Supermetrics
Digitaalisuus

Supermetrics sai harvinaista kunniaa: yhtiön markkinointidatan integrointityökalu pääsi Google Workspacen suosittelemien sovellusten joukkoon

16.6.2022 8:50
Toni Rajamäki
Yksikään suomalaisyritys ei ollut aiemmin päässyt listalle mukaan.

Suomalainen teknologiayhtiö, markkinointidatan integrointityökalua tarjoava Supermetrics on saanut harvinaista kunniaa, sillä yhtiön työkalu valittiin Google Workspacen suosittelemien sovellusten joukkoon.

Google Workspace valitsee vuosittain joukon työskentelysovelluksia, joita se suosittelee asiakkailleen tarkkojen testaustensa perusteella. Listalla on mukana vain 12 suositusta, joten seula on kova. Yksikään suomalaisyritys ei ollut aiemmin saanut työkaluaan listalle.

MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)

Google Workspacen kuvauksen mukaan sen suosittelemat työkalut ovat turvallisia ja luotettavia, ja ne on helppo ottaa käyttöön kaikenkokoisissa organisaatioissa. Arviointikriteerinä on myös sovellusten strateginen yhteensopivuus Google Workspace -ympäristön kanssa. 

– Google Workspace on meille tärkeä kumppani ja olemme tehneet yhteistyötä heidän kanssaan Supermetricsin alkuvaiheista lähtien. Google Workspace -markkinapaikassa on tuhansia sovelluksia, joten suositeltujen sovellusten joukkoon pääsy on meille suuri kunnia ja myös merkittävää liiketoimintamme kannalta, sanoo Supermetricsin toimitusjohtaja Mikael Thuneberg (kuvassa) tiedotteessa.

Supermetricsin työkalulla yhdistetään hajallaan eri alustoilla olevaa markkinointidataa analysoitavaksi ja raportoitavaksi esimerkiksi eri yritysjärjestelmiin, kuten Google Sheetsiin, Google Data Studioon ja Microsoft Exceliin.

Helsingistä, Dublinista, Vilnasta, Atlantasta ja Singaporesta käsin toimiva yritys on kasvanut viime vuodet vauhdilla. Viime vuonna henkilöstömäärä liki tuplaantui ja kasvoi 260:een. Tämän vuoden loppuun mennessä työntekijöitä odotetaan olevan jo 400. Aiemmin kesäkuussa yhtiö kertoi palkkaavansa Irlantiin yli 100 uutta työntekijää. Viime vuonna Supermetricsin liikevaihto kasvoi yli 50 prosentilla ja oli reilut 36 miljoonaa euroa.

Lue myös: Mikael Thuneberg rakensi datankeruutyökalun, jota tarvitsi itse – sitten myös maailman suurimmat yhtiöt ottivat sen käyttöönsä