Superson
Toimistot

Superson laajentaa Amsterdamiin – uusi yksikkö avaa EMEA-alueen markkinat

9.11.2023 13:40
Mikko Perttunen
Supersonin luovaksi johtajaksi on nimitetty Jussi Solja.

Superson avaa yksikön Amsterdamiin. Yksikön markkina-alueena on koko EMEA-alue.

Amsterdamin yksikön vetäjäksi ja EMEA-alueen toimitusjohtajaksi on nimitetty Cathy Desaunois (pääkuvassa), jolla on yli 30 vuoden kokemus kansainvälisten brändien markkinoinnin parista 17 maassa ja työskentelystä viidessä eri maassa.

Desaunois on tehnyt töitä monien tunnettujen globaalien brändien kanssa. Näitä ovat esimerkiksi Nike, Adidas, Fiat Group, Vodafone, Formula One, America's Cup ja useat Virgin Groupin yritykset, kuten Virgin Active, Virgin Radio, Virgin Games, Virgin Money, Virgin Cafe ja Virgin Unite.

Supersonin luovaa prosessia johtamaan on myös nimitetty Jussi Solja. Hänelläkin on yli 30 vuoden kokemus globaalista luovasta johtamisesta sekä toimisto- että asiakastehtävistä tunnettujen yritysten parissa, joita ovat esimerkiksi Nokia, Virgin Mobile, Honda, Dubai Tourism, Dubizzle, Wizz Air, Supercell, Rovio, Polar, Siemens ja Warner Music.

Jussi Solja on Supersonin uusi luova johtaja. Kuva: Superson

– Työskentelemme aidosti asiakkaan tiimin jatkeena kullakin markkinalla erikseen. Näin pystymme ketterästi skaalautumaan ja auttamaan globaaleja brändejä toimimaan tarpeen mukaan paikallisesti tai vastaavasti auttamaan paikallisia toimijoita saamaan globaalia näkyvyyttä, luova johtaja Solja kuvailee tiedotteessa.

Supersonin toimintamalli perustuu spesialistiverkostoon, josta räätälöidään kuhunkin asiakasprojektiin soveltuvat tiimit. Toimintamallilla jokaiselle asiakkaalle kootaan tiimi yli 600 itsenäisen freelanceryrittäjän globaalista verkostosta.

Heillä on osaamista jokaiselta markkinointiviestinnän alalta aina perinteisistä palveluista uusiin nouseviin teknologioihin.
MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)

– Heillä on osaamista jokaiselta markkinointiviestinnän alalta aina perinteisistä palveluista uusiin nouseviin teknologioihin, kuten tekoälyyn, Web3:een tai immersiivisiin ja pelillisiin kokemuksiin, Desaunois kertoo.

– Monet spesialisteistamme pitävät joustavasta työskentelymallistamme. Se myös antaa heille mahdollisuuden tehdä yhteistyötä asiakkaiden kanssa, joista he ovat aidosti kiinnostuneita, Solja lisää.

Vuonna 2019 Superson avasi Helsingin toimiston rinnalle yksikön Singaporeen tukemaan APAC-alueen valloitusta. Amsterdam on nyt yrityksen kolmas toimipaikka.

Lue myös: 🔍 "Pykälän verran isompi" – Superson toteutti Amazon Prime Videon brändikampanjan 450 miljoonan kuluttajan markkinalle

Supersonin vuonna 2012 perustanut Samppa Vilkuna on sitä mieltä, ettei alan nykyisiin haasteisiin voida vastata enää perinteisillä työkäytännöillä.

– Markkinoijat joutuvat päivittäin kohtaamaan uutta teknologiaa, uutta kilpailua ja avaamaan uusia markkinoita, ja jokainen haaste on erilainen. Superson syntyi vastalääkkeeksi tähän, Vilkuna kertoo.