UUSIMMAT
AIHEET
Viestintä
Myynti
Ilmiöt
Brändit
Digitaalisuus
Kolumni
Luovuus
Mainonta
Media
Toimistot
Kolumnit
Artikkelit joiden aihe on
Musiikki
Mainonta
Euroviisuedustajan hyödyntäminen markkinoinnissa alkaa – Windows95Manista tulee ValokuitunenMan
12.3.2024 8:13
Teemu Keisteri haluaa valita yhteistyöt tarkoin.
Mikko Perttunen
Ilmiöt
Suomessa ilmoitettiin ennätysmäärä uusia biisejä viime vuonna – kasvua yli 30 prosenttia
6.3.2024 9:19
Uudet DIY-tekijät tekevät musiikkiaan tunnetuksi somessa.
Mitra Vasara
Kolumni
Kun puskaradio laulaa, teatterin ovi käy – word-of-mouth on teatterimarkkinoinnin tehokkain väline
1.3.2024 7:05
Faneista on tullut tärkeitä teatterin sanansaattajia. Word-of-mouth-markkinoinnin merkitys näkyy erityisesti fani-ilmiöissä, kirjoittaa Sari Andersson.
Sari Andersson
Ilmiöt
Musiikkialalle oma hiilijalanjälkilaskuri
29.2.2024 8:39
Maksuton työkalu on kaikkien musiikkialan toimijoiden ulottuvilla.
Mikko Perttunen
Media
Universal Music vetää musiikkinsa pois Tiktokista – palvelusta katoaa miljoonia kappaleita
1.2.2024 10:34
Yhtiö hallitsee valtavaa osuutta maailman musiikista.
Mikko Perttunen
Toimistot
Loud n' Live Promotions yrityssaneeraukseen – järjestelyn tarkoitus turvata tulevat tapahtumat
31.1.2024 10:32
Toimitusjohtaja Kalle Keskinen on luottavainen tulevaisuuden suhteen.
Mikko Perttunen
Digitaalisuus
Olavi Virran klassikko Hopeinen kuu julkaistiin uudelleen tekoälyn avulla siloiteltuna
18.1.2024 13:30
Tekoäly mahdollistaa vanhan musiikin avartamisen stereoäänitteeksi.
Mitra Vasara
Toimistot
Pohjoiseurooppalainen tapahtuma- ja agentuuriyhtiö United Stage laajenee Suomeen
16.1.2024 15:00
Yhtiön Suomen toiminnoista vastaa Bigday-festivaalin perustaja Henrik Hagnäs.
Mitra Vasara
Media
Radio Helsingille uusi päätoimittaja
11.12.2023 13:24
Jukka Hätisellä on vahva tausta musiikkijournalismista muun muassa Rumban päätoimittajana.
Mikko Perttunen
Toimistot
Kata Sandström Nordic Live Productionsin vastaavaksi tuottajaksi
14.11.2023 9:13
Isojen yleisötapahtumien tuottaminen ja erityisesti musiikkifestivaalit ovat vetäneet Sandströmiä puoleensa.
Mikko Perttunen
Luovuus
Teosto: Digitaaliset alustat nyt ensimmäistä kertaa suurimpana tekijänoikeuskorvausten lähteenä
26.10.2023 10:16
Maailmanlaajuisesti tekijänoikeuskorvaukset nousivat yhteensä yli 12 miljardiin euroon.
Mikko Perttunen
Media
Tutkimus: 30 prosenttia suomalaisista uskoo tekoälymusiikin lisääntyvän – kaksi kolmesta ajattelee kuitenkin vain ihmisten tekemän olevan oikeaa musiikkia
18.10.2023 10:44
Autoradio pitää edelleen paikkansa modernien kuuntelukanavien rinnalla.
Mikko Perttunen
Luovuus
Turkulaisfirma huutokauppaa yli vuosikymmenen toimineen esiintyjärekisterin
8.9.2023 9:21
Listoilta löytyy yhtyeitä, trubaduureja ja dj:eitä.
Mikko Perttunen
Media
Kolme päivää pelkkää Popedaa
31.8.2023 15:33
Tamperelaiskanava pitää meteliä ennen ja jälkeen manserockin jättiläisen stadionkonsertin.
Mikko Perttunen
Luovuus
🔎 Idea Liikennelaulun uudesta versiosta puhutteli heti – Valion yhteiskunnallisen kampanjan tuotos saattaa jäädä elämään
23.8.2023 10:05
Valion, Palefacen ja SEK:n yhteistyössä syntyneestä kappaleesta innostuttiin myös Liikenneturvassa.
Mikko Perttunen
Brändit
Flow Festival luopuu kumppanuudesta Heineken Silverin kanssa
9.8.2023 10:25
Olutbrändi ei ole vielä onnistunut irtaantumaan Venäjältä.
Mikko Perttunen
Digitaalisuus
Meta julkaisee uuden tekoälytyökalun, joka luo tekstistä musiikkia
14.6.2023 14:44
Mullistaako tekoäly tulevaisuudessa myös mainosjinglet?
Mikko Perttunen
Mainonta
Kiinnostavimmat markkinointiuutiset maailmalta: Rakkautta ilmassa! – smoothie-firma laittoi tekoälyn kirjoittamaan harlekiiniromaanin
26.5.2023 12:29
Yhdysvalloissa luotetaan laastariin, Japanissa Toyotaan. Metan vastine Twitterille kohta valmis. Markkinointijohtajat pahassa rahapulassa.
Mikko Perttunen
Digitaalisuus
Suomalainen metaversumiyritys Burst kimppaan supertähtiä pursuavan yhdysvaltalaisagentuurin kanssa
23.5.2023 9:38
Endeavor Group omistaa oikeudet muun muassa Super Bowliin, mikä voi olla kiinnostava mahdollisuus suomalaisillekin.
Mikko Perttunen
Ilmiöt
Huima 570 prosentin kasvu: Verkko-ostodata kertoo, miten Käärijä-huuma vaikutti vihreän väristen tuotteiden myyntiin
22.5.2023 10:25
Populaarikulttuurin ilmiöillä on hetkellisesti suuria vaikutuksia ihmisten ostoksiin.
Mikko Perttunen
Luovuus
Käärijä-huuma villitsee – katso brändien oivaltavat tavat kannustaa Suomen euroviisuehdokasta
12.5.2023 15:23
Käärijä edustaa Suomea Eurovision laulukilpailun lauantain finaalissa. Käärijän takana seisoo koko vihreä Suomi.
Satu Hurme
Mainonta
Käärijä-hype kannattelee myös SOS-Lapsikylän yhteiskunnallista mainoskampanjaa
11.5.2023 7:58
Henkilökohtainen ja monelle vaikeakin teema on saanut ihmiset ja vaikuttajat kuitenkin vastaamaan haasteeseen.
Mikko Perttunen
Ilmiöt
Euroviisut kiinnostaa suomalaisia ja ruotsalaisia pohjoismaalaisista eniten – tehdäänkö Käärijä-ilmiön myötä katsojaennätyksiä?
9.5.2023 12:12
Uskoa menestykseen ei ainakaan maaliskuun lopussa juuri ollut.
Mikko Perttunen
Edellinen
Tilaa uutiskirje
Saat viikoittaisen koosteen tärkeimmistä uutisista suoraan mailiisi.
Kyllä, Haluan liittyä MarkkinointiUutisten sähköpostilistalle.
Tietosuoja- ja rekisteriselosteen löydät
täältä
.
Kiitos! Tilaus onnistui.
Hups! Jotain meni pieleen - jos ongelma ei poistu, olethan yhteydessä niin korjaamme sen.