Kuvaaja:
Brändit

Suositelluin jäätelö oli tänä vuonna myös kaikista brändeistä suositelluin: ”Jos kuluttajilta tulee rakkauskirjeen muotoon kirjoitettuja asiakaspalautteita, jotain on tehty oikein”

11.9.2023 15:31
Mikko Perttunen
Anne Giersberg siirtyi 3 Kaverin palvelukseen.

3 Kaverin jäätelö piti jo neljättä vuotta kärkisijaa suositelluimpana jäätelönä Taloustutkimuksen Brändien arvostus -tutkimuksessa. Tänä vuonna se nousi kaikkien yli 650 tutkimuksessa mukana olleen brändin joukosta suositelluimmaksi.

Lue myös: Fiskars on tänäkin vuonna Suomen arvostetuin brändi – katso kymmenen kärki

Kaikista 3 Kaverin jäätelön käyttäjistä 49 prosenttia suosittelee sitä lähipiirilleen.

– On luontevaa, että yritys, joka on syntynyt ystävyyden pohjalta, ylläpitää myös läheistä suhdetta asiakkaisiinsa, pohtii 3 Kaverin toimitusjohtaja Jakob Hägerström tiedotteessa.

Jäätelöbrändi kertoo pitävänsä luottamusta erityisen tärkeänä, ja siksi 3 Kaveria pyrkiikin tarjoamaan mahdollisimman paljon tietoa jäätelöidensä taustalta kuluttajille. Lisäksi markkinoille pyritään tuomaan jatkuvasti jotain uutta.

"Tänä keväänä teimme jäätelöpuikon yhdessä räp-yhtye Gasellien kanssa."
MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)

– Tänä keväänä teimme jäätelöpuikon yhdessä räp-yhtye Gasellien kanssa, josta tuli huima menestys, Hägerström kertoo.

3 Kaveria jatkaa panostusta jäätelöbrändinsä kehitykseen rekrytoimalla markkinointijohtajakseen erityisesti kuluttajatuotteiden kansainvälistämisen parissa työskennelleen Anne Giersbergin. Giersberg ehti aloittaa vasta keväällä markkinointidatatoimisto Avauksen markkinointijohtajana. Tätä ennen hän on työskennellyt muun muassa Nestléllä, Bob the Robotilla, Arlalla sekä L´Oréalilla.

Lue myös: Anne Giersberg Avauksen markkinointijohtajaksi

– En ole koskaan urallani nähnyt brändiä, johon kuluttajat suhtautuvat näin vahvasti tunteella, pohtii Giersberg tiedotteessa.

Kuluttajilta tulee valtava määrä palautetta, josta osasta paistaa hyvinkin voimakas tunne. Giersberg uskookin, että myös brändin kansainvälinen potentiaali on valtava. Tällä hetkellä 3 Kaveria myy jäätelöä Suomessa ja Ruotsissa, mutta kolmannen markkinan haku on työn alla.

– Jos kuluttajilta tulee rakkauskirjeiden muotoon kirjoitettuja asiakaspalautteita, jokin brändissä on tehty oikein. Seuraavaksi meidän on onnistuttava kääntämään kohderyhmäymmärryksemme tarinaksi ja asiakaskokemukseksi, joka puhuttelee ulkomaillakin, miettii Giersberg.

Kolmen kaverin jäätelö oy on perustettu vuonna 2012. Sen liikevaihto lähestyy jo 10 miljoonaa euroa.

Lue myös: Katso mitä brändejä esimerkiksi minäkeskeiset konservatiivit arvostavat – kuluttajan arvojen ymmärtäminen on välttämätön osa brändin rakentamista