Suunnittelijan näkemys Adelen konserttistadionista. Kuva: En Route Solutions LTD
Myynti

Adelen Saksassa järjestettävissä megakonserteissa suomalaista maksuteknologiaosaamista

5.4.2024 11:19
Mikko Perttunen
Elokuun konserttisarja kerää 800 000 katsojaa.

Suomalaisen teknologiayritys Coregon maksuratkaisut ovat käytössä laulajatähti Adelen Münchenissa järjestettävissä megaluokan konserteissa tämän vuoden elokuussa.

Münchenin messukeskuksen luodaan maailmantähteä varten erillinen ulkoilmastadion, johon yleisöä mahtuu kerrallaan 80 000 henkeä. Elokuussa järjestettävät konsertit ovat ensimmäinen kerta, kun Adele esiintyy Manner-Euroopassa sitten vuoden 2016. Konserttisarja kestää elokuussa viisi viikkoa, ja esiintymispäivät ovat aina perjantai ja lauantai.

Coregon tapahtumamyyntiä varten optimoidut kassapäätteet tulevat olemaan stadionin myyntipisteillä koko konserttisarjan ajan.

Alun perin IT-alan yhtiö suuntautui tapahtuma- ja elämysteollisuuteen heti perustamisvuonnaan 2015, jolloin Corego oli toimittamassa palveluratkaisujaan Provinssi-festivaaleille Seinäjoen Törnävänsaareen.

Coregon maksuratkaisut käytössä Blockfesteillä 2023. Kuva: Jonathan Melartin / Blockfest

Tänä vuonna Corego arvioi kolminkertaistavansa liikevaihtonsa, ja siitä suurin osa tulee jo ulkomailta. Corego toimittaa palveluitaan esimerkiksi Saksaan tänä vuonna jo kymmenille asiakkaille festivaaleista klubeihin ja stadioneihin.

– Olemme olleet siinä mielessä onnellisessa asemassa, että olemme nähneet mitä kansainväliset suurtuotannot edellyttävät. Secto Rally Finland eli Suomen MM-ralli on ollut asiakkaamme jo kahdeksan vuoden ajan, sekä viimeiset kaksi vuotta olemme vastanneet Helsingin Olympiastadionin konserttituotannoista. Näistä olemme saaneet oppia, mitä huippuunsa hiottu tapahtumatuotanto edellyttää kaltaiseltamme toimijalta, Coregon toimitusjohtaja Hannu Elomaa kertoo.  

MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)