Supermetrics
Digitaalisuus

Supermetricsin liikevaihto kasvoi 50 prosentilla ja oli yli 36 miljoonaa euroa

26.4.2022 10:45
Toni Rajamäki
Työntekijämäärä on noussut 260:een, ja kasvu jatkuu rajuna: tämän vuoden loppuun mennessä henkilöstömäärän arvioidaan olevan 400.

Markkinointidatan integrointiin erikoistuneen suomalaisyrityksen Supermetricsin väkevä kasvu jatkui viime vuonna, yhtiö tiedottaa. 

Viime vuonna liikevaihto kasvoi edellisvuoteen verrattuna 50 prosentilla oli ja 36,1 miljoonaa euroa. Liiketulos oli 6,1 miljoonaa euroa. Henkilöstön koko kasvoi 137 työntekijästä 260:een. 

Yhtiö ennustaa vahvan kasvun jatkuvan myös tänä vuonna, ja loppuvuodesta henkilöstön koko saattaa olla jo 400.

MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)

Maaliskuussa 2022 Viva Technology valitsi Supermetricsin Euroopan top100-listalleen, jossa ennustetaan tulevia yksisarvisia eli listaamattomia yhtiöitä, joiden arvo voi lähitulevaisuudessa ylittää miljardi dollaria.

– Olemme investoineet yhtiömme kasvuun jatkuvasti enemmän ja onnistuneet silti pysymään voitollisina. Tänä vuonna tavoitteenamme on jatkaa vahvalla kasvun tiellä, sanoo Supermetricsin perustaja ja toimitusjohtaja Mikael Thuneberg (kuvassa) tiedotteessa.

– Rekrytoimme uusia osaajia kiihtyvällä tahdilla vastaamaan jatkuvasti kasvavaan kysyntään. Ennakoimme, että yhtiömme koko tuplaantuu meneillään olevan tilikauden aikana ja samalla liikevaihtomme kasvaa yli 50 prosentilla. Yhdysvaltojen markkinan tärkeys nousee vielä nykyistäkin suuremmaksi tänä vuonna, hän lisää.

Lue myös: Mikael Thuneberg rakensi datankeruutyökalun, jota tarvitsi itse – sitten myös maailman suurimmat yhtiöt ottivat sen käyttöönsä

Supermetrics on tänä päivänä alansa yksi menestyneimmistä yrityksistä maailmassa. Yrityksellä on toimistot Helsingissä, Dublinissa, Vilnassa, Atlantassa ja Singaporessa. 

Supermetrics on toiminut tiennäyttäjänä etenkin käyttäjäystävällisten datatyökalujen luojana. Näin yritys on demokratisoinut dataa yrityksissä ja mahdollistanut datan hyödyntämisen myös ei-teknisille työntekijöille.

– Markkinointidatan sofistikoitunut integrointi sadoilta eri alustoilta ja tietovarastoista on monen yrityksen haaste. Datan räjähdysmäinen kasvu ja siiloutuminen eri kohteisiin vaikeuttaa seurantaa, raportointia ja analysointia, joten markkinointialan dataongelma ei ole häviämässä –  päinvastoin. Hienostuneista datan integrointiratkaisuista on tulossa yritysten elinehto, Thuneberg jatkaa. 

Supermetricsin yli 17 000 asiakkaan joukkoon kuuluu liuta nimekkäitä yrityksiä ja organisaatioita, kuten Hubspot, Volvo, Dow Jones, Fox, Neste, Fortum, Sanoma, SOK ja Posti.