Asiakkuusmarkkinointiliiton Asiakkuusindeksi 2023 -tutkimuksen mukaan 15,1 prosenttia suomalaisista on vaihtanut kilpailevan yrityksen asiakkaaksi yleisen hintojen nousun vuoksi. 27,1 prosenttia kertoo harkinneensa vaihtamista kilpailijaan.
Tutkimukseen vastasi tänä vuonna 5251 asiakasta arvioiden 57 yritystä.
Kaikkein eniten asiakkaat liikkuvat päivittäistavarakaupassa. 23,3 prosenttia vastaajista kertoo vaihtaneensa tai harkinneensa vaihtamista toisen päivittäistavarakaupan asiakkaaksi viimeisen puolentoista vuoden aikana.
Sähköyhtiötä on vaihtanut tai sen vaihtoa on harkinnut 23 prosenttia vastaajista. Käyttötavaroiden kaupan kohdalla osuus on 17,3 prosenttia ja teleoperaatoreiden kohdalla 16,5 prosenttia.
Onneksi olkoon vuoden 2025 Kasvukeissit Hetki, Volvo, Bats, Laattapiste-Pukkila ja Locobase! Tutustu uusiin Kasvukeisseihin ja poimi itsellesi vinkit ja opit vaikuttavaan markkinointiin.
Katso Kasvukeissit tästä