UUSIMMAT
AIHEET
Viestintä
Myynti
Ilmiöt
Brändit
Digitaalisuus
Kolumni
Luovuus
Mainonta
Media
Toimistot
Kolumnit
Uusimmat uutiset
Kolumni
28.9.2022 7:05
Patagonia onnistui siinä, missä Fortum ja Boohoo kompuroivat – kriisiajan brändijohtaminen helpottuu, kun muistat nämä kaksi neuvoa
Viime vuosien aikana maailma on ollut jatkuvaa globaalia kriisiä ja nopeita muutoksia. Brändinrakennuksesta on tullut entistä kriittisempää päivittäisessä päätöksenteossa, kirjoittaa Leena Komulainen.
Leena Komulainen
Digitaalisuus
27.9.2022 11:55
Kaupan alan jättiläinen Walmart panostaa nyt metaversumiin – onko tässä myös S-ryhmän ja Keskon tulevaisuus?
Walmart tekee ensimmäisen kokeilunsa metaversumissa.
Toni Rajamäki
Media
27.9.2022 9:35
Sauli Asikaisesta MTV:n B2B-myynti ja -markkinointi -yksikön vetäjä
Asikainen aloittaa työt myös MTV Oy:n johtoryhmässä.
Toni Rajamäki
Brändit
27.9.2022 9:20
Tunnettu pääomasijoitusyhtiö keräsi 55 miljoonan euron rahaston sijoitettavaksi kuluttajalähtöisiin kasvuyrityksiin – katseet suomalaisissa startupeissa
Suomalais-virolainen Trind VC aikoo sijoittaa neljässä vuodessa 30–40 startupiin.
Toni Rajamäki
Toimistot
27.9.2022 8:50
Julkee x Lempee lisäsi palkka-avoimuutta yksinkertaisella mallilla, jolla toivotaan olevan kauaskantoiset seuraukset
Helsinkiläistoimistossa uskotaan muutoksen auttavan työntekijöitä kehittymään.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
26.9.2022 11:50
Tanskalaiset totesivat Google Analyticsin lainvastaiseksi
Aiemmin työkalu on linjattu laittomaksi muun muassa Itävallassa.
Toni Rajamäki
Toimistot
26.9.2022 9:45
Nord DDB:n ja McDonald’sin yhteistyö nousi otsikoihin maailmalla
Helsinkiläinen Nord DDB suunnitteli kampanjan, jossa tunnettu äänilogo kääntyi viittomakielelle.
Toni Rajamäki
Mainonta
26.9.2022 9:00
Apple Music sai himoitun Super Bowl -mainospaikan – näin paljon teknologiajätti joutuu maksamaan NFL:lle
Apple peri Pepsin paikan Super Bowlin puoliaikashow’n pääsponsorina.
Toni Rajamäki
Kolumni
26.9.2022 8:55
Tikittääkö toimistossanne aikapommi, joka räjähtäessään johtaa joukkopakoon?
Jos esihenkilö luo tiimilleen muusta yrityksestä poikkeavan työkulttuurin, on edessä ennemmin tai myöhemmin irtisanoutumisaalto, kirjoittaa Ulla Jones.
Ulla Jones
Luovuus
26.9.2022 8:25
Publicis juhli Golden Drum Festival -kilpailussa, Heineken vei brändien pääpalkinnon
Publicis Italy voitti jo kolmannen kerran putkeen parhaan toimiston tittelin.
Toni Rajamäki
Media
26.9.2022 7:05
Jenna perusti Itä-Helsinki-verkkomedian, koska kyllästyi valtamedian tapaan kuvata aluetta: ”Stereotypiat ja ennakkoluulot kukoistavat”
Noin 10 000 lukijaa kuussa tavoittava media perustettiin apurahojen voimin, mutta saa nykyään tuloja muun muassa natiivi- ja bannerimainonnasta. Perustaja Jenna Lehtonen sijoittaa siihen myös omaa rahaa.
Iina Kansonen
Luovuus
23.9.2022 14:45
Tämän vuoden Roosa nauha -kampanjafilmi on tekijöiden mukaan kansainvälistä tasoa – katso filmi tästä
Filmin suunnitteli ja käsikirjoitti N2 Creative ja tuotti Directors Guild.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
23.9.2022 11:35
Näin markkinoinnin ammattilaiset kommentoivat Patagonian yllätyspäätöstä
Patagonian omistaja päätti antaa yrityksensä voittoa tavoittelemattomalle järjestölle.
Toni Rajamäki
Brändit
23.9.2022 10:40
Isossa-Britanniassa ja Ruotsissa second hand -markkinaa valloittanut brändi saapuu Suomeen
20-vuotias yritys laajentaa pitkästä aikaa uuteen markkinaan.
Toni Rajamäki
Media
23.9.2022 10:15
Tässä ovat Suomen luetuimmat aikakauslehdet
Asiakasmediat ovat tutusti kärkipäässä. Yksittäisistä lehtiryhmistä talouden ja yritystoiminnan lehdet pärjäsivät mittauksessa erityisen hyvin.
Toni Rajamäki
Brändit
23.9.2022 9:30
Gigantti tummentaa mainoksiaan ja haastaa muut brändit energiansäästötalkoisiin
Kodinelektroniikkaketjun mukaan pienellä teolla sähkön kulutusta voidaan laskea jopa 14 prosentilla.
Toni Rajamäki
Brändit
22.9.2022 10:40
Hesburgerin ja Pyhimyksen yhteistyö jatkui menestyksekkäänä: kokonaismyynti kasvoi kampanja-aikana 15 prosentilla
Hampurilaisten päivämyynti oli jopa 36 prosenttia suurempi kuin viime kampanjassa.
Toni Rajamäki
Media
22.9.2022 10:05
Somemainontaan laitetaan kohta jo 300 miljardia dollaria vuodessa
Yritysten sosiaalisen median budjetit ovat kasvaneet vuosittain suurin askelin, ja kehitys näyttää yhä jatkuvan.
Toni Rajamäki
Luovuus
22.9.2022 9:35
Suomalaisjärjestö järjesti bisnesväelle näyttelyn kodittomaksi jääneistä kotiavaimista – osana kampanjaa Oikotielle ilmestyi huomiota herättäviä myynti-ilmoituksia
CMI - Martti Ahtisaari Peace Foundationin kampanja alkoi Nordic Business Forumista.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
22.9.2022 8:50
Eurooppalaiset jättiyhtiöt sortuvat häpeilemättömään viherpesuun somessa, kertoo Harvardin tutkimus
Tutkimuksessa tarkasteltiin muun muassa suurimpia autobrändejä ja lentoyhtiöitä.
Toni Rajamäki
Edellinen
Näytä lisää
Tilaa uutiskirje
Saat viikoittaisen koosteen tärkeimmistä uutisista suoraan mailiisi.
Kyllä, Haluan liittyä MarkkinointiUutisten sähköpostilistalle.
Tietosuoja- ja rekisteriselosteen löydät
täältä
.
Kiitos! Tilaus onnistui.
Hups! Jotain meni pieleen - jos ongelma ei poistu, olethan yhteydessä niin korjaamme sen.