UUSIMMAT
AIHEET
Viestintä
Myynti
Ilmiöt
Brändit
Digitaalisuus
Kolumni
Luovuus
Mainonta
Media
Toimistot
Kolumnit
Artikkelit joiden aihe on
Data ja analytiikka
Brändit
Neljä toimitusjohtajaa kertoo, näkyykö kaoottinen maailmantilanne suomalaisyritysten markkinointi-investoinneissa
13.4.2022 15:00
Haastavina aikoina yritysten kannattaa kääntää katse brändinrakentamiseen, neuvovat asiantuntijat.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Asiantuntijat povaavat: Yhdysvaltalaisten mainos- ja markkinointiteknologioiden käyttö vaarassa EU-viranomaisten Google Analytics -päätösten myötä
13.4.2022 12:30
"Tilanne todennäköisesti koskee kaikkia alustoja, jotka Google Analyticsin tapaan prosessoivat Euroopan tietosuoja-asetusten piiriin kuuluvien henkilöiden evästedataa", sanoo Anders Pilgaard Andersen.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Katso tästä Grand Onen kaikki voittajat
8.4.2022 9:15
Digitaalisille palveluille ja markkinointiviestinnän töille tarkoitetussa Grand One -kilpailussa voittajia palkittiin 19 eri sarjassa.
Toni Rajamäki
Brändit
🔍 Elina Koivisto selvitti datan avulla, kuinka vaikuttavia Suomen vastuullisimmaksi äänestetyt brändit tosiasiassa ovat: ”Mielikuvat eivät aina vastaa todellisuutta”
6.4.2022 7:05
Yritysten ja brändien vastuullisuutta ei voi mitata kuluttajien mielikuvilla, Upright Projectin markkinointijohtaja Elina Koivisto muistuttaa.
Iina Kansonen
Ilmiöt
Kyselytutkimus: Suomalaiset naiset kokevat teknologia-alan tylsänä ja monimutkaisena
30.3.2022 15:05
Naiset hakeutuvat edelleen alalle miehiä harvemmin.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Google keskeyttää mainosten myynnin Venäjällä
4.3.2022 11:05
Googlen päätös on voimassa toistaiseksi. Aiemmin yhtiö oli jo estänyt Venäjän valtionmedian mainostamisen.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Markkinoijien suosiman Salesforcen vahva kasvu jatkuu
3.3.2022 12:40
Salesforce teki viimeisimmällä vuosineljänneksellään 26 prosentin kasvun.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Mikä saa ihmiset sitoutumaan työnantajaansa? Markkinointialan toimitusjohtajat painottavat työn mielekkyyden ja työyhteisön merkitystä
3.3.2022 8:30
Mielenkiintoiset työtehtävät ovat sitoutumisen kannalta tärkeämpiä kuin palkka, selviää kyselytutkimuksesta.
Minna Lehto
Digitaalisuus
Lähes puolet suomalaisista suosii mainonnalla rahoitettavaa verkkopalvelujen liiketoimintamallia
1.3.2022 8:55
Reilu 40 prosenttia suomalaisista kertoo olevansa huolissaan omasta tietosuojastaan.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Teknologiayhtiö Solita rakentaa EU-kansalaisille palvelun, jonka avulla jopa sadat miljoonat ihmiset saattavat osallistua ilmastonmuutoksen vastaiseen taisteluun
21.2.2022 7:00
Hankkeessa on mukana 16 toimijaa kahdeksasta eri maasta. Solitan lisäksi Suomesta mukana on Sitra.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Liana Technologies pyrkii nyt valloittamaan Ruotsin, jossa paikallisilla yrityksillä on paljon opittavaa markkinointiteknologian hyödyntämisestä
18.2.2022 9:10
Toimitusjohtaja Samuli Tursaan mukaan suomalaiselle insinööriosaamiselle on tarvetta Ruotsissa.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
MarkkinointiUutiset etsii asiantuntijoita – hae mukaan!
18.2.2022 12:37
Asiantuntijoilta pyydetään mielipiteitä markkinoinnissa puhuttaviin aiheisiin.
Toimitus
Media
Meta linjasi: Ei uhkaa lähtevänsä Euroopasta
10.2.2022 9:20
Meta otti kohuun kantaa ja kertoi, ettei yhtiö uhkaa päättävänsä palveluitaan Euroopassa.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
IAB Europen TCF-standardi rikkoo viranomaisten mukaan GDPR:ää – pitääkö suomalaisyritysten olla huolissaan?
9.2.2022 15:50
Belgian tietosuojaviranomaiset langettivat rikkomuksesta IAB Europelle 250 000 euron sakot.
Toni Rajamäki
Media
Meta uhkaa viedä Facebookin ja Instagramin pois Euroopasta, mutta onko kyseessä puhdas bluffi? Näin vastaa asiantuntija Petri Mertanen
8.2.2022 14:50
"Jos ajatellaan asiaa varallisuuden kautta, niin kyllähän Metalla on varaa lähteä", sanoo Petri Mertanen.
Toni Rajamäki
Brändit
🔍 Schibsted Suomi aloitti historiallisen markkinointikampanjan, jolla halutaan kertoa yhtiön brändien poikkeuksellisista mainostamismahdollisuuksista
9.2.2022 7:00
Schibsted on valtava kansainvälinen konserni, mutta yhtiötä ei tunneta Suomessa kovin hyvin – ainakaan vielä.
Toni Rajamäki
Media
Meta uhkaa viedä Facebookin ja Instagramin eurooppalaisilta pois
7.2.2022 15:20
Meta haluaa siirtää dataansa vapaasti Pohjois-Amerikkaan, mikä rikkoo EU:n lakeja.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
Nämä olivat MarkkinointiUutisten luetuimmat jutut tammikuussa
4.2.2022 9:50
Muun muassa vastuuttomien eläinkuvien käyttö markkinoinnissa ja Eka Ruolan haastattelu kiinnostivat lukijoita tammikuussa.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Tutkimus: Yritysten johto jarruttaa usein pk-yritysten datalla johtamista
3.2.2022 13:00
“Ei haluta muuttua. Koetaan, että näin on ennenkin tehty”, sanoo tutkimuksesta vastannut Susanna Karhu.
Toni Rajamäki
Kolumni
Google Analyticsia ollaan tuomitsemassa laittomaksi - onko suomalaisyrityksillä aihetta paniikkiin?
28.1.2022 8:00
Miten Itävallan kohu vaikuttaa suomalaisyrityksiin, jotka käyttävät Google Analyticsia? Sitä asiaa perkaa Petri Mertanen kolumnissaan.
Petri Mertanen
Toimistot
TBWA\Helsinki vahvistuu pitkään Metalla työskennelleellä Jukka-Pekka Syrjäaholla, joka tuo toimistoon arvokasta tietoa metaversumista
27.1.2022 8:55
Syrjäaho on viettänyt viimeiset kuusi vuotta Metalla vastaten Suomen markkinan suurasiakkaista.
Toni Rajamäki
Brändit
Michael Ovitz on dataan perehtynyt markkinointijohtaja, jonka tehtävänä on nostaa Foodora uudelle tasolle – näin hän aikoo onnistua siinä
25.1.2022 12:35
"Kasvu vaatii tietynlaisen systemaattisuuden lisäämistä. Kampanjoihin tarvitaan yhtenäisyyttä siten, että niissä kaikkia yhdistää ydinasia, brändi", sanoo Ovitz.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
GDPR-kohu Googlen ympärillä muuttanee markkinointia, sanoo asiantuntija
25.1.2022 10:45
Itävallan dataviranomainen pitää Google Analyticsin käyttöä GDPR:n vastaisena. Asiantuntija Fredrik Rönnlund ei kuitenkaan usko, etteikö Google voisi enää toimia Euroopan markkinoilla.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Näin moni yritys ulkoistaa sometekemisensä vuonna 2022
20.1.2022 13:50
Yli puolet pohjoismaisista yrityksistä tuskailee somemarkkinoinnissa ajan löytämisen kanssa.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
Suurimmalla osalla suomalaisyrityksistä puuttuu analytiikan ja asiakaskokemuksen osaajat – asiantuntija Anna Lehdon mukaan datan arvon ymmärtäminen on kilpailukyvyn kannalta kriittistä
20.1.2022 11:20
"Datan analysointi ja jalostaminen vaatii erityisosaamista, eikä sen voi olettaa kuuluvan esimerkiksi sisällöntuottajan toimenkuvan oheen".
Toni Rajamäki
Edellinen
Seuraava
Tilaa uutiskirje
Saat viikoittaisen koosteen tärkeimmistä uutisista suoraan mailiisi.
Kyllä, Haluan liittyä MarkkinointiUutisten sähköpostilistalle.
Tietosuoja- ja rekisteriselosteen löydät
täältä
.
Kiitos! Tilaus onnistui.
Hups! Jotain meni pieleen - jos ongelma ei poistu, olethan yhteydessä niin korjaamme sen.