukausimaksulla.
Mikko Perttunen
Brändit
McDonald’sin markkinointikampanjat purivat – työhakemuksia tuli tammikuussa ennätysmäärä
Aika kultaa muistot -kampanjassa esitellään aitoja tilanteita pikaruokalamaailmasta.
Mikko Perttunen
Mainonta
🔍 Hannu Medina kouluttaa sateenkaariviestinnästä ja -markkinoinnista pääasiassa naisia, sillä miehet eivät uskalla hänen luennoilleen
Suomessa yritykset huomioivat sateenkaariviestinnän ja -markkinoinnin yhden viikon aikana vuodesta, ja muina aikoina asia unohdetaan. Se on alentavaa, sanoo sateenkaariviestinnän pioneeri Hannu Medina.
Iina Kansonen
Mainonta
Mihin tarpeeseen ruokamainokset vetoavat? Uusi oppimateriaali ohjaa tutkimaan ruokamainontaa myös ekologisuuden näkökulmasta
Ruoasta liikkuu valtavasti ristiriitaista ja virheellistäkin tietoa.
Mikko Perttunen
Ilmiöt
Tutkimus paljastaa: Suomalaiset aikovat säästää tänä vuonna eniten ulkona syömisestä, vaateostoksista ja matkailusta
MarkkinointiUutisten ja IROResearchin tutkimuksen mukaan 51 prosenttia suomalaisista kokee ostovoimansa heikentyneen viime vuoden jälkimmäisellä puoliskolla.
Iina Kansonen
Ilmiöt
Päivittäistavaroiden verkkokauppa kasvoi 70 prosenttia koronapandemiaa edeltäneestä ajasta
Kuluttajat käyttävät rahaa erityisesti matkailuun ja ulkona syömiseen, kertoo kuluttajien rahankäyttöä tutkiva tuore selvitys.
Iina Kansonen
Brändit
Starbucks alkaa hyödyntää Web3:a ja NFT-teknologiaa kanta-asiakkuusjärjestelmässään
Globaali huippubrändi hyppää mukaan Web3-maailmaan ja tarjoaa asiakkailleen mahdollisuuden immersiiviseen kahvilakokemukseen.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Näistä asioista suomalaiskuluttajat säästävät juuri nyt
Dagmarin tekemän tutkimuksen mukaan oma taloustilanne mietityttää monia suomalaisia, ja se näkyy ostokäyttäytymisessä.
Toni Rajamäki
Brändit
Hartwall laajentaa yhteistyötään PepsiCon kanssa ja saa valikoimaansa huipputunnetut brändit
"Uuden avauksemme myötä voimme tarjota asiakkaillemme hieman ekstraa niin kauppa- kuin ravintolapuolella", sanoo Hartwallin toimitusjohtaja Kalle Järvinen.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
S-ryhmän hotelleilla ja ravintoloilla kaikkien aikojen kesä – “Kasvuluvut ovat huimia, vaikka ulkomaisten matkailijoiden määrä on vielä kaukana koronaa edeltävistä ajoista”
S-ryhmän menestys kertonee siitä, että koko matkailu- ja ravintola-ala on saanut pitkästä aikaa ilouutisia.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Näihin asioihin suomalaiset aikovat kuluttaa rahaa aiempaa enemmän tänä kesänä
Taloudellinen epävarmuus ei ole vienyt kulutusintoa suomalaisilta, kertoo MarkkinointiUutisten ja IROResearchin selvitys.
Toni Rajamäki
Brändit
McDonald’s jättää Venäjän pysyvästi
Pikaruokaketju oli aiemmin sulkenut kaikki ravintolansa, ja nyt yhtiö aikoo myydä kaikki kiinteistönsä Venäjällä.
Toni Rajamäki
Brändit
“Google ei ole Hesburgerin virallinen kanava” – Pikaruokaketju vahvistaa, että kaikki ravintolat Venäjällä suljetaan suunnitellusti
Hesburger on saanut rapaa niskaansa, koska yhtiön Venäjän-ravintolat näyttävät yhä olevan auki. Todellisuudessa valtaosa yhtiön omista ravintoloista on jo suljettu.
Toni Rajamäki
Brändit
Mielenkiintoisimmat markkinointiuutiset maailmalta: Eläinten oikeuksia puolustava Peta kasvatti kampanjallaan McDonald’sin myyntiä
McDonald's sai yllättävää vetoapua kasvipohjaisen hampurilaisen myyntiin. Netflix harkitsee mainosten tuomista palveluunsa. Disney on luonut emotionaalisimman siteen kuluttajiin, kertoo tuore tutkimus
Toni Rajamäki
Brändit
Hesburgerin hidas poistuminen Venäjältä on synnyttänyt keskustelua – toimitusjohtaja Kari Salmela kommentoi tilannetta
Hesburger kertoo olevansa huolissaan kansallistamiskeskustelusta.
Toni Rajamäki
Brändit
Coca-Cola, Pepsi, McDonald’s ja Starbucks keskeyttävät toimintansa Venäjällä – useilta tunnetuilta brändeiltä odotetaan yhä vastaavaa päätöstä
Toni Rajamäki
Brändit
Globaaleja huippubrändejä boikotoidaan, koska yhtiöt ovat jatkamassa liiketoimintaansa Venäjällä
Muun muassa Coca-Cola ja McDonald’s ovat joutuneet myrskynsilmään sosiaalisessa mediassa.
Toni Rajamäki
Brändit
Hesburger jakaa Ukrainassa ravintoloidensa ruoan ilmaiseksi
Hesburger jakaa Ukrainassa ravintoloidensa ruokaa vapaaehtoisten työntekijöiden avulla.
Minna Lehto
Brändit
Mielenkiintoisimmat markkinointiuutiset maailmalta: Meta estää Venäjän valtionmediaa mainostamasta, Cannes Lions palkitsi vuoden luovimman markkinoijan
Facebookin emoyhtiö ryhtyi toimiin Venäjän hyökkäyksen takia. AB InBev voitti vuoden luovimman markkinoijan tittelin. Ravintolaketju Applebee’s lopettaa mainostamisen CNN:llä epäonnistuneesta mainospaikan valinnasta johtuen.
Toni Rajamäki
Näkökulma
Mitä ihmettä? ”Frenchfries”-yrityksen omistaja uhkaa laatia brändikonsultista häväistyskirjoituksen!
Anssi Järvinen kiteyttää joidenkin yritysten virheellisen ajattelutavan yhteen kuvitteelliseen dialogiin.
Anssi Järvinen
Brändit
🔍 Suomalainen Singa aikoo tehdä karaokelle saman kuin Netflix teki elokuville – eikä siinä onnistuminen vaadi poppaskonsteja
“Olemme rakentaneet kokonaisen ekosysteemin karaoken ympärille mullistaen laulamisen sekä kotisohvilla että ravintoloissa”, sanoo Singan markkinointijohtaja Jouni Pesola.
Toni Rajamäki
Brändit
Suomalainen hampurilaisketju Friends & Brgrs jatkaa vahvaa kasvuaan koronasta huolimatta – Työntekijöiden määrä kaksinkertaistumassa
Ketju aikoo tänä vuonna avata uusia ravintoloita ainakin Lahteen ja pääkaupunkiseudulle.
Minna Lehto
Brändit
Michael Ovitz on dataan perehtynyt markkinointijohtaja, jonka tehtävänä on nostaa Foodora uudelle tasolle – näin hän aikoo onnistua siinä
"Kasvu vaatii tietynlaisen systemaattisuuden lisäämistä. Kampanjoihin tarvitaan yhtenäisyyttä siten, että niissä kaikkia yhdistää ydinasia, brändi", sanoo Ovitz.
Toni Rajamäki
Brändit
Uusi maksupalvelualan toimija haluaa auttaa yrityksiä kanta-asiakkuuksien avulla – ”Tavoitteena on tuoda ihmiset takaisin kivijalkaliikkeisiin”
Palofy tarjoaa maksupäätteen, joka houkuttaa visuaalisesti näyttävällä viestillä liittymään kanta-asiakkaaksi.
Minna Lehto
Brändit
Hesburgerin myynti palasi “normaalille” tasolle koronasta huolimatta – vain reilut puolet myynnistä tulee enää kassalta
Uudet tilauskanavat ovat tuoneet ravintoloille helpotusta vaikeana pandemia-aikana.
Toni Rajamäki
Brändit
Friends & Brgrsin, Savoyn ja monia muita ravintolabrändejä omistava Noho Partners lomauttaa lähes koko Suomen henkilöstönsä ja aloittaa yt-neuvottelut
Hallituksen uudet rajoitustoimet saivat ravintolayhtiön reagoimaan välittömästi.
Toni Rajamäki
Brändit
Burger King ja Taco Bell avaavat yhteisen ravintolakokonaisuuden Espooseen
Tunnetut brändit lyövät hynttyyt yhteen ja avaavat ravintolansa ensi vuonna.
Toni Rajamäki
Brändit
Toimitusjohtaja syyttää markkinointia Burger Kingin toisen neljänneksen epäonnistumisesta Yhdysvalloissa
Ravintolaketju epäonnistui vuoden toisella neljänneksellä. Syyttävä sormi osoittaa etenkin markkinointiin.
Toni Rajamäki
Brändit
Foodora avaa Helsingin keskustaan oman pop up -ravintolan
Yritys haluaa kokeilla, kuinka fyysinen ravintola voi toimia ilman omia keittiötiloja.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Hyvin tienaavat ovat valmiita aloittamaan kulutusjuhlan saatuaan koronarokotteen
Tilanteen helpottaessa etenkin johtavassa asemassa olevat henkilöt, ylemmät toimihenkilöt ja pääkaupunkiseudulla asuvat ihmiset haluavat ottaa vapaudesta kaiken irti.
Toni Rajamäki
Brändit
Ravintolabrändi Taco Bell laajenee Suomessa
Kansainvälinen jättiketju kasvaa vauhdilla myös Suomessa.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Ulkomainosyhtiö Clear Channel tarjoaa ravintoloille näkyvyyttä maksutta
Kampanja on käynnissä kesä-heinäkuun vaihteessa.
Toni Rajamäki
Brändit
Woltista voi pian tilata Olavi Uusivirran yksityiskeikan – ravintola-alan teknologiabrändi kasvattaa valikoimaansa aktiivisesti
Wolt lanseeraa uuden konseptin, jonka uskotaan osoittautuvan huippusuosituksi.
Toni Rajamäki
Brändit
Suomen arvostetuin olutbrändi on avaamassa jättimäisen panimon Viroon
“Etsimme pitkään ja turhaan lisäkapasiteettia Suomesta”, sanoo panimon perustaja.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Messutoiminnan pysähtyminen toi lähes puolen miljardin euron menetykset
Messuja ei ole pystytty järjestämään yli vuoteen.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Etla ennustaa: yksityinen kulutus kasvaa tänä vuonna
Kulutuksen elpyminen on kuitenkin riippuvainen rokotusmääristä.
Toni Rajamäki
Brändit
Yksi maailman tunnetuimmista ravintolabrändeistä rantautuu viimeinkin Suomeen
Ensimmäiset ravintolat avataan jo tänä vuonna.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Kauppakeskusten kävijämäärät laskivat, mutta yksittäinen asiakas kulutti keskimäärin enemmän rahaa kuin edellisvuotena
Koronapandemia teki kauppakeskusten vuodesta haastavan.
Toni Rajamäki
Brändit
Akseli Herlevin ravintolat pitävät henkilöstönsä töissä koronasulun ajan – “Me aiomme pistää koronaperkeleelle hanttiin”
Naughty BRGR -ravintoloissa on varauduttu hyvin tulevaan koronasulkuun.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Panimojuomien myynti kasvoi Suomessa koronarajoituksista huolimatta – nämä tuoteryhmät olivat kuluttajien suosikit
Panimojuomien myynti nousi viime vuonna Suomessa yli 800 miljoonaan litraan.
Toni Rajamäki
Brändit
Pikaruokaketju Burger King uudisti visuaalisen brändinsä turvallisin keinoin
Pikaruokaketju Burger King lähti uuteen vuoteen kirjaimellisesti uudella ilmeellä. Amerikkalaisyhtiö uudisti visuaalisen ilmeensä ensimmäistä kertaa yli 20 vuoteen.
Toni Rajamäki
Tilaa uutiskirje
Saat viikoittaisen koosteen tärkeimmistä uutisista suoraan mailiisi.
Kyllä, Haluan liittyä MarkkinointiUutisten sähköpostilistalle.
Tietosuoja- ja rekisteriselosteen löydät
täältä
.
Kiitos! Lähetys onnistui, käythän vielä hyväksymässä tilauksen sähköpostissasi.
Hups! Jotain meni pieleen - jos ongelma ei poistu, olethan yhteydessä niin korjaamme sen.