Toimistot

Grand One -finalistit julkistettu: TBWA\Helsingillä täysin suvereeni edustus

Palkinnot jaetaan 29. huhtikuuta. Eniten töitä lähetettiin Paras kampanja -sarjaan.
Kuva:
Grand One
Grand One -finalistit julkistettu: TBWA\Helsingillä täysin suvereeni edustus

Digitaalisen median Grand One 2021 -kilpailun finalistit julkistettiin tänään. Palkintoja jaetaan yhteensä 18 eri kategoriassa.

Finaalissa suurimman edustuksen keräsi Vuoden Toimistona kolmatta kertaa putkeen palkittu TBWA\Helsinki, joka on ehdokkuuksien puolesta täysin omassa kastissaan. Toimisto sai 19 mainintaa yhdeksällä eri työllä. Toiseksi eniten ehdokkuuksia sai 20/20 Helsinki, joka sai yhdeksän mainintaa neljällä eri työllä. Folk Finland sai kolmella eri työllä viisi mainintaa.

Lue myös: TBWA Worldwide valittiin maailman innovatiivisimpien mainostoimistojen joukkoon, mutta mikä on Helsingin-toimiston rooli ketjun kansainvälisessä menestyksessä?

Tuotantopuolella parhaiten pärjäsi neljässä finaalityössä mukana ollut filmi- ja animaatiotalo Cocoa. Myös Evermade on mukana neljässä finaalityössä tuotantoroolissa.

Mediatoimistojen kärkipaikan nappasi Virta Media. Toimisto kisaa finaalivaiheessa neljällä eri työllä.

Parhaat yksittäiset työt saivat neljä finaalipaikkaa. TBWA\Helsingin töistä neljä finaalipaikkaa nappasi Burger Kingille tehty Love Conquers All (kuvassa) ja Helsingin Sanomille suunniteltu Ilmastofontti. Myös Bondin S-ryhmälle suunnittelema, Effie-gaalassa palkintopöydän putsannut Antti Tapani, sekä 20/20 Helsingin IKEA-tavarataloille tehty IKEA Unemme saivat neljä finaalipaikkaa.

Asiakaspuolella parhaiten pärjäsi Helsingin kaupunki, joka sai finaaliin kolme työtä. Työt ovat Milttonin suunnittelema Helsinki Freedom, Helsingin kaupunkiympäristön oman tiimin Sinun kotikatusi aurataan taas viimeisenä sekä kaupungin Nitorin, Siteimproven ja Anders Innovationsin kanssa suunnittelema Pääkaupunkiseudun palvelukartta.

Kilpailuun lähetettiin yhteensä 386 työtä. Koronapandemia ei tehnyt merkittävää muutosta lähetettyjen töiden määrään, sillä laskua viime vuoteen tapahtui vain viisi prosenttia. Eniten töitä lähetettiin Paras Kampanja -sarjaan, jossa oli mukana 50 työtä.

– Olemme lukuihin erittäin tyytyväisiä. Oli itsestään selvää, että koronavuosi näkyy siinä, kuinka paljon kunnianhimoisia, kilpailuun ilmoitettavia töitä syntyy, kommentoi Grand One -tuottaja Jani Järvinen tiedotteessa.

Järvisen mukaan laskua tuli ainoastaan markkinointiviestintäkategorioiden puolelta.

Yhteensä palkintoja jaetaan 18 eri sarjassa. Uutena sarjana on tullut mukaan Paras virtuaalinen tapahtuma. Kaikki finalistit löytyvät Grand Onen verkkosivuilta.

Seuraa MarkkinointiUutisia sosiaalisessa mediassa ja saat tuoreet uutiset helposti feediisi.

Lisää luettavaa