Jamie Brown / Unsplash
Brändit

Visit Finland tuotteistaa suomalaisen onnellisuuden

3.3.2023 10:58
Mikko Perttunen
Kymmenen matkailijaa ympäri maailman pääsee etsimään sisäistä suomalaistaan.

Suomi on monesti valittu maailman onnellisimmaksi maaksi. Nyt myös muut pääsevät opettelemaan suomalaista onnellisuutta Visit Finlandin Find your inner Finn – Master in Happiness -kampanjassa. Kampanjan yhteistyökumppanina toimii bränditoimisto SEK.

Kampanja esittelee suomalaista luonnonläheistä elämäntapaa ja onnellisuustaitoja. Onnellisuutta opetellaan Järvi-Suomessa Rantasalmella kesäkuussa. Neljäpäiväisestä oppimiskokonaisuudesta pääsevät nauttimaan kymmenen Instagram- ja Tiktok-haasteiden perusteella valittua ulkomaalaista matkailijaa. Kokonaisuus rakentuu suomalaiseen luontoon ja kulttuuriin liittyvistä teemoista.

"Onnellisuus ei ole mystiikkaa, vaan taito, jota voi oppia ja jakaa."
MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)

– Suomalaisen onnellisuuden uskotaan syntyvän vahvasta luontosuhteesta ja elämäntavastamme. Onnellisuus ei ole mystiikkaa, vaan taito, jota voi oppia ja jakaa. Tavoitteena on johdattaa osallistujat löytämään suomalaisuuden ydin omasta itsestään, Visit Finlandin kansainvälisen markkinoinnin johtaja Heli Jimenez tiivistää Visit Finlandin verkkosivuilla.

Onnellisuuden oppiminen jatkuu myöhemmin kesällä muun muassa kaikille avoimena elämyksellisenä sisältösarjana verkossa.

Jimenez uskoo, että suomalaisuudelle on tällä hetkellä kysyntää maailmalla.

– Suomi on tunnettu muun muassa hurmaavista metsistään ja ihastuttavista järvistään sekä saariston kauneudesta. Matkailijat rakastuvat Suomessa puhtaaseen ilmaan, rauhallisuuteen ja tilan tuntuun, Jimenez toteaa.